اخبار داغ

دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن خراسان جنوبی مطرح کرد؛

لغو پیامکی مناظره در دانشگاه‌ها توسط فرماندار بیرجند/ برخی جریان‌ها با لابی‌گری برگزاری مناظره را ممنوع کردند

لغو پیامکی مناظره در دانشگاه‌ها توسط فرماندار بیرجند/ برخی جریان‌ها با لابی‌گری برگزاری مناظره را ممنوع کردند
الهامی گفت: در قرارگاه شهید احمدی روشن خراسان جنوبی جلسات بسیار زیادی در بحث پرسش و پاسخ ها برگزار شده بود اما به یکباره به تمامی مدیران دانشگاه ها از سمت فرمانداری بیرجند پیامک ارسال می‌شود که بر اساس قانون انتخابات تمام این جلسات را لغو کنید و در محیط‌های دولتی اجرا نکنید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد الهامی دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن خراسان‌جنوبی در گفت‌و‌گو با خاورستان، در مورد لغو برگزاری مناظره در دانشگاه بیرجند اظهار کرد: امروز یک خبر ناگوار و متعجب کننده‌ای از طرف فرمانداری بیرجند به جنبش دانشجویی  رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان،, خاورستان،,
 
,
وی افزود: تمام تشکل‌ها اعم از بسیج دانشجویی، انجمن مستقلین و جامعه اسلامی برای جریان انتخابات برنامه‌هایی داشتند‌.
,
 
,
لغو پیامکی مناظره
, لغو پیامکی مناظره, لغو پیامکی مناظره,
 
,
دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن خراسان‌جنوبی بیان کرد: در قرارگاه شهید احمدی روشن جلسات بسیار زیادی در بحث پرسش و پاسخ ها برگزار شده بود اما به یکباره به تمامی مدیران دانشگاه ها از سمت فرمانداری نامه هم نه پیامک ارسال می‌شود که بر اساس قانون انتخابات تمام این جلسات را لغو کنید و در محیط‌های دولتی نیز اجرا نکنید و شرط گذاشته اند که هر ۲۲ نفر را در مکانی که شورای تامین تایید کند دعوت کرده و مناظره را برگزار کنید.
,
 
,
الهامی عنوان کرد: در حقیقت عملا شرط نشد برای ما گذاشته اند. تمامی برنامه ریزی را از بین برده و شرطی برای برنامه ریزی برگزاری مناظره گذاشته اند که امکان اجرا شدن ندارد.
,
 
,
وی اظهار کرد: البته این مواردی مطرح شد مواردی بود که به دانشگاه فرهنگیان برای برگزاری مناظره گفته بودند و به دانشگاه های دیگر گفتند اصلا مناظره برگزار نکنید.
,
 
,
دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن خراسان‌جنوبی گفت: این حق دانشجو است که بفهمد اطرافش چه خبر است. حق دانشجو است که در شرایط کنونی بداند به چه کسی باید رای دهد که وضعیت آینده مملکت از شرایط کنونی که دارد بهتر شود.
,
 
,
آزادی بیان حق دانشجو است
, آزادی بیان حق دانشجو است, آزادی بیان حق دانشجو است,
 
,
الهامی با بیان این‌که دانشجو حق آزادی بیان دارد، تصریح کرد: این همه جلسه در سطح کشور به طور همزمان در دانشگاه‌های مختلف برگزار می‌شود از کرسی‌های آزاد اندیشی گرفته تا مناظره حال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای اولین بار شاهد این اتفاق در خراسان جنوبی هستیم.  
,
 
,
وی اظهار کرد: آیا همین حالا برگزاری مناظره در دانشگاه‌ها مشکل پیدا کرده و این مشکل از قبل وجود نداشته است؟ این همه جلسه در سطح کشور در استانهای مختلف برگزار می‌شود مشکلی وجود ندارد تنها در خراسان جنوبی مشکل پیدا کرده است؟
,
 
,
الهامی بیان کرد: منِ دانشجو حق دارم بدانم به چه کسی باید رای دهم. حق دارم حرف‌ها را بشنوم. ۹۰ درصد دانشجویان دانشگاه بیرجند، بیرجندی نیستند و اطلاعی  و شناختی از نامزدها ندارند.
,
 
,
فرماندار بیرجند بر چه اساسی گفته برگزاری مناظره در دانشگاه‌ها ممنوع است؟/ از تحولات به وجود آمده می‌ترسد؟
,
 
,
دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن خراسان‌جنوبی با اشاره به صحبت وزیر علوم مبنی بر بلا مانع بودن برگزاری مناظره در دانشگاه‌ها، گفت: دانشگاه‌ها قوانین را مطالعه و بر اساس قانون برای برگزاری مناظره برنامه‌ریزی کردند اما با منع شدن برگزاری مناظره از طرف فرمانداری بیرجند مواجه شدند. معلوم نیست فرماندار بیرجند بر چه اساسی گفته برگزاری مناظره در دانشگاه‌ها ممنوع است؟
,
 
,
وی با بیان این‌که دانشجو موذن جامعه و دانشگاه مبدا تمام تحولات است، افزود: در ممنوعیت برگزاری مناظره در دانشگاه‌ها دو فرض وجود دارد؛ یا از تحولی که دارد اتفاق می‌افتد می‌ترسند یا از فکر و حرفی که در جلسات مطرح می‌شود ترس دارند.
,
 
,
دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن خراسان جنوبی گفت: این‌که تمام برنامه‌های دانشگاه‌ها در مورد انتخابات را لغو می‌کنند باعث خالی شدن دست دانشجو از شور و فضای انتخاباتی است.
,
 
,
وی اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت دانشجویان بیرجند به لحاظ بحث سیاسی فاجعه است و کاملا خمودگی سیاسی بین دانشجویان وجود دارد.
,
 
,
الهامی گفت: آقایانی که حرف از مشارکت حداکثری می‌زنند بدانند هم اکنون با این شرایط به وجود آمده مشارکت اُفت شدیدی پیدا خواهد کرد چراکه دانشجو نمی‌داند به چه کسی رای دهد. بهترین جایی که دانشجو می‌تواند نامزدها را بشناسد در فضای دانشجویی، مناظره، پرسش و پاسخ است.
,
 
,
وی گفت: اگر این حق دانشجو را هم از او بگیرند که فقط با تلگرام و اینترنت خود را مشغول خواهد کرد و در نهایت متوجه نخواهد شد اطرافش چه خبر است.
,
 
,
دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن خراسان‌جنوبی گفت: بر اساس آزادی بیان و ادعاهایی که آقایان از آزادی بیان دارند دانشجو حق دارد بداند اطرافش چه خبر است.
,
 
,
لغو عجیب و غریب مناظره در دانشگاه‌های استان/ لابی‌گری برخی نامزدها
, لغو عجیب و غریب مناظره در دانشگاه‌های استان/ لابی‌گری برخی نامزدها, لغو عجیب و غریب مناظره در دانشگاه‌های استان/ لابی‌گری برخی نامزدها,
 
,
الهامی بیان کرد: ما از نامزدهای مختلفی برای بحث پرسش و پاسخ دعوت کردیم که تعدادی از نامزدها که از جمله نامزدهای مطرح نیز هستند ابتدا در بحث شفافیت پاسخی به دانشجویان ندادند و در بحث مناظره، پرسش و پاسخ نیز جواب نمی‌دادند، می‌گفتند نماینده می‌فرستیم و ... آخر هم که تمامی کارها انجام و تدارک برگزاری مناظره دیده شد به طور عجیب و غریب بر گزاری مناظره در دانشگاه لغو شد.
,
 
,
وی عنوان کرد: این‌که چه برنامه‌ای پشت این لغو شدن مناظره در دانشگاه‌ها است را خدا فقط می‌داند.
,
 
,
دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن خراسان‌جنوبی گفت: از هفته گذشته با نامزدها جهت حضور در مناظره تماس گرفته شد و برخی‌ها بسیار دیر پاسخ دادند و امروز و فردا کردند. در نهایت به تشکل‌های دیگر گفتند روز چهارشنبه مناظره برگزار شود که باز هم ما به این راضی بودیم هر چند زمانی برای رسانه‌ای شدن وجود نداشت قبول کردیم اما باز هم برخی نامزدها با لابی‌گری اقدام به لغو مناظره کردند.
,
 
,
الهامی بیان کرد: شنیده شده برخی جریان‌ها برگزاری مناظره در دانشگاه را لغو کردند.
,
 
,
وی یادآور شد: در تمام کشور در بهترین شرایط تشکل‌های دانشجویی مناظره و جلسه پرسش و پاسخ برگزار می‌کنند اما در خراسان‌جنوبی برای اولین بار برگزاری مناظره در دانشگاه‌ها لغو می‌شود و هر آدم عاقلی باشد به این جریان‌ها شک می‌کند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه