اخبار داغ

اختصاصی دانا/ اندیشکده آمریکایی مطرح کرد:

دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان دو روی یک سکه هستند/ دموکرات‌ها بخشی از سیاست‌های سلطه طلبانه ترامپ

دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان دو روی یک سکه هستند/ دموکرات‌ها بخشی از سیاست‌های سلطه طلبانه ترامپ
اندیشکده آمریکایی با بررسی چند پرونده تقابل منفعلانه دموکرات‌ها علیه ترامپ ثابت کرد، نه تنها دموکرات‌ها قصد متوقف کردن ترامپ را دارند، بلکه آن‌ها بخشی از سناریوی عوام فریبی آمریکا هستند که در برابر سیاست‌های جنگ طلبانه نقش فریب افکار عمومی را بازی می‌کنند.
[

به گزارش خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اندیشکده آمریکایی اندیشه آزاد پس از بررسی چند پرونده تقابل دموکرات‌ها با ترامپ و حزب او که جمهوری خواهان می‌باشند به این نکته اشاره کرد که تقابل‌ها همچون موضوع "راشاگیت" (بررسی اثر بخشیدن برخی مقامات روس به پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری  آمریکا در سال 2016)، "تحقیقات مولر" و "رسوایی ترامپ-اوکراین" همگی بی ثمر مانده‌اند و علیرقم اثبات این موضوعات دموکرات‌ها نتوانستند از طریق استیظاح ترامپ را از کرسی قدرت ساقط کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

اندیشکده اندیشه آزاد، در ادامه نوشت، آمریکا سه سال گذشته خود را در حال سپری کرد که دموکرات‌ها به دور از اطلاع رسانی عمومی میلیون‌ها دلار را هزینه تحقیقات بی پایان علیه ترامپ برای برکناری او از قدرت انجام داده‌اند.

,

بر اساس این گزارش، علت اصلی شکست دموکرات‌ها در برابر ترامپ این است که اساسا این تقابل‌ها ساختگی است و در واقع سیاست درون حزبی دموکرات‌ها قصد براندازی ترامپ از منصب قدرت را ندارد، بلکه این مخالفت‌ها تنها بخشی از سناریوی عوام فریبانه است که هدف آن حفظ چهره آمریکا در جوامع بین الملل حتی پس از اقدامات جنایتکارانه است.

,

این اندیشکده در ادامه نوشت؛ کنگره به غیر از چند مورد متعدد، در اکثر مواردی که ترامپ با سوءاستفاده از قدرت به سیاست‌های جنگ طلبی در عرصه بین‌المللی پرداخته است مشکلی نداشته است و برای پیاده سازی سیاست‌های جنگ افروزانه در جهان، کنگره، دست رئیس جمهور را کاملا باز گذاشته است، در حالیکه این مغایر قانون اساسی آمریکا می‌باشد.

,

بنابر این گزارش این یک نوع همکاری همه جانبه کنگره با کاخ سفید است تا از این طریق بتوانند سرمایه بیشتری را به صنایع نظامی تزریق کنند.

,

این اندیشکده در ادامه به حمله موشکی آمریکا به سوریه اشاره کرد و نوشت: در آپریل سال 2018 شاهد آن بودیم که ناوگان دریایی آمریکایی به دستور ترامپ، صدها موشک تاماهاوک را به خاک سوریه شلیک کرد، که به بهانه تنبیه دولت سوریه برای استفاده از سلاح شیمیایی علیه شهروندان سوری شکل گرفت. دولت آمریکا برای این حمله حتی فرصت تحقیقات به تیم‌های حقیقت‌یاب سازمان ملل نداد و قبل از شروع تحقیقات و گزارش آن‌ها این حمله را انجام داد، دولت سوریه حتی کوچکترین تهدیدی را علیه منافع و مواضع آمریکا ایجاد نکرده بود که دولت آمریکا بخواهد اقدام فوری انجام دهد. این اقدام دولت ترامپ در حالی شکل گرفت که کنگره مجوزی برای آن صادر نکرده بود، بلکه چراغ سبز کنگره به کاخ سفید بود که صدها میلیون دلار هزینه شلیک صدها موشک بشود.

,

امروزه گزارش‌هایی که از سازمان ملل به گوش می‌رسد حکایت از این دارد که ادعای استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی دروغین بوده و این تنها بخشی از عملیاتی بود که دولت سوریه را تضعیف کند.

,

اندیشه آزاد در ادامه مطلب خود این سئوال را مطرح کرد که آیا این حمله غیرمجاز علیه کشوری که با ما سرجنگ ندارد، ارزش شروع یک دوره از تحقیقات به عنوان "جنایت جنگی" و یا "تخلف در استفاده از قدرت" را ندارد؟

,

در ادامه این مطلب آمده است که همین انفعال کنگره و چراغ سبزهای غیرمستقیم کنگره به دولت ترامپ برای اعلام جنگ علیه دیگر کشورها باعث شد تا ترامپ جسارت دستور ترور سردار قاسم سلیمانی را پیدا کند و با ادعای اینکه قاسم سلیمانی خطر قریب الوقوعی برای نظامیان آمریکایی در منطقه است و ترامپ ماه گذشته این فرمانده ارشد ایرانی را در خاک عراق ترور کرد، که این خود اعلام جنگ علیه ایران به شمار می‌رود. بعدها مشخص شد که سردار قاسم سلیمانی در عراق در حال انجام یک ماموریت دیپلماتیک بوده ولی ترامپ بازهم عقب نشینی نکرد و گفت که این مهم نیست که سلیمانی برای نظامیان آمریکایی خطر قریب الوقوعی بوده است یا نه، مهم این است که وی فرد خطرناکی بود و اکنون دیگر وجود ندارد.

,

این اندیشکده آمریکایی این اقدام ترامپ را اعلام جنگ علیه ایران برشمرد که بدون اجازه کنگره شکل گرفته است ولی بازهم با انفعال و بی توجهی کنگره ترامپ از این جنایت بدون محاکمه گریخته است. در واقع کنگره با انفعال خود به دولت ترامپ این اجازه را داده است که به اقدامات جنایتکارانه خود در سطح بین الملل ادامه دهد.

,


این اندیشکده آمریکایی با نقض ادعاهای ترامپ در دست داشتن قاسم سلیمانی در حملات دسامبر سال گذشته علیه نیروهایی آمریکایی به این نکته اشاره کرد که هم اکنون شواهدی در اختیار آمریکا قرار دارد که این حملات توسط داعش شکل گرفته بود.

,
,

ادعاهای دموکرات‌ها در خصوص اینکه ترامپ عامل روسیه است و یا موضوع اوکراین، تنها پوششی است، بلکه آنچه اهمیت دارد این است که ترامپ با نقض قانون اساسی آمریکا و اعلام جنگ علیه کشورهای مستقل ثابت کرده است که وی ممکن است آمریکا را به راهی پیش ببرد که در انتهای آن آمریکا در یک جنگ دیگر در خاورمیانه درگیر می‌شود، ولی این اقدامات وی در حال حاضر از نظر دموکرات‌ها و جمهوری‌خواه‌ها "فعالیت‌های عادی" به شمار می‌رود.

,

دموکرات‌ها هرگز مانع این جنایات مشهود ترامپ نمی‌شوند، فقط آرزوی این را دارند که کاش خود عامل اجرای این سیاست‌های جنگ طلبانه بودند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه