اخبار داغ

معاون بیمه و بانک وزارت اقتصاد:

باقیمانده سهام بانک‌‌های دولتی واگذار می‌شود

باقیمانده سهام بانک‌‌های دولتی واگذار می‌شود
معاون بیمه و بانک وزارت اقتصاد گفت:‌ باقیمانده سهام دولت در بانک‌های قابل واگذاری از طریق بورس واگذار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس معمارنژاد در مورد اینکه سهام دولت در بانک‌‌های قابل واگذاری چه زمانی به مردم عرضه می‌شود، اظهار داشت: بحث واگذاری سهام دولت الان در هیأت واگذاری برای قیمت‌گذاری سهام بررسی می‌شود و بعد از اینکه سهام پالایشگاهی دولت از طریق بورس عرضه شد، در اولین فرصت، باقیمانده سهام دولت در بانک‌های قابل واگذاری نیز عرضه می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود:‌الان سهام بیمه البرز از طریق بورس عرضه می‌شود و هر موقع در هیأت واگذاری تصویب شود، سهام دولت در بانکها نیز واگذار خواهد شد.

,

معاون بیمه و بانک وزارت اقتصاد در مورد اینکه شیوه واگذاری سهام دولت چگونه خواهد بود، گفت: در این مرحله هم مثل مرحله قبل سهام به صورت بلوکی و عمده واگذار می‌شود.

,

معمارنژاد در پاسخ به این پرسش که در نوبت پیش، عرضه بلوکی سهام دولت مشتری پیدا نکرد، بیان داشت: در لایحه بودجه 99 امکانی فراهم شده که اگر توسط نمایندگان تصویب شود، بتوان از طریق واحدهای صندوق قابل معامله بورسی موسوم به ETF سهام دولت در بانک‌ها و بیمه‌ها واگذار شود، اما این مسئله به شرط این است که پیشنهاد دولت در لایحه بودجه به تصویب مجلس برسد.

,

وی افزود: اگر عرضه بلوکی سهام دولت در شرکت‌های بزرگ از طریق بورس مشتری نداشت، در مرحله بعدی از طریق صندوق‌های قابل معامله بورسی به همه مردم واگذار می‌شود.

,

معاون بیمه و بانک وزارت اقتصاد در مورد اینکه حداکثر سهامی که یک نفر می‌تواند از بانک‌های دولتی بخرد، گفت: باید منتظر بمانیم در مجلس تصویب شود و جزئیات آن مشخص شود، آن موقع مشخص خواهد شد هر نفر می‌تواند چند واحد از صندوق‌های قابل معامله را خریداری کند و به نظر من امکان واگذاری بانک‌های دولتی به روش واحدهای صندوق قابل معامله بورسی به همه مردم فراهم می‌شود.

,

به گزارش خبرگزاری فارس، دولت در راستای واگذاری تصدیهای خود به بخش خصوصی، مقرر شده که باقیمانده سهام خود در 18 شرکت بزرگ از جمله سه بانک ملت، تجارت و صادرات را از طریق بورس به مردم واگذار کند، اما در مرحله قبل عرضه بلوکی این سهام مشتری پیدا نکرد و دولت می‌خواهد با انتخاب روشهای متنوع، از جمله واگذاری واحدهای صندوق قابل معامله بورسی (ETF ) سهام خود را واگذار کند.

,


,
, ,

برنامه واگذاری سهام دولت در 18 شرکت بزرگ

,

بر این اساس ۱۸.۲۲ درصد سهام بانک صادرات ایران، ۱۷ درصد سهام بانک ملت و ۱۷ درصد سهام بانک تجارت قابل واگذاری است.

,

همچنین ۱۱.۴۴ درصد سهام بیمه اتکایی امین و ۱۷.۲۴ درصد سهام بیمه البرز نیز در فهرست واگذاری‌ها قرار دارد.

,

 

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه