اخبار داغ

سرپرست نمایندگی کیهان در همدان:

حزب جمهوری اسلامی دستاوردهای خوبی برای کشور داشت

حزب جمهوری اسلامی دستاوردهای خوبی برای کشور داشت
سرپرست نمایندگی کیهان در همدان حزب جمهوری اسلامی را مهم‌ترین حزب ایجاد شده توسط روحانیت دانست و گفت: در برابر تشکل های سیاسی آن زمان که هر کدام سعی می کردند مردم را به سمت خودشان بکشند حزب جمهوری اسلامی با افراد سرشناس قد علم کرده بود و دستاوردهای خوبی داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ در ۲۹ بهمن ماه ۱۳۵۷ حزبی تاسیس شد که به زبان بسیاری از کارشناسان مهم ترین حزب سیاسی در تاریخ معاصر ایران محسوب می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

حزبی که میلیون ها نفر از مردم ایران و روحانیون و افراد سرشناس را در خود جای داده بود و بسیاری از مسئولان سیاسی کشور در این حزب حضور داشته اند.

,

به مناسبت سالگرد تاسیس حزب جمهوری اسلامی با غلامرضا فریدونی سرپرست نمایندگی کیهان در همدان به گفت و گو نشستیم.

,

روزنامه نگار همدانی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ گفت: حزب جمهوری اسلامی اولین حزبی بود که در سال ۱۳۵۷ با حضور افراد انقلابی، سیاسی و یاران امام خمینی تشکیل شد؛ سید محمد حسینی بهشتی اولین دبیرکل حزب جمهوری اسلامی بود و این حزب از سوی انقلابیون زمان مورد استقبال خوبی قرارگرفت.

,

وی ادامه داد: این حزب برای ارتباط بین نیروهای انقلابی و سیاسی تشکیل شده بود تا جمهوری اسلامی به سرنوشت مشروطه دچار نشود.

,

سرپرست نمایندگی کیهان در همدان ادامه داد: این حزب اقدامات خوبی در زمان خودش انجام داد و از محبوبیت ویژه ای برخوردار بود و باعث شده بود که مردم در اوایل انقلاب جذب گروه های مختلف که برای سلیقه های متفاوت ایجاد شده بود نشوند.

,

فریدونی با اشاره به حضور سید محمد حسینی بهشتی در راس این حزب افزود: حزب جمهوری اسلامی به مدیریت سید محمد حسینی بهشتی تشکیل شد و در سراسر کشور توانسته بود بالای دو میلیون نفر را جذب خود کند اما برخی افراد منحرف توانسته بودند به شورای مرکزی حزب راه یابند که می توان به میر حسین موسوی که در فتنه ۸۸ دست داشت اشاره کرد.

,

وی حزب جمهوری اسلامی را مهم‌ترین حزب ایجاد شده توسط روحانیت دانست و گفت: در برابر تشکل های سیاسی آن زمان که هر کدام سعی می کردند مردم را به سمت خودشان بکشند حزب جمهوری اسلامی با افراد سرشناس قد علم کرده بود و دستاوردهای خوبی داشت.

,

این روزنامه نگار همدانی با تاکید بر نقش حزب در جامعه آن زمان و اوایل انقلاب، عنوان کرد: حادثه انفجار در دفتر حزب جمهوری اسلامی در ۷ تیر ۱۳۶۰، منجر به کشته شدن تعداد زیادی از اعضای اصلی این حزب شد و دبیرکل حزب محمد بهشتی همراه دهها تن از همراهانش به شهادت رسیدند.

,

سرپرست نمایندگی کیهان در همدان ادامه داد: بعد از محمد بهشتی محمد جواد باهنر جایگزین وی شد که دو ماه بعد نیز در هشت شهریور به همراه نخست وزیر محمد علی رجایی در حادثه انفجار جان باختند و در نهایت این حزب در سال ۱۳۶۶ به دستور امام خمینی به علت تفرقه و اختلافات داخلی و افراد منحرفی که به شورای مرکزی آن راه پیدا کرده بودند منحل شد اما خاطرات زیادی از سیاسیون کشور در این حزب رقم می خورد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه