اخبار داغ

موسوی خبر داد؛

ایرانی بازداشت شده در آلمان به کشور بازگشت

ایرانی بازداشت شده در آلمان به کشور بازگشت
سخنگوی وزارت امور خارجه از آزادی یک شهروند ایرانی که به درخواست رژیم آمریکا در آلمان بازداشت بود خبر داد و اعلام کرد: «احمد خلیلی» شب گذشته به ایران بازگشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: در پی سلسله رایزنی‌های فشرده دیپلماتیک و با همکاری موثر قوه قضائیه و سازمان اطلاعات سپاه، احمد خلیلی شهروند ایرانی که به بهانه نقض تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه آمریکا و به درخواست دادستانی این رژیم در آلمان بازداشت شده و در معرض استرداد به ایالات متحده قرار داشت، شب گذشته آزاد و به همراه وزیر امور خارجه به میهن بازگشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
گفتنی است، ۱۶ آذر سال جاری واشنگتن در ازای آزادی «ژیو وانگ» شهروند آمریکایی چینی الاصل که سه سال قبل به جرم جاسوسی در ایران دستگیر و به ۱۰ سال حبس محکوم شده بود، مسعود سلیمانی دانشمند ایرانی که بدون هیچ دلیلی در آمریکا بازداشت بود را آزاد کرد.
,
 
,
بنابر گزارش مهر، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه پس از این اقدام از آمادگی ایران برای تبادل فراگیر زندانیان خبر داده بود و اظهار داشت: حالا توپ در زمین آمریکا است.
,
 
,
سیدعباس موسوی سخنگوی دستگاه دیپلماسی نیز در نشست خبری ۲۵ آذر خود با خبرنگاران و با اشاره به آزادی سلیمانی، گفته بود: «وزارت خارجه بر حسب وظیفه ذاتی خود به اتباع خود توصیه‌های می‌کند. ما از هموطنان می‌خواهیم از سفر به کشورهایی که اخلاق برایشان اهمیتی ندارد بپرهیزند. حتی اگر فکر می‌کنند در سفر به جاهایی که احتمال ایجاد مشکل هم هست، خودشان ملاحظات را در نظر بگیرند.»
,
 
,
خلیلی در سال ۹۶ بنا به حکم دادگاهی در آلمان به اتهام دور زدن تحریم‌ها بازداشت شد.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه