اخبار داغ

سفیر استونی در ناتو مطرح کرد؛

یک مقام اروپایی: ناتو بدون آمریکا نمی‌تواند در عراق باقی بماند

یک مقام اروپایی: ناتو بدون آمریکا نمی‌تواند در عراق باقی بماند
کایلک اسلاتس سفیر استونی در پیمان آتلانیک شمالی(ناتو) اظهار داشت پیمان ناتو نمی تواند بدون حضور نظامی ایالات متحده آمریکا در عراق باقی بماند، زیرا واشنگتن امنیت را برای ما تضمین می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بنابر گزارش یورونیوز کایلک اسلاتس سفیر استونی در پیمان آتلانیک شمالی(ناتو) اظهار داشت وزیران دفاع کشورهای عضو پیمان ناتو تصمیم گرفته اند مامورتی ناتو را گسترش دهند به شکلی که ماموریت آموزشی را برعهده بگیرد، ناتو در حال حاضر به آموزش سربازان عراقی و ارائه مشورت به وزارت کشور و وزارت دفاع عراق می پردازد و در این زمینه بازنگری خواهد کرد تا آنچه را که می تواند برعهده بگیرد و متناسب با اختیارات کنونی اش است، مشخص کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این مقام اروپایی افزود پیمان ناتو باید اقدامات بیشتری انجام دهد، در جریان نشست اخیر(ناتو) گفته شد ماموریتی که ایالات متحده آمریکا رهبری می کند، باید تغییر کند، زیرا نبرد علیه داعش به طور مستمر تغییر می کند و معتقدم تمایل رئیس جمهور آمریکا عامل این مسئله است.

,

وی گفت ماموریتی که ایالات متحده آمریکا در عراق فرماندهی می کند، فراتر از چارچوب ماموریت ناتو برای تضمین امنیت است که نیروهای امنیتی عراق هم در آن مشارکت دارند و پیمان ناتو به تنهایی نمی تواند در آنجا باقی بماند، همواره بدیهی بود که ائتلاف آمریکایی مبارزه با داعش باید با ائتلاف ناتو بماند، یا هر دو در عراق با هم هستند یا با هم این کشور را ترک می کنند، ناتو به تنهایی نمی تواند این کار را انجام دهد، زیرا نقش آن، نقش آموزشی و مشورت است نه فعالیت جنگی .

,

این مقام اروپایی اظهار داشت دبیرکل پیمان ناتو در دو مناسبت با نخست وزیر عراق گفتگو کرد و طرف عراقی به صراحت گفت که خواهان ادامه حضور ناتو در عراق و آموزش نیروها هستند و امروز ما مطمئن هستیم که از حضور ناتو در عراق استقبال می شود.

,

وی در پاسخ به سئوالی که چه زمانی ناتو می تواند پس از تعلیق ماموریت خود به عراق بازگردد؟ اظهار داشت در حال حاضر نمی دانم، با وجودی که وضعیت همواره در آنجا بی ثبات است، ولی نمی توانیم بگوییم که این مسئله ممکن است امروز رخ دهد.

,

انتهای پیام/َ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه