اخبار داغ

مسئول بسیج سازندگی یزد مطرح کرد

حضور پررنگ بانوان در عرصه های اقتصاد مقاومتی و حرکت های جهادی

حضور پررنگ بانوان در عرصه های اقتصاد مقاومتی و حرکت های جهادی
مجید صادقی با اشاره به حضور پررنگ بانوان در عرصه های مختلف اقتصاد مقاومتی و حرکت های جهادی بانوان گفت: با توجه به اهمیت قشر بانوان و تاثیرگذاری فروانی که این قشر دارد در تمام ماموریت هایی بسیج سازندگی نیمی از جامعه هدف را بانوان تشکیل می دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید صادقی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به با اشاره به حضور پررنگ بانوان در عرصه های مختلف اقتصاد مقاومتی و حرکت های جهادی بانوان  گفت: با توجه به اهمیت قشر بانوان و تاثیرگذاری فروانی که این قشر دارد  و همچنین نقش بانوان در تحقق اهداف بسیج، در تمام ماموریت هایی بسیج سازندگی نیمی از جامعه هدف را بانوان تشکیل می دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا ,

وی اذعان داشت: با توجه به اهمیت آموزش مهارت افزایی در کارآفرینی و اشتغال افراد بسیج سازندگی با همکاری فنی و حرفه ای اقدام به برگزاری دوره های مختلف می کند که در این خصوص بانوان حضور پررنگ تری دارند به طوری که از سه هزار و 800 نفری که در دوره های آموزشی شرکت کرده اند بیش از 80 درصد از بانوان بوده اند.

,

مسئول بسیج سازندگی یزد عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از سوی بسیج سازندگی استان یزد به کارگاه‌های تولیدی در 9 عرصه مختلف تسهیلات پرداخت شده که زمینه اشتغال تعداد زیادی از افراد را ایجاد کرده است.

,

صادقی عرصه های مشاغل خانگی و صنایع دستی را یکی از مناسب‌ترین مشاغل برای بانوان دانست و افزود: مشاغل خانگی این ویژگی را دارند که بانوان نیازی به حضور در محیط‌های مردانه و بعضا نامناسب نخواهند داشت وعلاوه بر این که می توانند به امورات منزل برسند؛ یک شغل و حرفه ای داشته  و از نظر اقتصادی درآمد کسب کنند و از مزایای روحی و روانی اشتغال نیز بهرمند شوند.

,

وی مشکل اصلی زنجیره تولید در مشاغل خانگی را فروش دانست و افزود: بسیج سازندگی با برگزاری نمایشگاه های فصلی و دائمی به دنبال کمک به فعالان این حوزه است؛ همچنین با پیگری هایی که انجام شده اغلب کارگاه های تولیدی مجوزهای لازم را دریافت کرده اند تا مشکلی در عرضه محصولات خود نداشته باشند.

,

صادقی ادامه داد: در راستای کمک و تقویت کارگاه های تولیدی برای اولین بار دوخت لباس گردان های بسیجیان به کارگاه های خیاطی  خود بسیجیان داده شد.

,

وی با اشاره به تشکیل صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم‌یار اظهار داشت: تاکنون 380 صندوق قرض الحسنه در استان یزدتشکیل شده است که 80 درصد از این صندوق ها توسط بانوان تشکیل شده و خوشبختانه مشارکت و استقبال بانوان در این حوزه از مردان بیشتر بوده است.

,

مسئول بسیج سازندگی یزد حرکت های جهادی را از دیگر عرصه های حضور بانوان دانست و اذعان داشت: هر چند از نظر تعداد، بانوان در این حوزه کمتر حضور دارند اما شاهد اقدامات و فعالیت‌های خوب بانوان در گروه های جهادی در حوزه مشاوره، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ترویج سبک زندگی صحیح هستیم.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه