اخبار داغ

در گفتگوی دانا با سیدکاظم احمدزاده مطرح شد؛

فقر رسانه، باعث شده مدیران فرهنگی بازیگران را مجری کنند/ برخی مجریان با تیکه اندازی، سعی دارند سرتیتر اخبار شوند

فقر رسانه، باعث شده مدیران فرهنگی بازیگران را مجری کنند/ برخی مجریان با تیکه اندازی، سعی دارند سرتیتر اخبار شوند
مجری تلویزیون در خصوص حضور مجری_بازیگران در رسانه ملی گفت: بنظرم علت اصلی این موضوع فقر رسانه است و این شیوه‌ای برای حل مشکلات مالی است اما این جریان دارد به جای بدی می رسد و باعث دلگیری خیلی از افرادی می شود که در امر اجرا دارند کار می کنند و از این موضوع ناراحت می شوند.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ این روزها هر از گاهی نام یک مجموعه برنامه جدید با اجرای یک بازیگر سرشناس به گوش می رسد که برای یکی از شبکه‌های تلویزیونی رسانه ملی آماده شده و یا در حال آماده شدن است. در واقع بنظر می رسد که شبکه‌های مختلف تلویزیونی به خصوص برخی از شبکه‌ها، عزم خود را جزم کرده‌اند تا سلبریتی سالاری را در جامعه گسترش دهند و به همین دلیل زیر بارِ نظرات اسپانسرهایی می‌روند که در رابطه با اجرای بازیگران تصمیم نهایی را می گیرند، از طرفی مدتی است که می بینیم برخی افراد جوان که هنوز باید راه درازی برای آموختن و بهتر شدن طی کنند، بعضا با ایجاد حاشیه‌هایی جلب توجه کرده و این چنین است که به مجریانی شناخته شده‌تر تبدیل می‌شوند! همین موارد ما را بر آن داشت تا نیم نگاهی به روند انتخاب مجری در برنامه‌های تلویزیونی داشته باشیم، بنابراین به سراغ مجری پیشکسوت برنامه‌های تلویزیونی رفتیم که زمانی بهترین اوقات تماشای قاب جادویی تلویزیون را برایمان رقم می زد، احمدزاده که می توان آن را یکی از خلاق ترین‌های عرصه اجرا در برنامه های مذهبی و یکی از توانمندترین آن‌ها در اجرای برنامه‌های ایام ویژه دانست؛ به گفتگوی تفصیلی با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نشست و به سوالاتمان پاسخ داد؛ متن زیر شرح این گفتگو است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

*مدتی است که بیش از این که شاهد اجرای مجریان توانمند باشیم، بازیگران و سلبریتی‌هایی را در مقام اجرا می بینیم که بیش از این که مجری باشند بازیگر هستند، آیا این روال انتخاب برای اجرا را درست می دانید؟

, *مدتی است که بیش از این که شاهد اجرای مجریان توانمند باشیم، بازیگران و سلبریتی‌هایی را در مقام اجرا می بینیم که بیش از این که مجری باشند بازیگر هستند، آیا این روال انتخاب برای اجرا را درست می دانید؟,

هر چند که این موضوع مایه تعجب است اما به هر حال بازیگران که قشری مورد احترام برای بنده هم هستند، کارشان بازیگری است و نباید به آن‌ها خرده گرفت، و همان طور که وقتی سناریو و فیلمنامه‌ای به دستشان می رسد و به آن‌ها می گویند که شما باید این نقش را بازی کنید، الان نیز رسانه ملی سناریویی به آن ها داده و از آن‌ها خواسته است که نقش مجری را بازی کنید، بنابراین آن‌ها نقش مجری را بازی می کنند و حالا این که تا چه حد بتوانند در این بازی موفق باشند بحث دیگری است.

,

من تأکید دارم که دوستان بازیگر نقش اجرا را بازی می کنند و پس از این بازیگری در این نقش، قضاوت با مردم است که بازیگری آن‌ها خوب بوده یا بد!

,

مدیران رسانه ای باید پاسخگو باشند نه بازیگران

, مدیران رسانه ای باید پاسخگو باشند نه بازیگران, مدیران رسانه ای باید پاسخگو باشند نه بازیگران,

*بنابراین می‌توان گفت که نباید از بازیگران گلایه‌ای داشت بلکه این مدیران فرهنگی هستند که باید در این رابطه پاسخگو باشند؟

, *بنابراین می‌توان گفت که نباید از بازیگران گلایه‌ای داشت بلکه این مدیران فرهنگی هستند که باید در این رابطه پاسخگو باشند؟,

صد در صد این گونه است، امروز به یک بازیگر می گویید فلان نقش خوب تاریخی را بازی کن، بازی می کند، فردا به آن می گویند فلان نقش بد تاریخی را باید بازی کنی، می پذیرد، زیرا به هر حال او بازیگر است و هنرش در این است و همان طور که اشاره کردم بسیاری از این افراد ستاره‌های بازیگری کشور و مورد احترام ما هستند.

,

حالا سناریو و جایگاه اجرا را نیز تهیه کننده و کارگردان به او می دهند و طبیعتا برای این جریان مدیران رسانه‌ای باید پاسخگو باشند نه بازیگر. بازیگر دنبال زندگی، ایفای نقش و حتی امرار معاش خود است.

,

آن چه شیران را کند، روبه مزاج،  احتیاج است احتیاج است، احتیاج، در واقع رسانه ما به دلیل مشکلات مالی که دارد باید سلایق اسپانسرها را تأمین کند و اسپانسر هم طبیعتا دنبال یک سری چهره است، بنابراین چون اسپانسر دارد پول می دهد بنابراین خود او تعیین کننده است.

,

*یعنی فکر می کنید مدیران تنها به خاطر مشکلات مالی و بودجه‌ای این روال را در پیش گرفته‌اند؟

, *یعنی فکر می کنید مدیران تنها به خاطر مشکلات مالی و بودجه‌ای این روال را در پیش گرفته‌اند؟,

نمی دانم شاید این نگاه، اعتقاد خودشان هم باشد اما من این گونه فکر نمی کنم،و بنظرم علت اصلی این موضوع فقر رسانه است، و  بنظرم این شیوه‌ای برای حل مشکلات مالی است اما این جریان دارد به جای بدی می رسد و باعث دلگیری خیلی از افرادی می شود که در امر اجرا دارند کار می کنند و از این موضوع ناراحت می شوند.

, .,

بازهم تأکید می کنم که عزیزان بازیگری هستند که بسیار زیبا نقش اجرا را بازی می کنند اما برخی نیز بسیار بد از عهده ایفای این نقش بر می آیند و این به بخش های هنری اجرا دارد ضربه می زند و به این ترتیب پیش برود سلیقه مردم را به سمت سطحی می بریم که اصلا خوب نیست و به این اجراها راضی می شوند.

,

ما در قالب مجریان، افرادی را داشتیم که بسیار خوب درخشیدند؛ اما الان دارد نگاه و توقع مردم نسبت به اجرا تغییر می کند و بخشی از این قطعا به سوءتدبیر مدیران بر می گردد و باید آن ها پاسخگو باشند که چرا این روال را در پیش گرفته اند.

,

نکته دیگری را نیز که می توانم در این رابطه بگویم این است که فرق مجری و بازیگر در این است، که چون نفس کار بازیگری در بازی کردن است، برخی زمان‌ها که مردم یک بازیگر را در روی پرده سینما می بینند و یا در سریالی تلویزیونی و بعد اجرا انجام می دهند، برای مردم این سوال پیش می آید حالا این بازیگر که مجری شده آیا فلان حرف را که مثلا دارد در مورد تاریخ میزند درست است و یا دارد نقش بازی می کند!!

,

در ورود برخی از دوستان به مجموعه اجرا، ضعف‌هایی وجود دارد

, در ورود برخی از دوستان به مجموعه اجرا، ضعف‌هایی وجود دارد, در ورود برخی از دوستان به مجموعه اجرا، ضعف‌هایی وجود دارد,

*سوال دیگری که در رابطه با مجریان مطرح است؛ در رابطه با قشرِ خود مجری ها است، زمانی برای اجرا بنظر می رسید که فیلترهای زیادی وجود دارد تا کار اجرای یک برنامه آن هم برنامه زنده به یک فرد سپرده شود و انصافا آن اجراها یک وجاهت و ارزشی ویژه به برنامه ها می داد، اما الان شاهد هستیم که بعضا برخی افراد به ناگاه مجری برنامه‌های بسیار مهم سیاسی، اجتماعی و فرهنگی می شوند، در برخی موارد نیز شاهد ایجاد حاشیه های فراوان از سوی برخی مجریان جوان و یا حتی بی ادبی آن‌ها در برنامه زنده بودیم؛ آیا برای انتخاب مجریان روال مشخصی وجود دارد؟

, *سوال دیگری که در رابطه با مجریان مطرح است؛ در رابطه با قشرِ خود مجری ها است، زمانی برای اجرا بنظر می رسید که فیلترهای زیادی وجود دارد تا کار اجرای یک برنامه آن هم برنامه زنده به یک فرد سپرده شود و انصافا آن اجراها یک وجاهت و ارزشی ویژه به برنامه ها می داد، اما الان شاهد هستیم که بعضا برخی افراد به ناگاه مجری برنامه‌های بسیار مهم سیاسی، اجتماعی و فرهنگی می شوند، در برخی موارد نیز شاهد ایجاد حاشیه های فراوان از سوی برخی مجریان جوان و یا حتی بی ادبی آن‌ها در برنامه زنده بودیم؛ آیا برای انتخاب مجریان روال مشخصی وجود دارد؟,

چیزی که شاهد آن هستیم این است که در این رابطه و ورود برخی از دوستان به مجموعه اجرا، ضعف‌هایی وجود دارد و متأسفانه از این ناحیه هم بحث اجرا متحمل ضربه‌هایی شده است، اما جوانان بسیار با تدبیر و توانمندی هم داریم که نه تنها به خوبی از پس اجرا برآمده‌اند، بلکه انصافا راه بیست و چند ساله را به خاطر توانایی‌های خودشان یک ساله پیموده‌اند و توانسته‌اند بسیار خوب اجرا کنند.

,

اما آن چیزی که من می توانم بگویم این است که زمانی مجریان به برنامه‌ها هویت می بخشیدند و آن برنامه را پربیننده می کردند، اما امروز برخی از مجریان، تأکید دارم که برخی از آن‌ها وقتی می بینند برنامه آن طور که باید دیده نمی شود و در خودشان نیز این توانایی را نمی بینند که برنامه را به سطحی برسانند که دیده شود، بنابراین مجبور هستند تا با گفتن یک جمله و یا یک کلمه حاشیه‌هایی ایجاد کنند تا این حاشیه، راهی برای دیده شدن برنامه و خودشان باشد.

,

من خبر دارم که برخی از آن‌ها به عمد این راه را انتخاب می کنند، و بعد خودشان آن را در دنیای مجازی منتشر می کنند تا بیشتر دیده شود، در واقع برخی می خواهند با حاشیه دیده شوند، اما در زمان ما اینگونه نبود و دوستان پیشکسوت طوری برنامه را اجرا می کردند که برای دیده شدن نیازی به حاشیه سازی نداشتند.

,

در واقع این مجریان با یک تیکه انداختن به کسی، یک حاشیه بی ربط و عجیب غریب، به تیتر اخبار دنیای مجازی تبدیل می شوند.

,

*شما به عنوان پیشکسوت این حوزه چه پیشنهادی به خصوص برای مدیران رسانه دارید؟

, *شما به عنوان پیشکسوت این حوزه چه پیشنهادی به خصوص برای مدیران رسانه دارید؟,

من نمی توانم پیشنهادی داشته باشم زیرا معتقدم که رسانه باید خودش از حیثیت خودش دفاع کند، پدر یک خانواده باید از اعضا خانواده دفاع کند.

,

یکی از عزیزان که ریاست سازمان را بر عهده داشتند روزی از من پرسیدند که؛ به فلان برنامه بیایید، من گفتم نمی توانم، پاسخ دادند شما فرزند رسانه هستید، من در جواب ایشان اظهار داشتم که من دو سال است در رسانه نیستم آیا نباید پدر این فرزند بپرسد کجا هستی؟ حالا می گویید تو فرزند رسانه هستی؟

,

در آخر باید بگویم من به تمام بازیگرانی که نقش اجرا را بازی می کنند و خوب هم بازی می کنند تبریک می گویم.

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه