اخبار داغ

نگاهی به عملکرد شبکه نمایش خانگی به بهانه آخرین قسمت "مانکن"؛

شبکه‌ای که هنوز هم از هفت دولت آزاد است!

شبکه‌ای که هنوز هم از هفت دولت آزاد است!
ماجرای ساخت سریال‌های بی محتوای شبکه نمایش خانگی پایان ندارد و سازندگان آن هرچه را که دوست دارند به خورد مخاطب می دهند، نظرات، انتقادات، پیشنهادات و اعتراضات هم به گوش کسی نمی رسد، چون این شبکه همچنان از هفت دولت آزاد است.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ چند ماه پیش بود که سریال «بوی باران» توانست مخاطبان زیادی را پای تلویزیون بنشاند، بینندگان هر شب منتظر بودند تا قسمت جدید را دنبال کرده و قصه را همراهی کنند، اما در یکی از همین شب‌ها بود که «سهیل» همسرِ «ترانه» به قتل رسید و پس از آن بود که مخاطبان این سریال به خاطر ناراحتی از این تصمیم نویسنده، ریزش پیدا کردند و اتفاقا حاشیه‌های زیادی در فضای مجازی نسبت به این سریال ایجاد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

حالا همین نارضایتی‌ها آن هم در ابعادی بیشتر متوجه سریال «مانکن» شده است و پایان‌بندی این سریال باعث شده تا مخاطبان واکنش‌های زیادی نشان بدهند. مخاطبی در همین رابطه نوشته بود: «شش ماه نشستیم این فیلم رو دیدیم آخرش هم روحیمون را خراب کردن جوونای مردم کم مشکل دارن که با دیدن ته فیلم‌های اینا افسرده هم میشن»!

,

زهرا، دنبال کننده دیگر این سریال نوشته است: «من از صبح حالم بد است. واقعا نمیدونم چیکار کنم حالم خوب شه فک کنم دارم افسرده میشم آخه این چه پایانی بود که براش درنظر گرفتن اون از اولش که اونجوری شروع شد اینم از آخرش که این جوری تموم شد».

,

اما فرق شبکه نمایش خانگی با سریال‌های تلویزیونی این است که صدای مخاطبان نمایش خانگی قطعا به جایی نخواهد رسید؛ چراکه شبکه نمایش خانگی به یک سیستم بی در و پیکر تبدیل شده که هیچ نوع نظارتی بر آن صورت نمی گیرد!

,

در سریال‌هایی مانند «بوی باران»، عوامل فیلم مجبورند به نظرات مخاطبان پاسخ بدهند اما انگار زور این مخاطب به سریال‌های شبکه خانگی نمی رسد.

,

مانکن سریالی با تکرار موضوع دم دستی عشق‌های مثلثی یا بهتر بگوییم یک چند ضلعی عشقی است که ماه‌ها از شبکه نمایش خانگی پخش می‌شود، از محتوای پوچ این کار که سطح‌شان از کارهای درجه سوم ترکیه‌ای نیز پایین‌تر است نیز بگذریم، می رسیم به پایان‌بندی عجیب و غریبی که شب گذشته صدای مخاطبان را نیز درآورد! پایانی که با چندین قتل آن هم در قالب سکانس‌هایی مصنوعی با کارگردانی بسیار ضعیف، نمایش داده شد.

,

به نظر می رسد، ماجرای ساخت چنین سریال‌های بی محتوایی پایان ندارد و سازندگان آن هرچه را که دوست دارند به خورد مخاطب می دهند، نظرات، انتقادات و پیشنهادات و اعتراضات هم به گوش کسی نمی رسد، چون این شبکه همچنان از هفت دولت آزاد است! پس باید مخاطب هوای خودش را داشته باشد و برای هر فیلمی هزینه نکند.

,

از مسئولیت و مراقبت مخاطب نسبت به خودش که بگذریم، اما این سوال همچنان باقیست که پشت پرده تویلدات شبکه نمایش خانگی منافع چه کسانی در دستگاه‌های دولتی و غیردولتی نهفته است که حاضر نیستند سر و سامانی به این «منطقه مطلقا آزاد» بدهند؟!

,

/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه