اخبار داغ

دعوت علمای اهل سنت هرمزگان برای شرکت در انتخابات؛

دشمنان از وحدت و یکپارچگی ملت ایران واهمه دارند/ مردم حضور تماشایی در دوم اسفندماه خواهند داشت

دشمنان از وحدت و یکپارچگی ملت ایران واهمه دارند/ مردم حضور تماشایی در دوم اسفندماه خواهند داشت
ائمه و بزرگان اهل سنت هرمزگان ضمن دعوت حضور پرشور اقشار مختلف مردم در انتخابات دوم اسفند گفتند: دشمنان از وحدت و یکپارچگی ملت ایران واهمه دارند و مردم بار دیگر با حضور تماشایی خود در انتخابات ضامن حفظ و پایداری انقلاب می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ ائمه و بزرگان اهل سنت هرمزگان ضمن دعوت حضور پرشور اقشار مختلف مردم در انتخابات دوم اسفند گفتند: دشمنان از وحدت و یکپارچگی ملت ایران واهمه دارند و مردم بار دیگر با حضور تماشایی خود در انتخابات ضامن حفظ و پایداری انقلاب می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

مردم حضور تماشایی در دوم اسفندماه خواهند داشت

, مردم حضور تماشایی در دوم اسفندماه خواهند داشت,

شیخ مسعود راهبر، امام جمعه اهل سنت بندر چارک در گفتگو اختصاصی با خبرنگار هرمز ضمن دعوت حضور پرشور اقشار مختلف مردم در انتخابات دوم اسفند اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران نظامیست که بر پایه مردم سالاری دینی شکل گرفته و در آن نقش مردم بسیارمهم و اساسی است.

,

وی با بیان اینکه خدای متعال در آیات نورانی قرآن کریم ما را به توجه به امورات مردم توصیه می کند، افزود: نقش اساسی مردم در تعیین و ابقای حکومت ها در جهان امروز بسیارمهم است.

,

راهبر نظام جمهوری اسلامی ایران را نظامی بر پایه رای مردم و مردم سالاری دینی خواند و گفت: بیش از ۴۰سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی ایران می گذرد و گواه مردم سالاری این نظام همین انتخابات ها در اشکال گوناگون مثل شورای شهر و روستا، مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری  است.

,

دشمنان از وحدت و یکپارچگی ملت ایران واهمه دارند

, دشمنان از وحدت و یکپارچگی ملت ایران واهمه دارند,

امام جمعه اهل سنت بندر چارک با بیان اینکه دشمنان ایران اسلامی هرکجا که وحدت مردم را می بیندند سعی در کمرنگ نشان دادن آن را دارند، عنوان کرد: دشمنان از وحدت و یکپارچگی مردم واهمه دارند و به فضل الهی با حضور پرشور مردم درانتخابات دوم اسفند برحیله ترس دشمنان افزوده خواهد شد.

,

وی افزود: مردم ما باید نسبت به حیله دشمنان با بصیرت و آگاه باشند و در یازدهمین انتخابات مجلس با تصمیمی استوار فردی شایسته که شاخص های آن را مقام معظم رهبری بیان کردن انتخاب کند.

,

راهبرمهترین شاخصه یک نماینده مجلس را تقوا دانست و عنوان کرد: استکبارستیزی، فساد ستیزی، عدالت گستر و صداقت داشتن باید از مهم ترین ملاک های مردم برای انتخاب یک نماینده باشد و به کسی که وعده های پوچ و توخالی می دهند اعتنا نکند.

,

خطیب جمعه اهل سنت بندر چارک با بیان اینکه رای تکلیف شرعی و حقوق شهروندی ماست، گفت: باید در قبال رای خود احساس وظیفه کنیم چون فردای قیامت باید برای انتخاب هایمان پاسخگو باشیم و به کسانی که وعده‌های دروغ می‌گویند رای ندهیم.

,

وی افزود: باید شاخصه هایی که رهبرمعظم انقلاب برای انتخاب اصلح فرمودند مورد توجه قرارگیرد و شخصی انتخاب شود که با این شاخصه ها مطابقت دارد.

,

دوم اسفند۹۸در تاریخ ماندگار خواهد شد

, دوم اسفند۹۸در تاریخ ماندگار خواهد شد,

راهبر از همه مردم برای حضورپرشوردرانتخابات دعوت کرد و گفت: تمام کسانی که واجد شرایط رای دادن هستند دوم اسفندما ه ۹۸به پای صندق رای بیایند و به ندای تفرقه آمیز دشمن گوش ندهند.

,

امام جمعه اهل سنت بندر چارک مشکلات معیشتی و گرانی را ناشی ازدولتمردان دانست که نتوانستند مسئولیت های خودشان را به نحو احسن انجام دهند ولی این مشکلات دلیل نخواهد شد که ما در عرصه  انتخابات حضور نرسانیم.

,

وی با اشاره به اینکه مردم حضور تماشایی در دوم اسفندماه رقم خواهند زد، افزود: عدم حضور ما درانتخابات دشمن را شاد می کند و گاهی هم باعث حضورافراد نالایق به مجلس خواهد شد.

,

امام جمعه اهل سنت بندر چارک با بیان اینکه باید مجلس یازدهم یک مجلس انقلابی و عدالت گستر باشد، خاطرنشان کرد: رای دادن یک تکلیف و امر مهمی است و دوم اسفند۹۸ با حضورگسترده مردم همیشه در صحنه ایران در تاریخ ماندگار خواهد شد.

,

شرکت در انتخابات وظیفه ملّی و تکلیف شرعی است

, شرکت در انتخابات وظیفه ملّی و تکلیف شرعی است,

شیخ علی ماهی گیر از علمای اهل سنت شرق هرمزگان در گفتگو اختصاصی با خبرنگار هرمز شرکت در انتخابات را وظیفه ملّی و تکلیف شرعی دانست و اظهارکرد: انتخابات و رأی گیری از دستاوردهای عقلی و شرعی بشری است که در روشنای فقه اسلامی و قوانین مدنی اعتبار لازم را یافته؛ اگر چه جایگاه آن به عنوان یک عمل شرعی در برخی جوامع دینی ما، آن طور که باید و شاید نهادینه نشده و گاها انتخاب های غلط نیز، ناشی از همین نقیصه است.

,

وی افزود: باید انتخابات و رأی به عنوان یک تکلیف و عمل شرعی نگاه شود و تمامی جوانب بایسته آن بعنوان یک عمل شرعی مورد مراعات قرار گیرد.

,

روحانی نویسنده و پژوهشگر هرمزگان با بیان اینکه فعالیت های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جدای از دین نیستند و دین برای لحظه لحظه زندگی انسان برنامه های کامل و منسجمی دارد افزود: شرکت در انتخابات به نوعی شرکت در یک گواهی و شهادت بزرگ است و در کشور ما مصداق مشورت نظام با مردم و نماد تناصح و خیرخواهی نظام و مردم نسبت به همدیگر است.

,

ماهیگیر عنوان کرد: این اندیشه و فکر که انتخابات و رأی دادن ارتباطی با دین ندارد و از مظاهرات و جلوه های دنیای جدید و مدرنیسم است اندیشه ای ناصواب و غلط است و می تواند منشاء سوءتفاهات خطرآفرینی باشد.

,

نایب رئیس شورای روحانیت اهل سنت شهرستان سیریک اضافه کرد: متاسفانه در برخی جوامع عقب مانده و عقب نگه داشته شده اسلامی ورود به سیاست را برنتابیده و آن را به نوعی آغشته و همراه با توطئه، فریب و خیانت می انگارند و نامزد نمی شوند و به نامزدهای انتخاباتی رأی نمی دهند این اندیشه به هر نیتی باشد چون بر اساس داده های غلط بنا شده، اشتباه است و به ضرر جامعه صالح و مصالح جامعه است.

,

ماهیگیر گفت: عقل و شرع هم بر ورود افراد صالح به عنوان نامزد در صورت داشتن شرایط لازم، تاکید دارند و هم بر انتخاب شایسته ترین نامزدها با شرکت در رأی گیری تاکید دارند.

,

نامزدهای اصلح کسانی هستند که مشکلات جامعه را با پوست و استخوان حس کرده باشند

, نامزدهای اصلح کسانی هستند که مشکلات جامعه را با پوست و استخوان حس کرده باشند,

وی افزود: شرکت در انتخابات نوعی شهادت و گواهی دادن است و احکام مربوط به گواهی و شهادت بر آن مرتبط می شوند این به معنای آن است که همان طور که گواهی و شهادت دادن در مواقع لزوم از سفارشات شرعی است شرکت در انتخابات به عنوان یک گواهی بزرگ و مشورت عظیم در جامعه نیز مورد سفارش است و همان طور که کتمان شهادت و گواهی دادن در شریعت اسلامی حرام است عدم شرکت در انتخابات نیز می تواند حرام باشد.

,

وی در پاسخ به نوع انتخاب و ویژگی های یک انتخاب خوب، عنوان کرد: همانطور که شرکت همگانی در انتخابات مورد تاکید است و به نوعی برای ساختار سیاسی مقتدر و مترقی کشور، مصونیت بخشی دارد به همان اندازه انتخاب اصلح نیز ضرورت دارد و در تحقق آمال و آرزوهای ملت رشید ایران موثر است.

,

عالم اهل سنت شرق هرمزگان افزود: ملت ایران مورد شدیدترین ظلم های تاریخی با شدیدترین تحریم ها و توطئه ها از سوی نظام سلطه است و راه خود را با اتکاء به توانمندیهای خود انتخاب کرده و به جلو می رود.

,

نایب رئیس شورای روحانیت اهل سنت شهرستان سیریک خاطر نشان کرد: نامزدهای اصلح کسانی هستند که از جنس  و مانند خود مردم باشند، مشکلات جامعه را با پوست و استخوان حس کرده باشند به انقلاب و شعارهای انقلاب اسلامی مومن و معتقد باشند به عدالت اجتماعی که مهم ترین اهداف انبیاء و انقلاب ماست مومن باشند به توانمندیهای ملت و کشور ایمان داشته باشند و به سلاح علم و ایمان مجهز بوده، به هیچ جریان امتحان پس داده ای بدهکار و وامدار نباشند و یار و یاور رهبری معظم انقلاب در هدایت این کشتی در طوفان های زندگی باشند.

,

مشارکت مردم در انتخابات، ضامن حفظ و پایداری انقلاب است

, مشارکت مردم در انتخابات، ضامن حفظ و پایداری انقلاب است,

محمد صدیق بهجت، عالم اهل سنت استان هرمزگان در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار هرمز انتخابات را مصداق بارز تحقق جمهوری اسلامی خواند و اظهار کرد: انقلاب اسلامی نشات گرفته از نهضت مردمی بود و از ابتدای انقلاب تا کنون انتخابات متعددی در کشور صورت گرفته  و مردم ایران بیش از ۳۰ انتخابات مهم و سرنوشت ساز را پشت سر گذاشتند لذا نتیجه انتخابات براساس رای و انتخاب مردم صورت می گیرد.

,

وی انتخابات در ابعاد مختلف از قبیل ریاست جمهوری، مجلس و خبرگان رهبری را وابسته به رای دانست و افزود: مشارکت هر چه بیشتر مردم در انتخابات پیش رو پایه های نظام و انقلاب اسلامی را محکم تر خواهد کرد؛ بنابراین مردم با نادیده گرفتن مسائل جانبی که پیش رو هر انتخاباتی است باید با اتحاد و یکدلی در انتخابات شرکت کنند.

,

امام جمعه اهل سنت شهرستان بندرلنگه با اشاره به حضور حداکثری مردم  در انتخابات سالهای گذشته تصریح کرد:حضور چشم گیر مردم در روز جمعه در پای صندوق های رای پیام آور بصیرت و آگاهی ملت ایران و خنثی کردن نقشه های دشمنان است، مردم ایران همیشه به حضور خود در عرصه های مختلف ثابت کردند که ثابت قدم پای انقلاب اسلامی ایستاده اند و اجازه نخواهند داد که دشمنان خدشه ای به آن وارد سازند.

,

بهجت در ادامه بیان کرد: هرمزگانی ها در روز جمعه همزمان و هم گام با سایر مردم در سراسر کشور پای صندوق های رای حاضر خواهند شد و با حضور چشمگیر خود همچون سال های گذشته ثابت خواهند کرد همواره برای نظام و انقلاب از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.

,

وی علم،توانایی در بعد مدیریتی و قانون گذاری و تجربه  را به عنوان مهمترین شاخصه های کاندید خواند و تاکید کرد: شرکت در انتخابات و رای دادن به عنوان یک گواهی دادن است و هر فرد ایرانی که درپای صندوق رای حضور پیدا می کند به انقلاب و نظام اسلامی گواهی میدهد؛ لذا اولویت انتخاب را باید بر اصلح بودن و انقلابی بودن بنا گذاشت و مردم باید مراقب جوسازی های انتخاباتی موجود باشند و فرد اصلح را انتخاب کنند.

,

عالم اهل سنت استان هرمزگان رای دادن در انتخابات را وظیفه هر فرد ایرانی دانست و خاطر نشان کرد: هر فرد ایرانی در سرنوشت کشور سهیم است و می تواند با یک رای خود سرنوشت کشور را رقم بزند؛ لذا کسانی که نظام و انقلاب اسلامی را قبول دارند و پایبند به آن است در رخداد های مهم کشور احساس مسئولیت می کند و نمی توانند نسبت به ان بی تفاوت از کنار آن بگذرد و انتخابات مجلس یکی از زمینه های سرنوست ساز کشور است و مردم نماینده و وکیل خود را در این انتخابات پیش رو انتخاب می کنند.

,

بهجت در پایان با دعوت به حضور حداکثری مردم در روز چمعه در پای صندوق های رای بیان کرد: هرمزگانی ها با حضور چشمگیر خود در روز انتخابات بار دیگر نشان خواهند داد که نسبت به سرنوشت کشور احساس مسئولیت می کنند و نسبت به آن دغدغه مند هستند و وظیفه خود می دانند که در روز مهم و سرنوشت ساز کشور خود حضور پررنگ داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه