اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

مشارکت حداکثری تضمین کننده امنیت کشور است/با شهادت سردار سلیمانی عیار خدمت و مدیریت در کشور عیان شد

مشارکت حداکثری  تضمین کننده امنیت کشور است/با شهادت سردار سلیمانی عیار خدمت و مدیریت در کشور عیان شد
غلامحسین دشتی اظهار داشت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات از جهات مختلف حائز اهمیت است که اولین آن تضمین امنیت کشور است؛ زیرا امروز قدرت‌های زیاده خواه که به هیچ ضابطه بین المللی پایبند نیستند؛ برای تهدید و تجاوز، اراده ملت ها را در حمایت از نظام خود مورد محاسبه قرار می دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامحسین دشتی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با بیان این که مشارکت بالا در انتخابات، نظام را مردمی‌تر، مردم سالارانه تر و برخوردار از حمایت مردمی نشان می دهد اظهار داشت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات از جهات مختلف حائز اهمیت است که اولین آن تضمین امنیت کشور است؛ زیرا امروز قدرت‌های زیاده خواه که به هیچ ضابطه بین المللی پایبند نیستند؛ برای تهدید و تجاوز، اراده ملت ها را در حمایت از نظام خود مورد محاسبه قرار می دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی تصریح کرد: آمریکا در حمله و اشغال افغانستان، عراق و لیبی دولت ها را جدا از  ملت های آن ها دید و کشور آن ها را اشغال کرد و در تشکیل داعش برای جنگ نیابتی ابتدا تصور می‌کرد که دولت عراق و سوریه از مردمشان جدا هستند و لذا دست به این اقدام زد که نتیجه آن به عکس شد و زمینه وحدت ملت و دولت را در این دو کشور فراهم نمود.

,

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اقدامات آمریکایی ها علیه ایران گفت: آمریکا در 40 سال گذشته برای اقدام علیه ایران مانع اصلی را حضور و مشارکت مردم دیده است وحتی در فتنه‌های دو دهه اخیر که در تلاش بودند از طریق گروه های همسو خود علیه نظام  اقدام کنند بازهم مردم را مانع اصلی خود و مقابله کننده با توطئه های داخلی دیدند؛و درواقع حضور مردم به عنوان یک مدل در برخورد با فتنه ها شکل گرفته  است.

,

دشتی با تاکید بر این که انتخابات صرفاً یک حضور سیاسی برای پشتیبانی سیاسی و امنیتی از نظام نیست بلکه یک مشارکت در تعمیق فرهنگ و باورهای نظام اسلامی نیز است ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی ایران همه نهادها به ویژه نهاد قانون گذاری در حال شکل بخشی قانونی و حقوقی به محتوای ایدئولوژیک و اسلامی نظام هستند  به عبارتی در حال پیاده کردن و اجرایی کردن قوانین اسلامی و یا قانون نزدیک به اسلام است.

,

وی ادامه داد: دشمنان در سه دهه اخیر دین را از حوزه زندگی مردم خارج کرده اند اما اکنون در نظام جمهوری اسلامی شاهد بازگشت قوی‌تر  و جامع‌تر دین به زندگی مردم هستیم  و این موضوع موجب شگفتی و حیرت همه شده است هر چند خیلی از افراد به این موضوع مهم التفات چندانی ندارند.

,

دشتی با اشاره به انتقادها و اعتراض ها به ضعف های مجلس دهم؛ حضور در انتخابات را نوعی تلاش برای تصحیح و ارتقای جایگاه مجلس دانست و عنوان کرد: با شهادت سردار سلیمانی عیار مدیریت و الگوی خدمت  در فرهنگ عمومی کشور ارتقا یافت و اکنون  این انتخابات یک گام به سمت ایجاد الگوی نزدیک به طراز نظام است که می تواند مقوله سیاست ، معنویت و اقتصاد را از طریق قانون گذاری، نظارت و انتخاب مسئولین و دولتمردان ارتقا دهد.

,

وی با بیان این که معیار مهم و تعیین کننده برای مردم در انتخاب کاندیداها خدمت صادقانه و مجاهدانه است افزود: الگوی این نوع خدمت شهید سردار سلیمانی است که توسط خود مردم  الگو سازی  و معرفی شد و عیار خدمت و مدیریت عیان شد لذا دولتمرد و نماینده ای در طراز انقلاب اسلامی است که شعارها، ادعاها، برنامه ها و اقداماتش در  قالب الگوی ارائه شده مردمی یعنی شخصیت و منش سلیمانی باشد که هم مردم پسند، کارآمد و هم عاقبت بخیری را به دنبال خواهد داشت.

,

معاون اسبق استانداری یزد افزود: نیت های خیر و خدامحوری، روحیه جهادی همراه با کارامدی و دانش، عدالت خواهی،  فقر ستیزی و مبارزه عملی و ایمانی با فسادهای ادارای و اقتصادی و شهامت در ایستادگی در برابر زیاده خواهی دشمن می تواند ایده های جدید مجلس یازدهم باشد .

,

دشتی ملاحظه کاری های نادرست و اغماض ها در برخورد با محیط اجرایی کشور که منجر به حوادث تلخ دی ماه و بعد از آن شد را از ضعف های مجلس فعلی دانست و افزود:  مجلس فعلی در برخورد با دشمنی های آشکار و بدعهدی های جبهه استکبار و چه تحریم‌های ظالمانه آنان دچار ضعف زیادی بود که این مماشات شایسته یک مجلس انقلابی و مردم بزرگ ایران نبود.

,

وی با اشاره به این که بارها  ثابت شده است که در برابر زورگویی دشمن اگر رفتار قاطع وجود داشته باشد دشمن عقب نشینی می کند خاطرنشان کرد: مردم انتظار انتقام سخت از مجلس در برخورد با رفتارهای دشمنانه امریکا و غرب داشتند اما چنین روحیه ای در برخی نمایندگان فعلی مجلس وجود نداشت.

,

دشتی با اشاره به ضعف های مجلس فعلی اظهار داشت:  سلامت اقتصادی و سیاسی از دیگر انتظارات مردم بود که در این اواخر آشکار شد که برخی نمایندگان مجلس فعلی در حد انتظار نبودند.

,

وی با بیان این که مجلس باید عصاره الله اکبرها و فضائل ملت باشد عنوان کرد:بلوغ سیاسی، معنوی و مردم یاری به ویژه در حوزه یاری محرومان به صورت مشخص که بتواند یک رویه باثبات در کشور باشد و صرفا موسومی مانند ایام سیل، زلزله و دیگر حوادث نباشد از جمله کاستی های مجلس فعلی بود که باید به شکل کلان مد نظر قرار بگیرد.

,

این کارشناس سیاسی ادامه داد: آثار این نواقص و حوزه های دیگر مانند برخورد ناشایست نمایندگان با یکدیگر و یا سواستفاده از جایگاه خود و پیشبرد اهداف جناحی و رقابت  برای سهم خواهی هایی حزبی و گروهی در مجلس و کمیسیون ها از دیگر نقاط نامناسب و ناپسند این مجلس بود که باید اصلاح شود.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه