اخبار داغ

استاندار یزد:

ایجاد اشتغال برای بانوان اولویت مهم استان یزد است

ایجاد اشتغال برای بانوان اولویت مهم استان یزد است
محمد علی طالبی با اشاره به درصد بالای بیکاری در بین بانوان استان گفت: ایجاد بسترهای مناسب برای اشتغال بانوان، یکی از مهمترین اولویت‌های استان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، محمد علی طالبی شب گذشته  در نشست مشترک با بانوان که به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن در سالن کوثر استانداری برگزار شد با اشاره به نقش زنان در انقلاب اسلامی ایران گفت: بانوان نقش به سزایی در اتفاقات و تحولات حوادث انقلاب داشتند که این نقش به خوبی تبیین نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی با بیان این که انقلاب زمینه‌های نقش آفرینی بانوان در عرصه مختلف را فراهم کرد اظهار داشت: استان در سال‌های اخیر به بانوان و ورود آنها به عرصه‌های مدیریتی اعتماد کرده است و از این اعتماد و بها دادن به بانوان در عرصه‌های مدیریتی استان رضایت کامل داریم.

,

استاندار یزد با اشاره به انتخاب معاون زن در استانداری یزد عنوان کرد: با توجه به عملکرد خوب مدیران زن در استان یزد، وزارت کشور دیگر استان‌ها را نیز تشویق کرد که از بانوان توانمند در بخش‌های مختلف مدیریتی بهره ببرند. در استان یزد نیز استفاده از توانمندی‌های بانوان در عرصه‌های مدیریتی استان در دستور کار دستگاه‌های دولتی قرار گرفته است.

,

طالبی با ابراز علاقه‌ نسبت به حضور بانوان در سمت های شهردار و فرماندار گفت: باید لیستی از بانوان توانمند استان تهیه شود تا از آنها در عرصه مدیریت استان بهره برد.

,

وی با اشاره به ورود بانوان در انتخابات شوراهای شهر و روستا و رای آوری آن ها اذعان داشت: باید فضا و شرایط لازم برای ورود بیشتر بانوان در عرصه انتخابات فراهم شود چرا که تعداد کنونی بانوان استان در مسوولیت‌های این چنینی بسیار کمتر از ظرفیت‌های موجود است.

,

طالبی با بیان اینکه مسائل حوزه بانوان باید به صورت مستمر پیگیری شود ادامه داد لازم است: در همین راستا اتاق فکری به منظور برنامه‌ریزی منسجم برای ایجاد فضاهای مناسب به منظور نقش آفرینی بانوان ایجاد شود.

,

وی فعالیت در حوزه اقتصاد دانش بنیان را از رویکردهای استان دانست و تاکید کرد: اقتصاد دانش بنیان به دلیل ویژگی هایی خاصی که دارد بستری مناسب برای توسعه اشتغال بانوان است و با توجه به نرخ بیکاری بالا در بین بانوان استان، ایجاد بسترهای مناسب برای اشتغال بانوان، یکی از مهمترین اولویت‌های استان است.

,

استاندار یزد اظهار داشت: بانوان استان ورود موفقی به عرصه کارآفرینی داشته اند و از این رو از بانوان کارآفرین می‌خواهیم مشاغل مناسب با شرایط بانوان در استان ایجاد کنند.

,

طالبی در خصوص دفاتر تسهیل‌گری و نقش بانوان در این دفاتر، اذعان کرد: بر اساس گزارش‌های واصله، بانوان در اجرای طرح دفاتر تسهیل‌گری در محلات یزد نقشی محوری و تاثیر گذار داشته‌اند.

,

وی با اشاره به در پیش‌رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنان به دنبال شکاف انداختن بین نظام و مردم هستند و حضور در انتخابات می‌تواند این توطئه را خنثی کند و بانوان می‌توانند نقش تاثیر گذاری برای افزایش مشارکت انتخاباتی داشته باشند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه