اخبار داغ

گزارش تصویری/

تصاویر/طبیعت زمستانی اخلمد

تصاویر/طبیعت زمستانی اخلمد
آبشار اخلمد نام آبشاری است در استان خراسان رضوی در شمال شرقی ایران ودر شهرستان چناران می باشد.
[

به گزارش سرویس چندرسانه ای شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛حدود ۶۰ کیلومترى مشهد، نزدیکى روستای «اخلمد» آبشارهایى وجود دارند که در زمستان به دلیل سرماى زیاد منطقه یخ می‌زنند و قندیل‌هاى یخى زیبایى به‌وجود می‌آورند.
آبشار اخلمد نام آبشاری است در استان خراسان رضوی در شمال شرقی ایران ودر شهرستان چناران می باشد.
اخلمد که از گردشگاه های طبیعی اطراف مشهد است و قدمتی چند هزار ساله دارد، در دره ای در میان کوه بینالود واقع شده است که در ابتدای دره، انواع گل‌ها و گیاهان زیبا و درختان انبوه به همراه باغات فراوان میوه به چشم می‌خورد و پس از طی مسیری آبشار اول که دارای 23 متر ارتفاع است مشاهده می شود و با گذر از میان این آبشار و در یک کیلومتری آن، آبشار اصلی اخلمد با ارتفاعی حدودا 40 متری مشاهده می شود و آبشار سوم و چهارم نیز در بالای این آبشارها قرار دارد.
این دره دارای دیواره‌های صخره‌ای با ارتفاع حدود ۲۰۰-۳۰۰ متر می‌باشد که یکی از بزرگ‌ترین مناطق برای ورزش مفرح سنگنوردی در ایران می‌باشد از دیواره‌های معروف ان می‌توان به ( دیواره سفید - الله اکبر - عقاب و... ) نام برد.
از دیگر جاذبه‌های منطقه گردشگری اخلمد، سد اخلمد می‌باشد که برای مشاهده آن باید نزدیک به سه کیلومتر از دهنه به طرف اخلمد طی مسیر کنیم که در تنگاتنگ دره بنا گردیده است و به سد بایسنقرمیرزا محشور است که در زمان شاهزاده غیاث الدین بایسنقر تیموری ساخته شده است این سد با سنگ ملات آهک ساخته شده است. طول این سد به طور دقیق 252 متر و عرضش14 متر، مگر مقداری از وسط آن که 24 متر است و نزدیک به 12 متر ارتفاع دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه