اخبار داغ

فرماندار بیرجند:

7 کاندیدا شماره حساب‌های خود را به فرمانداری اعلام نکردند/ برگزاری مناظره در دانشگاه‌ها ممنوع است

7 کاندیدا شماره حساب‌های خود را به فرمانداری اعلام نکردند/ برگزاری مناظره در دانشگاه‌ها ممنوع است
ناصری گفت: تمام کاندیدا ها موظف هستند فردی را به عنوان نماینده مالی به همراه مشخصات کامل به وزارت کشور و فرمانداری‌ها معرفی کنند اما تاکنون هفت نفر از کاندیداها به فرمانداری شماره حساب و یا نماینده مالی معرفی نکردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، علی ناصری فرماندار شهرستان بیرجند صبح امروز در نشست خبری اظهار کرد: برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شهرستان بیرجند 153 شعبه اخذ رأی پیش‌بینی شده است که 96 شعبه شهری، 57 شعبه روستایی است و از این تعداد 86 شعبه ثابت و 10 شعبه سیار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان،, خاورستان،,
 
,
وی افزود: برای شهرستان خوسف43 شعبه اخذ رای 10 شعبه ثابت و 33 شعبه سیار، 6 شعبه شهری و 37 شعبه روستایی است و برای شهرستان درمیان نیز 42 شعبه اخذ رای 9 شعبه شهری ،33 شعبه روستایی که شامل 13 شعبه ثابت و 29 شعبه سیار پیش‌بینی شده است.
,
 
,
فرماندار بیرجند بیان کرد: از مجموع افراد ثبت نام شده برای حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف در نهایت 24 نفر تایید صلاحیت 13 نفر رد صلاحیت و یا عدم احراز صلاحیت شدند و 3 نفر از ابتدا انصراف دادند.
,
 
,
ناصری عنوان کرد: همچنین دو نفر از کاندیداها انصراف و تغیر حوزه انتخابیه دادند و در حال حاضر برای حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف22 کاندیدا در عرصه رقابت انتخابات مجلس حضور دارند.
,
 
,
وی اظهار کرد: تعرفه های مورد نیاز برای این سه شهرستان در نظر گرفه شده و شهرداری بیرجند 24 نقطه شهری را برای تبلیغات کاندیداها در نظر گرفته است.
,
 
,
فرماندار بیرجند گفت: در شهرستان بیرجند سه هزار و 300 هزار نفر عوامل اجرایی انتخابات هستند و  افراد بالای هجده سال سن (متولدین قبل از  2 اسفند 1380 ) می‌توانند در  این انتخابات شرکت کنند.
,
 
,
ناصری با بیان این‌که تاکنون جلسات زیادی برای عوامل اجرایی در ستاد انتخابات برگزار شده، تصریح کرد: کمیته بازرسی تشکیل و بر اساس قانون برای هر شعبه اخذ رأی یک بازرس در نظر گرفته شده است.
,
 
,
وی عنوان کرد: تاکنون 15 کاندیدا در سطح شهر بیرجند ستاد تبلیغاتی دارند و هفت کاندیدا ستاد تبلیغاتی تشکیل ندادند یا به فرمانداری اعلام نکرده‌اند.
,
 
,
فرماندار بیرجند گفت: استقرار ستادهای انتخاباتی به دلایل امنیتی و مسائل ترافیکی در پنج نقطه شهر بیرجند ممنوع است که شامل خیابان مدرس حد فاصل میدان اول تا میدان ابوذر، تقاطع دوم مدرس تا حداقل 50 متر از طرفین تقاطع، خیابان معلم حد فاصل میدان مادر تا تقاطع 15 خرداد، حاشیه میدان شهدا و خیابان حافظ غربی در مهرشهر می‌شود.
,
 
,
ناصری با اشاره به قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی که به تایید شورای نگهبان رسیده و به رئیس جمهور ابلاغ شده، خاطرنشان کرد: بر اساس این قانون داوطلبان موظف‌اند حسابی را برای واریز، برداشت و هرگونه نقل و انتقال وجوه و منابع نقدی مربوط به هزینه‌های انتخاباتی را نزد یکی از بانک‌هایی که دارای مجوز از بانک مرکزی هستند تعیین و هنگام ثبت‌نام یا درخواست مجوز  توسط احزاب شماره و مشخصات و گواهی بانک مربوطه را ارائه دهند.
,
 
,
7 کاندیدا شماره حساب‌های خود را به فرمانداری اعلام نکردند
, 7 کاندیدا شماره حساب‌های خود را به فرمانداری اعلام نکردند, 7 کاندیدا شماره حساب‌های خود را به فرمانداری اعلام نکردند,
 
,
وی اظهار کرد: تمام کاندیدا ها موظف هستند فردی را به عنوان نماینده مالی به همراه مشخصات کامل به وزارت کشور و فرمانداری‌ها معرفی کنند اما تاکنون هفت نفر از کاندیداها به فرمانداری شماره حساب و یا نماینده مالی معرفی نکردند.
,
 
,
فرماندار بیرجند بیان کرد: امکانات و منابع قانونی تامین مالی تبلیغات و هزینه‌های نامزدهای انتخابات شامل اموال و دارایی‌های شخص نامزد، کمک‌های احزاب و گروه‌های سیاسی و کمک‌های اشخاص حقیقی ایرانی است و کسی که تابعیت غیرایرانی داشته باشد نمی‌تواند کمک مالی به نامزدها کند.
,
 
,
ناصری گفت: تبلیغات از روز پنجشنبه 24 بهمن آغاز  شده و ساعت هشت صبح روز پنجشنبه یکم اسفند ادامه دارد بعد از ساعت هشت صبح پنجشنبه تبلیغات در فضای مجازی و حقیقی ممنوع است.
,
 
,
وی عنوان کرد: در حوزه تخلفات انتخاباتی تاکنون 12 مورد تذکر به ستادهای کاندیداها داده شده و سه تذکر از طرف هیات نظارت به این ستادها داده شده است.
,
 
,
برگزاری مناظره انتخاباتی و حضور کاندیداها در مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها ممنوع است
, برگزاری مناظره انتخاباتی و حضور کاندیداها در مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها ممنوع است,
 
,
فرماندار بیرجند خاطرنشان کرد: برگزاری مناظره انتخاباتی و حضور کاندیداها در مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها ممنوع است.
,
 
,
ناصری ادامه داد: بر اساس مفاد ماده 59 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلام رسمی اسامی نامزدها برای نامزدهای نمایندگی مجلس از صدا و سیما و نیز خطابه نماز جمعه یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد، فعالیت کارمندان در ساعات اداری، استفاده از وسایل و امکانات وزارتخانه‌ها و ادارات، شرکت‌های دولتی و موسسات وابسته به دولت و شهرداری‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به آن‌ها، نهادها و موسساتی که از بودجه عمومی(به هرمقدار استفاده می کنند) و همچنین در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات مزبور ممنوع بوده و مرتکب، مجرم شناخته می‌شود.
,
 
,
وی بیان کرد: با توجه به اینکه انتخابات در یک روز انجام می‌شود مردم از ساعت‌های ابتدای آغاز رای گیری به شعب مراجعه کرده و رای دادن را به آخر وقت  موکول نکنند.
,
 
,
فرماندار بیرجند گفت: شهروندان با در دست داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی یا دادن شماره ملی میتوانند در انتخابات شرکت کنند و توجه داشته باشند حتما مهر انتخابات در شناسنامه ها وارد شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه