اخبار داغ

معاون وزیر صمت:

دارندگان بیش از یک خودرو باید مالیات بپردازند

دارندگان بیش از یک خودرو باید مالیات بپردازند
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت گفت: کسانی که اقدام به خرید بیش از یک خودرو با هدف کسب سود و دلالی کنند، قطعاً متضرر خواهند شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید زرندی در مراسم افتتاح سالن مجموعه سازی شرکت قالب های بزرگ سایپا گفت: واگذاری خودرو در این دو ماه نسبت به ماه‌های مشابه سال گذشته140 درصد افزایش پیدا کرده و اهتمام خودروسازان انجام سریع تعهدات به مردم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی گفت: صنعت خودرو یکی از پیشران های مهم اقتصادی و صنعتی است و برای کشور یک صنعت استراتژیک محسوب می شود.

,

زرندی افزود: ظرفیت تولید خودرو در کشور 2 میلیون و 200 هزار دستگاه است و بیش از 630 هزار شغل برای کشور ایجاد کرده است.

,

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت افزود:سهم صنعت خودرو در ارزش افزوده کل صنعت بیش از 12 درصد است و ارزش میزان صرفه جویی ارزی حاصل از تولید خودرو و قطعات به کشور بیش از 10 میلیارد دلار تخمین زده می شود.

,

وی گفت: آمریکا در کنار تحریم های ظالمانه علیه کشور به کل اقتصاد، بطور خاص صنعت خودرو را نیز تحریم کرد تا بتواند با توجه به ارتباط مستقیم این صنعت با مردم ، کشور را دچار مشکل کند.

,

زرندی تصریح کرد: این صنعت، توانست برخلاف مشکلات کلان تحریم و مشکلات خاص تحریم بر خودرو، از شرایط بحران خارج شود.

,

معاون طرح و برنامه افزود: فشار تقاضا بر این صنعت، بی سابقه بوده است و البته با تمهیداتی تلاش داریم مشکلات دلالی در این صنعت را برطرف کرده تا خودرو به دست مصرف کننده واقعی برسد.

,

وی با بیان اینکه نرخ بالای خودرو موجب رنجش مردم شده است گفت: البتهاین نرخ بالا ناشی از مسائلی است که خارج از حوزه کنترل خودروسازاناست و مسائلی نظیر تورم و نرخ ارز و حجم بالای نقدینگی، روی آن اثرمی‌گذارد.

, نرخ ارز,

معاون طرح و برنامه گفت: مقدمات وضع مالیات بر عایدی سرمایه نهایی شده که در آن لحاظ شده است تا از کسانی که بیش از یک خودرو دارند مالیات دریافت کند.

,

وی افزود: کسانی که اقدام به خرید بیش از یک خودرو با هدف کسب سود و دلالی کنند، قطعاً متضرر خواهند شد.

,

زرندی همچنین گفت: خودروسازان باید با کاهش هزینه های سربار، فروش شرکتها و اموال مازاد، افزایش کیفیت و توجه بیشتر به خدمات پس از فروش اقدامات جدی و عملیاتی داشته باشند.

,

معاون طرح و برنامه همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف ایجاد نهضت داخلی سازی و حمایت از کالای بومی، هزار و 165 میلیون یورو خرید کالای خارجی از تولیدات صنایع داخلی را در سال‌ جاری هدف گذاری کرد که 275 میلیون یوروی آن سهم بخش صنعت خودرو بود و خوشبختانه این هدف تاکنون محقق شده است.

,

وی با اشاره به اینکه در ماه‌ های اخیر خوشبختانه کشور توانسته است شوک‌های ناشی از تحریم‌ها را تحمل و سپری کند افزود: از ابتدایامسال، صدور جواز تاسیس 18 درصد، صدور پروانه بهره برداری 5 درصد رشد کرده است و در همین مدت 339 هزار پروانه صنفی صادرشده که نشان دهنده رشد 3.9 درصدی این بخش در مقایسه با سال گذشته است.

,

زرندی گفت: بیشتر کالاهای اصلی صنعت و معدن در ده ماهه امسال با رشد تولید مواجه بوده اند و امیدواریم تا پایان سال بخش هایی از تولید مانند خودرو نیز کاهش تولید خود را جبران کنند.

,

 

,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه