اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنارک:

خسارت 3500 هکتاری سیل به باغات موز در زرآباد/ 300 هکتار از باغات آسیب دیده احیا شد

خسارت 3500 هکتاری سیل به باغات موز در زرآباد/ 300 هکتار از باغات آسیب دیده احیا شد
محمد سعید اولیایی گفت: 300 هکتار از باغات آسیب دیده موز در منطقه زرآباد احیا شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد سعید اولیایی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنارک در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون افزود: در سیل اخیر به سه هزار و 500 هکتار از باغات موز شهرستان در منطقه زرآباد آسیب جدی وارد شد.

وی بیان کرد: تاکنون با همکاری بنیاد برکت، سازمان جهاد کشاورزی ومشارکت کشاورزان وبهره برداران کار رسوب برداری ۳۰۰ هکتار به انجام رسیده است.

اولیایی ادامه داد: هزار هکتار از باغات موز شهرستان در اثر هجوم سیلاب ورسوبات به کلی نابود شده که باید کف تراشی و دوباره با آماده سازی زمین و کاشت نهال احیا شود.

وی خاطر نشان کرد: تا قبل از سیل اخیر از چهار هزار و 609 هکتار باغات شهرستان،چهار هزار هکتار به موزستان اختصاص داشت و سالیانه 122 هزار و 500تن موز از آن برداشت می شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: تامین نهال مورد نیاز احیای باغات بخشی از محل پاجوش موز موجود در منطقه وبخشی نیز از طریق نهال کشت بافتی مراکز تولید نهال تامین خواهد شد و انتظار داریم برای تسریع در امر احیای موزستان های منطقه زرآباد اعتبارات وامکانات بیشتری در اختیار مجریان بازسازی قرار گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنارک با بیان این مطلب که با فروکش کردن سیل، 70 کیلومتر جاده دسترسی به مزارع و باغات نیز در حال بازسازی است، افزود: تا قبل از سیل اخیر ازچهار هزار و 609 هکتار باغات شهرستان،چهار هزار هکتار به موزستان اختصاص داشت  و سالیانه 122 هزار و 500 تن موز از آن برداشت می شد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه