اخبار داغ

یادداشت وارده؛

۱۰ پرسش از داوطلبان نمایندگی مجلس

۱۰ پرسش از داوطلبان نمایندگی مجلس
داوطلبان مدام در مجامع و مراسم مختلف حاضر می‌شوند. این جلسات نباید در سخنرانی‌های یک‌طرفه و کلی خلاصه شود. پاره‌ای پرسش‌ها از داوطلبان نمایندگی، می‌تواند در ارزیابی صلاحیت آنها موثر باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج این‌روزها، بازار گفتگو در باب انتخابات مجلس داغ است. داوطلبان هم مدام در مجامع و مراسم مختلف حاضر می‌شوند. این جلسات نباید در سخنرانی‌های یک‌طرفه و کلی خلاصه شود. پاره‌ای پرسش‌ها از داوطلبان نمایندگی، می‌تواند در ارزیابی صلاحیت آنها موثر باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

برای نمونه، پرسش‌های زیر جهت طرح در جلسات انتخاباتی، پیشنهاد می‌شود:

1. خود را متعلق به کدام طبقۀ اجتماعی و اقتصادی می‌دانید؟ آیا طعم فقر را چشیده‌اید؟ اگر از فقر رها شده‌اید، مسیر و نحوۀ این رهایی را توضیح دهید. عوامل فقرِ فقرا را چه می‌دانید؟ چرا عده‌ای فقیرند و ثروت عده‌ای، سرشار؟ راهکار شما برای رهایی فقرا از فقر چیست؟

,
,
,

2. مهم‌ترین عوامل نابسامانی‌های اقتصادی کشور را چه می‌دانید؟ برای بهبود وضع معاش مردم و تقویت اقتصادی کشور چه پیشنهادهای عملیاتی و مقدوری را ارائه می‌کنید؟

,

3. تحلیلتان از مسئلۀ خصوصیسازی صنایع و شرکت‌های دولتی چیست؟ تبعات و پیامدهای این نوع خصوصی‌سازی را چه می‌دانید؟ آیا با این روند موافقید؟ مسیرِ پیشنهادی شما برای ادامۀ راه چیست؟

,

4. پدیدۀ پولیسازی مدارس و گسترش مدارس غیردولتی را چگونه تحلیل می‌کنید؟ آیا با این روند موافقید؟ پیشنهادتان برای اصلاح وضع موجود چیست؟

,

5. آیا می‌توانید گزارشی از وضعیت عدالت بهداشتی و درمانی در منطقه ارائه کنید؟ کیفیت و کمیت توزیع امکانات بهداشتی و درمانی اعم از بیمارستان، درمانگاه، پزشکان متخصص و فوق متخصص و... را چگونه می‌بینید؟ چه راهکار و اقدامی برای تحول در این وضعیت پیشنهاد می‌کنید؟

,

6. پدیدۀ  حاشیه نشینی در تبریز را از حیث زمینه‌ها و پیامدها تحلیل کنید. برای تغییر اساسی در وضعیت حاشیه‌نشینی تبریز چه راهکارهایی را پیشنهاد می‌کنید؟

,

7. عوامل تخریب محیط زیست و آلودگی آب‌وهوای شهر را چه می‌دانید؟ برای جلوگیری از تداوم این وضعیت چه اندیشه و راهکاری دارید؟

,

8. چه برآوردی از وضعیت  صنایع منطقه دارید؟ فرصت و ظرفیت‌های عمدۀ این حوزه مدام‌ها هستند؟ چه موانعی را پیش پای صنایع می‌دانید؟ برای رفع این موانع، چه طرحی در ذهن دارید؟

,

9.  فرهنگ منطقه (در دو سطح خاص و عام) با چه چالش‌هایی مواجه است؟ اندیشۀ فرهنگی شما مبتنی بر کدام اصولِ نظری و عملی است؟ چه پیشنهادهایی برای سیاست‌گذاری فرهنگی کشور دارید؟

,

10. مهم‌ترین آسیبهای اجتماعی منطقه کدام‌ها هستند؟ اولویت اصلی با کدام آسیب است؟ از چه راه‌هایی می‌شود برای رفع این آسیب‌ها اقدام کرد؟

,

روح الله رشیدی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه