اخبار داغ

گلایه‌های دبیر انجمن عفاف و حجاب از جشنواره مد و لباس در گفتگو با دانا:

محصولاتِ پوشش اسلامی جشنواره ویترینی است؛ جنبه کاربردی ندارد

محصولاتِ پوشش اسلامی جشنواره ویترینی است؛ جنبه کاربردی ندارد
اسدالله سلیمانی گفت: برخی از همکاران که در حوزه چادر و پوشاک اسلامی فعالیت دارند در جشنواره شرکت کرده‌اند، اما انجمن در جشنواره شرکت نکرد و دلیل آن نیز بحثی است که پیرامون فرهنگسازی در حوزه پوشش‌های اسلامی وجود دارد.
[

اسدالله سلیمانی، دبیر انجمن عفاف و حجاب در گفتگو با خبرنگار  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ضمن انتقاد از عملکردِ جشنواره مد و لباس بیان داشت: برخی از همکاران که در حوزه چادر و پوشاک اسلامی فعالیت دارند در جشنواره شرکت کرده‌اند، اما انجمن در جشنواره شرکت نکرد و دلیل آن نیز بحثی است که پیرامون فرهنگسازی در حوزه پوشش‌های اسلامی وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: در واقع برای ما این سوال مطرح است که آیا واقعا بنیاد ملی مد و لباس که این جشنواره را برگزار کرده است، توانسته در عرصه مد و لباس در شأن نظام جمهوری اسلامی ایران و در شأن بانوان ایرانی، ذائقه سازی کند؟عقیده ما این است که این اتفاق نیفتاده و در رابطه با پوشش‌های اسلامی آن چه که در جشنواره شاهد هستیم، پوشش مناسب و کاربردی نیست، و می توان گفت که بیشتر جنبه ویترینی دارد.

,

سلیمانی تصریح کرد: ما این سوال را از متولیان برگزاری این جشنواره داریم که آیا واقعا خودشان و خانواده‌شان می توانند و حاضرهستند که از این طرح‌ها استفاده کرده و در سطح جامعه ظاهر شوند؟

,

وی افزود: جشنواره از آن اهدافی که برای ساماندهی مد و لباس تعریف شده است؛ فاصله گرفته است، سال‌هاست که برای این جشنواره از بودجه بیت المال هزینه می‌شود اما خروجی لازم برای جامعه را ندارد، و این در حالی است که از طریق ماهواره و فضای مجازی انتخاب پوشاک‌هایی  به سلایق مردم تحمیل می شود، که با فرهنگ ما همخوانی ندارد و از آن طرف نیز ما چیزی در برابر آن‌ها به مردم ارائه نمی دهیم.

,

سلیمانی در پایان گفت: بسیاری از کارهای جشنواره کپی کاری و تکراری است، تا چه زمانی قرار است این رویه ادامه پیدا کرده و با رسانه و شلوغ کاری‌ها برای خودمان روزمه درست کنیم تا به دیگران ثابت کنیم که ما در این حوزه کار کرده ایم.

,

انتهای پیام/

,


 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه