اخبار داغ

از سوی مدیرکل انتقال خون اصفهان مطرح شد:

خانم‌ها کمترین اهداء‌کننده و بیشترین مصرف‌کننده خون در اصفهان

خانم‌ها کمترین اهداء‌کننده و بیشترین مصرف‌کننده خون در اصفهان
مدیرکل انتقال خون اصفهان گفت: حدود 97 درصد از اهداکنندگان خون در استان اصفهان آقایان و حضور خانم ها تنها 3 درصد هستند؛ در صورتی که درصد بیشتری از مصرف کنندگان خون خانم ها هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید زینلی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز با بیان اینکه در ماه های سرد سال تعداد اهداکنندگان خون کاهش پیدا می‌کند، اظهار کرد: این روند در اسفندماه بیشتر می شود و تعداد اهداکنندگان کاهش محسوسی دارد در صورتی که مراکز درمانی استان فعال هستند و نیاز به خون دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: نیاز است مردم در ماه‌های پایانی سال بیماران و افراد نیازمند به خون را فراموش نکند و برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند؛ پایگاه های انتقال خون جز 1 و 13 فروردین، دیگر روزهای عید نوروز را به فعالیت خود ادامه می دهد.

,

وی با اشاره به آمار آقایان و خانم های مصرف کننده و اهدا کنندگان خون در اصفهان افزود: حدود 97 درصد از اهداکنندگان خون در استان اصفهان آقایان و حضور خانم ها تنها 3 درصد هستند؛ در صورتی که درصد بیشتری از مصرف کنندگان خون خانم ها هستند.

,

زینلی بیان کرد: خانم ها که حدود 50 درصد از جمعیت استان را تشکیل می دهند اما بیشتر از 50 درصد خون و فرآورده‌های خونی را مصرف می کنند اما مشارکت فوق العاده پایینی در حوزه اهدای خون دارند.

,

وی خاطر نشان کرد: از نظر سلامت خانم ها هم می توانند اهدا کننده خون باشند؛ تمهیدات لازم برای جلوگیری از متضرر شدن اهدا کننده در نظر گرفته شده است و اگر به این نتیجه برسیم که اهدای خون برای فردی کوچک ترثینی مشکلی را ایجاد می کند، او را از چرخه اهدای خون کنار می گذاریم.

,

مدیرکل انتقال خون اصفهان اضافه کرد: در شهرستان های کاشان، نجف آباد، شهرضا و خوانسار پایگاه انتقال خون داریم که این پایگاه‌ها خون را دریافت، آن را به فرآورده تبدیل و توزیع می کنند؛ در شهرستان های گلپایگان نائین، خمینی شهر، شاهین شهر و زرین شهر هم مرکز انتقال خون داریم که فقط عملیات دریافت خون انجام می شود.

,

وی گفت: پایگاه های انتقال خون سیار هم در شهرستان های که پایگاه و مرکز ثابتی نداریم، حضور پیدا می کنند؛ بیشترین و کمترین فراوانی گروه خونی در سطح استان به ترتیب O مثبت و AB منفی است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه