اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

مجلس دهم، ضعیف‌ترین مجلس پس از انقلاب/ نمایندگان فعلی استان نمره قابل قبولی نمی‌گیرند

مجلس دهم، ضعیف‌ترین مجلس پس از انقلاب/ نمایندگان فعلی استان نمره قابل قبولی نمی‌گیرند
مهدی تقوایی گفت: در بسیاری از اظهارنظرها و تحلیل‌ها مجلس دهم از نظر عملکرد ضعیف‌ترین مجلس بعد از انقلاب اسلامی بود و احساس می‌شد نمایندگان مجلس دهم به جای اینکه وکیل المله باشند وکیل الدوله هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی تقوایی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، گفت: یکی از مهمترین عرصه هایی که مردم حمایت خود را از کشور و نظام خود نشان می‌دهند انتخابات است و همانگونه که رهبری فرمودند مهم ترین نتیجه انتخابات امنیت مستمری است که بر کشور حکمفرما است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی با اشاره به اهمیت مشارکت در انتخابات ادامه داد: با توجه به شرایط منطقه و جهانی و رویارویی مستقیمی که با امریکا داشتیم و موضوع شهادت سردار سلیمانی و اقدامات جبهه مقاومت در منطقه، این انتخابات از لحاظ بین المللی اهمیت بالایی دارد و همچنین با وجود مشکلات متعدد اقتصادی و اجتماعی که در نتیجه سوء عملکرد برخی مدیران به وجود آمده است عرصه مهمی محسوب می‌شود و مردم باید با نگاهی به گذشته و همچنین نگاه به مجلس اخیر و دولت فعلی نمایندگانی در تراز انقلاب اسلامی انتخاب کنند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: تعداد زیادی از مردم  شناخت عمیقی نسبت به کاندیداها ندارند و شناخت خود را از طریق معتمدین یا از طریق احزاب سیاسی کسب می‌کنند یا اینکه برخی صرفا جهت ادای وظیفه پای صندوق رای می آیند اما به نظر مردم با توجه به عملکردهایی که از افراد و جریان های سیاسی و احزاب در دوره های مختلف دیدند مردم بیشتر تشنه کسانی هستند که صادقانه، دلسوزانه و با تخصص و تعهد بیایند و خود را در این عرصه معرفی کنند لذا هر چند که احزاب سیاسی و جناح‌های مختلف را نمی‌توان نادیده گرفت اما احساس می‌شود مردم تغییر رویکردی در انتخابشان خواهند داشت.

,

تقوایی با اشاره به ضعف‌های مجلس دهم عنوان کرد: آن چیزی که در مجلس دهم خیلی ملموس بود و احساس می شد این بود که نمایندگان مجلس دهم مشکلات مردم را نمی بینند و نشست و برخاست ها و طرح‌ها و لوایحی که مصوب می کردند در مسائل و مشکلات مردم به خصوص مشکلات اقتصادی گره گشاه نبود و این موضوع مردم را دلسرد کرد.

,

وی با بیان اینکه در بسیاری از اظهارنظرها و تحلیل‌ها مجلس دهم از نظر عملکرد ضعیف‌ترین مجلس بعد از انقلاب اسلامی بود، ادامه داد: احساس می‌شد نمایندگان مجلس دهم به جای اینکه وکیل المله باشند وکیل الدوله هستند، ما هماهنگی بین مجلس و دولت را نفی نمی‌کنیم و باید وجود داشته باشد اما اینکه مجلس مو به مو آنچه که دولت می‌خواهد مصوب کند درست نیست، این استنباط در جامعه و افکار عمومی وجود داشت که مجلس دهم به جای اینکه نماینده حقیقی مردم باشد و برای رفع مشکلات آنها قانونگذاری کند بیشتر در جهت امیال و نظرات دولت مستقر کار می کند و این موضوعات پاشنه آشیل مجلس دهم بود.

,

این استاد دانشگاه تصریح کرد: مجلس نتیجه انتخاب مردم است و اگر مجلس ضعیفی انتخاب شده بخشی از آن به رای و انتخاب مردم برمی‌گردد که کوتاهی کرده‌ و به سراغ افرادی که به درد جامعه بخورند و از جنس مردم باشند نرفته‌اند و بخش زیادی از آن به نمایندگان مجلس برمی‌گردد که صادقانه با مردم صحبت نکردند و خلاف وعده های خود عمل کردند.

,

تقوایی افزود: برای برون رفت از این شرایط، باید نخبگان جامعه صادقانه به میدان بیایند و به دور از بازی‌های سیاسی و جناح بندی‌ها کسانی را به جامعه معرفی کنند که آشنا به مشکلات به مردم، دلسوز و دست پاک باشند و مشکلات مردم را مشکلات خود بدانند و مردم هم باید برای انتخاب فرد اصلح تلاش کنند و علاوه بر ادای تکلیف و شرکت در انتخابات، با تحقیق و جستجو انتخاب درستی داشته باشند و در این فضای رقابتی که علیرغم پمپاژ دشمنان در بین کاندیداها وجود دارد، افرادی در تراز انقلاب اسلامی که در پی حل مشکلات مردم باشند را انتخاب کنند.

,

وی در خصوص عملکرد نمایندگان فعلی استان در مجلس دهم گفت: نمی توان عملکرد نمایندگان استان در این دوره از مجلس را از جدا از رویکرد مجلس دهم ارزیابی کنیم، چرا که عملکرد مجلس،عصاره و نتیجه عملکرد هر یک از نمایندگان است و در مجموع ما عملکرد خاصی از سوی این نمایندگان فعلی استان برای رفع مشکلات اقتصادی، معیشتی، سرمایه‌گذاری در استان و ... بیکاری ندیدیم. مخصوصا که از نماینده مرکز استان انتظار بیشتری می‌رفت اما اینگونه نشد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه نمایندگان فعلی استان یزد نمره قابل قبولی را در خصوص عملکرد خود کسب نمی‌کنند، تصریح کرد: علیرغم اینکه نمایندگان فعلی استان به خود حق می‌دهند که در همه حوزه ها ورود پیدا کنند و دخالت کنند اما برخی از نمایندگان فعلی همانگونه که نتیجه بررسی صلاحیت ها نشان می‌دهد از جایگاه نمایندگی خود سوء استفاده هم کرده‌اند و دست درازی به اموال عمومی و شرکت‌های دولتی و خصولتی داشته‌اند البته برخی نمایندگان استان نیز صادقانه برای مردم تلاش کرده‌اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه