اخبار داغ

هجوم تخریبی نامزدهای انتخابات به مبلمان شهری در سیستان وبلوچستان؛

نصب پوسترهای انتخاباتی وصله ناجور دیوارهای شهر/اموال عمومی آلبوم تبلیغاتی نامزدها نیست

نصب پوسترهای انتخاباتی وصله ناجور دیوارهای شهر/اموال عمومی آلبوم تبلیغاتی نامزدها نیست
در حالی دیوار‌های شهر آلبوم تبلیغات نامزد‌های انتخاباتی شده اند که بر اساس قانون استفاده از تمامی دیوار‌ها و فضا‌های سطح شهر برای چسباندن پوستر‌های داوطلبان غیر مجاز بوده و تخلف محسوب می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، با آغاز زمان رسمی تبلیغات نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، نصب پوسترهای تبلیغاتی بر دیوارها، سطح معابر، صندوق های پست و ایستگاه های اتوبوس وصله ناجوری برای شهرهای مختل در سیستان وبلوچستان شده است.

رقابت 122 نامزد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه این استان پهناور باعث شده تا حجم تبلیغات این افراد نسبت به دوره های قبل بیشتر شود،به گونه ای که پست های برق و تلفن، تابلوهای راهنمایی و رانندگی، ایستگاه های اتوبوس، دیوار منازل و مدارس و حتی درختان به آلبوم تبلیغات کاندیداها تبدیل شده است.

نصب تبلیغات کاغذی بر روی خودرو های شخصی توسط هوادارن برخی از نامزد ها شیوه دیگری برای جلب توجه و تبلیغات کاندید مورد نظر است اما آنچه نارضایتی شهروندان را به دنبال داشته، نصب تبلیغات بر روی اموال عمومی و بیت المال است. 
 
شماری از شهروندان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: نامزدها در تلاش هستند تا با تبلیغات مختلف بیشترین آرای مردم را کسب کنند این در حالی است که ابتدایی ترین قانون انتخابات را رعایت نکرده و هم اکنون شاهد تسخیر خیابان ها و میادین شهر از تبلیغات کاندید ها در نقاط مختلف هستیم که این امر چهره شهر را زشت و نازیبا کرده است. 
 
وی بیان کرد: این بار نیز اموال عمومی و حتی در های ادارات از تبلیغات نامزدها در امان نمانده و این بی اخلاقی ها موجب نارضایتی شهروندان شده است.
 
یکی دیگر از شهروندان با بیان اینکه معابر شهر هنوز از عکس های نامزدهای شورای شهر پاک نشده که با نصب تبلیغات نامزد های مجلس مواجه هستیم، افزود: کاندیداهایی که قصد دارند وارد مجلس شوند و از حقوق ملت دفاع کند حتی به ابتدایی ترین حقوق عمومی شهروندان احترام نمی گذارند.
 
 230 نقطه شهری زاهدان پذیرای عکس و پوستر کاندیداها

در تماسی که خبرنگار عصرهامون با محمدامیر براهویی، معاون خدمات شهری شهرداری زاهدان داشت، وی با بیان اینکه شهرداری امسال برای ساماندهی تبلیغات در سطح شهراز طریق حوزه معاونت خدمات شهری 230 جایگاه و دیوار را رنگ آمیزی و مشخص کرده است، گفت: کاندیداها موظف هستند صرفا در مکان های تعریف شده که اسامی آن ها برایشان ارسال شده اقدام به نصب هرگونه بنر و پوستر کنند در غیر اینصورت تخلف است.
 
وی با بیان اینکه نصب بنر در مکان های تعریف شده نباید بزرگتر از سایر 70*50 باشد، افزود: در مکان هایی که ستاد انتخاباتی کاندیداها است می توانند بنر با سایز بزرگتر نصب کنند در غیر این صورت افرادی که قرار است خودشان قانون گذاری داشته باشند نباید قانون شکنی کنند. متاسفانه در سطح شهر شاهد نصب پوستر بر روی دیوار منازل و جداول و درختان هستیم، جداولی که برای نوروز آماده شده اکنون عکس کاندیداهای انتخاباتی بر آن درج شده است.
 
معاون خدمات شهری شهرداری زاهدان در تکمیل مطلب فوق تصریح کرد: استفاده از همه دیوار‌ها و فضا‌های سطح شهر برای چسباندن پوستر‌های داوطلبان غیر مجاز است و گزارش این تخلفات از سوی شهرداری به هیئت نظارت بر انتخابات و فرمانداری ابلاغ می‌شود.
 
وی بیان کرد: درخواست ما از کاندیداها این است اگر قرار است برای توسعه و آبادانی شهرها در مجلس اقدامی کنید باید اول خودتان بانی نازیبایی و ایجاد سیما و منظر نامناسب نباشید و براساس قانون پیش بروید زیرا اولین وظیفه یک نماینده قانون گذاری و نظارت برقانون است.
 
براهویی ادامه داد: براساس قانون هرکاندیدی در سطح شهر می تواند پنج ستاد انتخاباتی داشته باشد اما خارج از آن باید اصول را رعایت کند، در این چند روز حجم زیادی از تخلفات کاندیداها جمع آوری شده و این اقدام همچنان ادامه دارد.
 
 23 نقطه شهری سراوان پذیرای عکس و پوستر کاندیداها

هاشم دهقانی، شهردار سراوان در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه  نصب هر گونه پوستر تبلیغاتی بر روی اموال عمومی و بیت المال ممنوع و هیچ گونه توجیه قانونی ندارد، بیان کرد: علی رغم اینکه شهرداری 23 بیلبورد را در نقاط پر تردد شهر برای تبلیغات نامزدها در نظر گرفته است، اما باز هم شاهد بی اخلاقی های انتخاباتی هستیم.

وی افزود: مکاتبات با نامزدها انجام شده و طبق تذکرات داده شده، برخی از پوستر ها از سطح شهر پاکسازی و ما بقی نیز در روزهای آینده پاکسازی خواهد شد.
 
شهردار سراوان خاطر نشان کرد: بنر ها و تراکت های غیر نامتعارف و غیر اندازه مصوب نیز از سطح شهر جمع آوری شده است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,  230 نقطه شهری زاهدان پذیرای عکس و پوستر کاندیداها,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,  23 نقطه شهری سراوان پذیرای عکس و پوستر کاندیداها,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه