اخبار داغ

مدیرکل بیمه سلامت مازندران اعلام کرد؛

ثبت‌نام بیش از 14 هزار مازندرانی در طرح پوشش اجباری بیمه سلامت

ثبت‌نام بیش از 14 هزار مازندرانی در طرح پوشش اجباری بیمه سلامت
مدیرکل بیمه سلامت مازندران از ثبت‌نام 14 هزار و 200 مازندرانی در طرح پوشش اجباری بیمه سلامت خبر داد و گفت: در این طرح،‌ خانواده‌ها براساس میزان درامد بیمه می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، رسول ظفرمند صبح امروز در نشست هم اندیشی و بررسی راهکارهای اطلاع رسانی در حوزه بیمه سلامت با خبرنگاران اظهار کرد:  طی 12 روز گذشته 27 میلیارد تومان از مطالبات موسسات طرف قرارداد و پزشکان خانواده شهری و روستایی و داروخانه ها با بیمه سلامت پرداخت شد.

وی تصریح کرد: با روند تنظیم پرداخت منظم، موسسات طرف قرارداد می‌توانند با دلگرمی بیشتری کار کنند.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با اشاره به اینکه در استان 4 هزار و 590 بیمار خاص شامل بیماران پیوند کلیه، دیالیز، تالاسمی، هموفیلی و ام‌اس داریم، افزود: سرانه پرداختی هر بار مراجعه بیمار خاص به طور متوسط 900 هزار تومان است که سالانه 430 هزار بار مراجعه داریم.

این مسئول با بیان اینکه بهره‌گیری از ابزار‌های نوین به ویژه در بخش الکترونیک موجب دقت و سرعت عمل بیشتر در ارائه خدمت به متقاضیان شده و شفافیت داده‌ها را در پی داشته است ادامه داد: اسحقاق سنجی یکی از خدمات الکترونیک بیمه سلامت در موضوع بستری بیماران بکار گرفته شده، و افراد تنها با ارائه کد ملی خود در سیستم مشخص می‌شود که دارای دفترچه بوده و نیز مربوط به کدام سازمان و آیا فرد بیمار استحقاق درمان را دارد.

ظفرمند با اشاره به اینکه در بسیاری موارد افراد با چند دفترچه همپوشانی داشتند و اکنون با اجرای این طرح تنها یک دفترچه ملاک و معیار مراجعه است، موضوع نسخه الکترونیک را از دیگر خدمت شاخص ارائه شده بیمه سلامت عنوان کرد و گفت: با اجرای کامل این طرح نسخه پزشکان الکترونیکی شده و در فاز بعدی ارسال نسخه به آزمایشگاه و داروخانه در دستور کار قرار دارد.

وی کاهش مصرف کاغذ، سرعت بیشتر و پرداخت سریعتر صورت حساب پزشکان را از جمله فوائد اجرای این طرح برشمرد و افزود: ارسال، پذیرش و رسیدگی الکترونیک طرح بعدی و در دست اقدام سازمان بوده و در اجرای این طرح، مازندران جزء برترین استان‌های کشور محسوب و هم اکنون این برنامه در بیشتر بیمارستان‌ها اجرا می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: تا قبل از اجرای این طرح برای ارسال هر پرونده بیمار 20 برگ بصورت پرونده ارسال شده و در حال حاضر این مقدار به 3 برگ در پرونده بیمار کاهش یافته و علاوه بر دقت و سرعت عمل، در برنامه ریزی و ارائه داده‌های شفاف به کمک بیمارستان‌ها آمده و در کاهش مصرف کاغذ نیز بسیار موثر بوده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: علاوه بر بکارگیری طرح‌های الکترونیکی، این دستگاه با کاهش مصرف کاغذ و اجرای دستورالعمل‌ها در کاهش مصرف انرژی به عنوان دستگاه برتر استان شناخته شد.

 ظفرمند از اجرای طرح دفترچه واحد درمانی برای همه مردم خبر داد و گفت: این دستورالعمل با استناد به بند الف ماده 70 قانون برنامه ششم توسعه دولت را مکلف به اجرای این طرح با محوریت بیمه سلامت کرده است.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با بیان اینکه در اجرای این طرح ابتدا موضوع وسع سنجی افراد اجرایی می‌شود تصریح کرد: بنابر این آئین نامه اگر درآمد افراد کمتر از 40 درصد حقوق مبنای وزارت کار و تعاون باشد مشمول دریافت دفترچه بدون پرداخت هرگونه سرانه بیمه‌ای خواهند شد.

ظفرمند از ثبت نام 14 هزار و 200 مازندرانی در طرح پوشش اجباری بیمه سلامت خبر داد و ادامه داد: در این طرح خانواده‌ها براساس میزان درامد بیمه می‌شوند.

وی بابیان اینکه حذف کامل دفترچه بیمه در دستور کار قرار دارد، گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دنبال این است تا یک نرم‌افزار واحد برای نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک ارائه دهد که با متصل شدن به سازمان‌های بیمه‌ای تمامی فرآیند نسخه‌نویسی و پیچی به‌صورت الکترونیک انجام شود و از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

این مسئول از برنامه‌ریزی برای توسعه خدمات بیمه سلامت در ایام نوروز خبر داد و خاطرنشان کرد: میز خدمت به بیماران و جامعه هدف تشکیل می‌شود و همه تلاش ما این است که جامعه هدف ما در نوروز دچار مشکل نشوند.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران در پایان با اشاره به اینکه سالانه 40 میلیارد تومان برای پزشک خانواده شهری هزینه می شود، گفت: طی ارزیابی های صورت گرفته نگاه مردم و پزشکان به طرح پزشک خانواده اصلاح شده است و بیشتر مردم موافق اجرای این طرح هستند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه