اخبار داغ

سوء استفاده‌های هولناک از کودکان مناطق جنگی میانمار؛

سازمان ملل خواستار خاتمه دادن به خشونت علیه کودکان روهینگیا شد

سازمان ملل خواستار خاتمه دادن به خشونت علیه کودکان روهینگیا شد
کودکان مناطق جنگی در معرض سوء استفاده‌های هولناکی مانند؛ تخلفات جنسی، آدم ربایی، استخدام به عنوان سربازانِ کودک یا استثمار به عنوان قاصد قرار گرفته اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ گروه حقوق کودکان پس از جراحات وارده به 20 کودک بر اثر بمباران ایالت راخین ابراز نگرانی کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

به گفته واتیکان‌نیوز، یک گروه حقوق بشری تمام اَشکال خشونت علیه کودکان در شرایط درگیری بین ارتش میانمار و ایالت راخین را به شدت محکوم کرده است.

, واتیکان‌نیوز,

در حالی که حدود 20 کودک در بمباران مدرسه در ایالت راخین مجروح شدند، نیروهای دولت میانمار یکدیگر را به این جنایت متهم می کنند.

,

 

,

, ,

گروه نجات کودکان حمله را محکوم کرد

, گروه نجات کودکان حمله را محکوم کرد,

"دونکان هاروی" مدیر ملی گروه نجات کودکان در میانمار گفت: "ما به فکر کودکان و خانواده های آنها که تحت تأثیر این واقعه وحشتناک قرار گرفته اند هستیم."

,

وی افزود: "این نه تنها وظیفه اخلاقی ما، بلکه یک امر قانونی است که اطمینان بدهیم که کودکان در امنیت هستند. بر طبق قوانین بین المللی تمام احزاب متخاصم در میانمار وظیفه دارند اطمینان دهند که از کودکان محافظت می شود و مدارس خارج از دسترس شلیک است."

,

هاروی گفت که مدرسه برای یک کودک در منطقه درگیری، فضای امنی برای یادگیری، حس آرامش، محافظت در برابر خطراتی چون؛ خشونت، ازدواج کودکان و استخدام آنها در گروه های مسلح را فراهم می آورد.

,

وی اظهار داشت: "حملات به مدارس یکی از 6 نقض شدید حقوق کودکان است و این نشانه غم انگیز دیگری است که کشمکش به خاطر کودکان را تشدید می کند."

,

 

,

, ,

درگیری راخین

, درگیری راخین,

به گفته گروه های امدادی، طی 13 روز گذشته در جنگ راخین حداقل 7 غیر نظامی کشته و 30 نفر زخمی شده اند. درگیری راخین از دسامبر سال 2018 تاکنون منجر به کشته شدن 90 غیر نظامی و آوارگی هزاران نفر شده است.

,

بر اساس اعلام سازمان ملل، حداقل 44،000 نفر در 119 مکان در راخین و بیش از 1800 نفر در 12 مکان در ایالت چین آواره شده اند.

,

ارتش آزادی‌بخش روهینگیای آراکان یک شبه نظامی بزرگ بودایی است که برای استقلال بیشتر و حقوق اقوام بومی ایالت راخین مبارزه می کند.

,

راخین همچنین درگیری جداگانه ای دارد که منجر گریختن بیش از 700،000 مسلمان روهینگیا به بنگلادش (کشور همسایه) از آگوست سال 2017 به دلیل حملات نظامی شده است.

,

سازمان ملل متحد در برابر خشونت علیه کودکان

, سازمان ملل متحد در برابر خشونت علیه کودکان,

"آنتونیو گوترس" دبیرکل سازمان ملل متحد در روز جهانی مبارزه علیه بهره گیری از کودکان به عنوان سرباز ابراز تأسف کرد که خصومت ها علیه 250 میلیون جوان ساکن در کشورهای آسیب دیده از جنگ رو به افزایش است.

,

وی در سخنرانی جلسه توجیهی شورای عالی امنیت سازمان ملل در نیویورک تأکید کرد که کودکان هیچ نقشی در جنگ و درگیری ندارند و حمله به بیمارستان ها و مدارس مانع تحصیل کودکان، مراقبت های بهداشتی و کمک های اضطراری می شود و خانواده ها را مجبور به فرار از خانه های خود می کند.

,

گوترس خاطرنشان کرد که کودکان مناطق جنگی در معرض سوء استفاده های هولناکی مانند؛ تخلفات جنسی، آدم ربایی، استخدام به عنوان سربازانِ کودک یا استثمار به عنوان قاصد قرار گرفته اند.

,

وی گفت: "این تخلفات باعث ایجاد صدمات ماندگار در کودکان و انجمن ها و جوامع متعلق به آنها می شود."

,

گوترس هشدار داد که این امر می تواند با افزایش نارضایتی ها و نا امیدی های منجر به افراط گرایی و ایجاد چرخه شرور تنش و خشونت شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه