اخبار داغ

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف:

15هزار نفر در قم معتکف می‌شوند/ برگزاری آیین معنوی اعتکاف در 80 کشور دنیا

15هزار نفر در قم معتکف می‌شوند/ برگزاری آیین معنوی اعتکاف در 80 کشور دنیا
رئیس ستاد مرکزی اعتکاف با اشاره به اینکه امسال اعتکاف در 80کشور دنیا برگزار خواهد شد، گفت: امسال برنامه ریزی شده است در 21مسجد پذیرای 15هزار نفر معتکف در قم باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام و المسلمین سیدعلیرضا تکیه ای پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در ساختمان ستاد اقامه نماز برگزار شد با اشاره به وضعیت امروز اعتکاف، اظهار داشت: اعتکاف نسبت به سال های قبل بسیار تغییر کرده و بسیار توسعه یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا,

وی ادامه داد: دبیرخانه دائمی ستاد مرکزی اعتکاف در طول سال فعال است و در حال دریافت و پرداخت نیازهای اعتکاف می باشد و در تلاش هستیم تا سال به سال بر کمیت و کیفیت اعتکاف در کشور افزوده شود.

,

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف با اشاره به تفاوت اعتکاف امسال با سال های قبل، گفت: امسال بیانیه گام دوم انقلاب را در بستر اعتکاف فهرست کرده ایم و بنا داریم در اعتکاف سراسر کشور به بیانیه بپردازیم.

,

وی اضافه کرد: اعتکاف باید با عیار معنویت و اخلاق بیانیه گام دوما انقلاب در نظام تبیین شود. هرچه به اعتکاف پرداخته شود عیار معنویت و اخلاق بالاتر می رود.

,

حجت الاسلام تکیه ای با اشاره به اینکه برنامه های ستاد سالانه برای اعتکاف و چندساله برای جشنواره است، بیان داشت: چند گروه محقق و استاد در تلاش هستند تا بیانیه گام دوم انقلاب را با زاویه دید مقام معظم رهبری در اعتکاف پیاده سازی کنند.

,

وی افزود: اعتکاف در قم برگزار می شد اما امروز نه تنها در کل کشور بلکه در دیگر کشورهای هم اعتکاف برگزار می شود. اعتکاف هم جنبه علمی با برگزاری جشنواره و هم جنبه عملی با حضور مردم دارد.

,

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف بااشاره به اینکه در بیش از 80کشور اعتکاف برگزار می شود ، گفت: حضور در اعتکاف متدیانه و با حضور قلب است که دو رکن دارد؛ رکن اول حضور در مسجد و رکن دوم روزه است.

,

وی خاطرنشان کرد: این بستر خانه خدا و روزه بیشترین استعداد را برای دریافت برکات بندگی خداوند را ایجاد می کند. تاکنون یاد نداریم کسی در اعتکاف شرکت کرده باشد و بگوید از اعتکاف دست خالی می روم.

,

حجت الاسلام تکیه ای با اشاره به اینکه امسال با اعتکاف شروع و با اعتکاف هم پایان می یابد، گفت: شهادت حاج قاسم سلیمانی را تسلیت و تبریک می گوید و شهادت این مرد بزرگ مستقیما باعث فروپاشی استکبار جهانی خواهد شد.

,

وی ادامه داد: ستاد اعتکاف دو شعبه مهم دارد؛ شعبه اول اجرایی و خدماتی است که باید تسهیلات مورد نیاز معتکفین از برنامه ریزی برای ثبت نام، استقبال،تدارکات و خروج از اعتکاف را انجام دهد و شعبه دوم مسائل فرهنگی در اعتکاف است.

,

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف با اشاره به اینکه ثبت نام برای اعتکاف تا 10 اسفند ادامه دارد، گفت: ثبت نام معتکفین فقط از طریق سایت اعتکاف انجام می گیرد و در 12 اسفند ماه قرعه کشی انجام و اسامی معتکفین در سایت درج خواهد شد.

,

وی اضافه کرد: در روز های 13 و 14 اسفند ماه کارت های معتکفین برادر و خواهر در مصلی قدس از ساعت 14 تا18 توزیع خواهد شد و در روزهای 18 و19و20 اسفندماه هم مراسم اعتکاف برگزار می شود.

,

حجت الاسلام تیکه ای با اشاره به اینکه جمعا 21مسجد در قم برای معتکفین در نظر گرفته شده است ، گفت: 14 مسجد ویژه خواهران و 7 مسجد هم ویژه برادران است که امسال 8هزار معتکف خواهر و 7هزار معتکف برادر که نسبت به سال گذشته افزایش داشته ایم شرکت خواهند کرد.

,

وی تاکید کرد: در دو روز ابتدایی ثبت نام سال گذشته فقط500 نفر ثبت نام کرده بودند اما امسال در دو روز ابتدایی حدود 4هزار نفر ثبت نام کرده اند .

,

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف با اشاره به اینکه برای قشر های خاص مساجد خاصی در نظر گرفته شده است، گفت: برای دانشجویان دختر مسجد جامع و برای دانشجویان پسر مسجد مقدس جمکران، برای جانبازان و ایثارگران مسجد الغدیر در نظر گرفته شده است البته برای معتکفین دانش آموز و طلاب خارجی هم مساجدی در نظر گرفته خواهد شد.

,

وی عنوان داشت: در کل کشور در حدود 6هزار مسجد اعتکاف برگزار خواهد شد و کسانی که بخواهند در اعتکاف در امورات اجرایی هم کمک کنند می توانند در زمان ثبت نام گزینه مورد نظر را انتخاب کنند تا از خادمان اعتکاف هم باشند.

انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه