اخبار داغ

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر قزوین خبر داد

افزایش ۶۶۴ درصدی کشف شیشه در استان قزوین / ۵۶۷ قاچاقچی دستگیر شدند

افزایش ۶۶۴ درصدی کشف شیشه در استان قزوین / ۵۶۷ قاچاقچی دستگیر شدند
سرهنگ فرهاد علی بیگی، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر قزوین گفت: با اقدامات صورت گرفته کشف انواع مواد مخدر افزایش ۶۰ درصدی داشته که شیشه با ۶۶۴ درصد افزایش در صدر آن‌ها قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ سرهنگ فرهاد علی بیگی در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که امروز(چهارشنبه) در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: در سال جاری سه تن و 916 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده که نسبت به سال گذشته افزایش 60 درصدی داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته کشف انواع مواد مخدر در سال جاری افزایش داشته که تریاک 82 درصد، حشیش 210 درصد، هروئین 46 درصد، شیشه 664 درصد بوده که از 7 کیلوگرم در سال گذشته یه 56 کیلوگرم در سال جاری رسیده و کشف سایر مواد نیز افزایش پنج درصدی داشته است.

,

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین ابراز کرد: کارگاه تولید شیشه در استان و کشور به شکل قابل توجهی وجود ندارد و این افزایش کشف‌ها به علت تولید با قیمت ارزان‌تر در کشور افغانستان و ورود به کشور بوده است.

,

وی با اشاره به میزان دستگیری مجرمان و متهمان مربوط به حوزه مواد مخدر عنوان کرد: پنج هزار و 634 قاچاقچی، حمل کننده و نگهدارنده، فروشنده و مصرف کننده مواد مخدر دستگیر شده که افزایش 26 درصدی داشته است، در 11 ماهه امسال با افزایش پنج درصدی 567 قاچاقچی دستگیر شده‌اند.

,

 وی ادامه داد: با افزایش 22 درصدی،  هزار و 243 تولیدکننده و حمل کننده مواد مخدر و با افزایش 23 درصدی دو هزار و 469 نگهدارنده مواد مخدر دستگیر و همچنین هزار و 355 معتاد توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر استان جمع آوری شده‌اند.

,

این مسئول انتظامی بیان کرد: 915 طرح اجرا شده که پاکسازی مناطق آلوده، ارتقای امنیت اجتماعی و پاکسازی محیط‌های آموزشی از جمله آن‌هاست و در این طرح‌ها دو تن و 525 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و دو هزار و 226 متهم دستگیر شدند.

,

وی ادامه د اد: همچنین با همکاری سپاه و بسیج، جهاد کشاورزی و محیط زیست چهار هزار و 149 بوته گیاه مخدر در مناطق صعب العبور کشف و امحاء شد که افزایش 91 درصدی داشته است.

,

مقابله با جنگ نرم دشمن در حوزه مواد مخدر نیازمند عزمی جهادی است

, مقابله با جنگ نرم دشمن در حوزه مواد مخدر نیازمند عزمی جهادی است,

در ادامه سرهنگ عبدالمالکی ابراز کرد: باتوجه به تجاربی که در حوزه مبارزه با مواد مخدر داریم برای مبارزه با آن صرفا جنبه سلبی و بازدارندگی کافی نبوده و مسئله‌ای سیاسی و اجتماعی به شمار می‌آید.

,

وی ادامه داد: امروز در شرایط جنگ نرم قرار داریم و یکی از مباحث تهاجم و جنگ فرهنگی که بارها مورد توجه قرار گرفته مواد مخدر است که کشور را با مشکلات حادی مواجه کرده است.

,

جانشین ناجای استان قزوین ابراز کرد: مقابله با اقدامات امروز دشمن عزمی جهادی و بسیجی را در حوزه مواد مخدر می‌طلبد؛ چراکه جبهه مقابل با تمام توان در تلاش است اما متاسفانه ما امروز در حوزه مبارزه با مواد مخدر انسجام نداشته و هر روز شهید مواد مخدر داریم.

,

این مسئول انتظامی عنوان کرد: با رساندن تقاضا به صفر در حوزه مواد مخدر موفق می‌شویم که این امر با فرهنگ سازی قابل تحقق است و باتوجه به داشتن کشوری متمدن از نظر دینی و فرهنگی تکیه بر این نکته دارای تاثیرات مثبتی است.

,

وی افزود: امروز دشمن همسران و مادران خانواده را هدف قرار داده و شاهد سیر صعودی اعتیاد در این قشر  هستیم، همچنین آسیب‌های اجتماعی موجود از جمله سرقت نیز با مواد مخدر در ارتباط بوده که تاسف بار است.

,

عبدالمالکی عنوان کرد: عملکرد فعالین حوزه مواد مخدر قابل تقدیر است، اما توانایی مقابله با فعالیت‌های دشمن را ندارد چرا که به دلیل گسترش فعالیت‌های دشمن امروز ارزش و ضدارزش جابجا شده است. 

,

وی در پایان گفت: مبارزه با مواد مخدر یکی از دغدغه‌های اصلی ما به شمار می‌آید و باید رسانه‌ها نیز به آن توجه قابل توجهی داشته باشند؛ چراکه با مواد مخدر فرهنگ و دین را هدف قرار داده‌اند، ما نیز باید در مقابل با تمام توان بایستیم و مبارزه کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه