اخبار داغ

مدیر سبک زندگی اسلامی معاونت اجتماعی سپاه ثارالله کرمان عنوان کرد؛

صیانت از افراد رهایی یافته از دام اعتیاد در دستور کار سپاه و بسیج

صیانت از افراد رهایی یافته از دام اعتیاد در دستور کار سپاه و بسیج
مدیر سبک زندگی اسلامی معاونت اجتماعی سپاه ثارالله کرمان گفت: یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی اعتیاد است و نگهداری و پاک نگه داشتن افرادی که اعتیاد را ترک کرده‌اند به مراتب سخت‌تر از ترک دادن آنها است لذا در همین راستا سپاه پاسداران به طور جدی برای پیشگیری و درمان اعتیاد و حفظ و نگهداری افرادی که از اعتیاد پاک می‌شوند وارد عمل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، ظهر امروز همایش توانمند سازی کارشناسان و مشاوران دین پایه اعتیاد با هدف صیانت از معتادان پاک شده به همت معاونت اجتماعی سپاه ثارالله استان کرمان با حضور 130 نفر از فعالان اجتماعی و مددکاران استان کرمان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

دکتر محمد امین شمسی در این همایش اظهار کرد: مدتی است که معاونتی تحت عنوان معاونت اجتماعی در سپاه ایجاد شده است که عمده وظیفه آن جلوگیری از بروز آسیب های اجتماعی و کاهش بار آن ها است.

,

مدیر سبک زندگی اسلامی معاونت اجتماعی سپاه ثارالله کرمان افزود: یکی از مهم ترین آسیب های اجتماعی اعتیاد است و نگهداری و پاک نگه داشتن افرادی که اعتیاد را ترک کرده اند به مراتب سخت تر از ترک دادن آن ها است لذا درهمین راستا سپاه پاسداران  به طور جدی برای پیشگیری و درمان اعتیاد و حفظ و نگهداری افرادی که از اعتیاد پاک می شوند وارد عمل شده است.

,

شمسی صیانت گری از افراد رها یافته از دام اعتیاد را مهم دانست و عنوان کرد: افرادی که اعتیاد را ترک کرده اند نباید در جامعه به حال خود رها شوند چرا که صیانت از این افراد فرآیند سخت، پیچیده و علمی است و بسیاری از خانواده ها و کارشناسان در این زمینه دچار ضعف هستند.

,

وی تصریح کرد: این همایش با بهره گیری از اساتید متخصص و مجرب استان در جهت آموزش به کارشناسان و مددکاران عرصه اعتیاد برگزار می شود تا مردم یاد بگیرند چگونه فردی که از اعتیاد پاک شده است را حفظ کنند.

,

کارشناس آسیب های اجتماعی خاطر نشان کرد: ترک اعتیاد در مقابل حفظ پاکی کار ساده تری است که بسیاری از افراد فکر می کنند فرد معتاد وقتی ترک کرد همه مشکلات او حل شده است در حالی که این دو مقوله از هم جدا هستند و نیاز به آموزش در هر دو زمینه وجود دارد.

,

شمسی ادامه داد: در این همایش کارشناسان حوزه اعتیاد نواحی بسیج استان کرمان باید آموزش هایی را که فرا می گیرند به خانواده ها، مدارس، جوانان، نوجوانان و.. ارائه دهند تا هم در زمینه اعتیاد پیشگیری شود و هم اینکه یاد بگیرند با فردی که از اعتیاد پاک شده است چگونه رفتار کنند.

,

وی تصریح کرد: اعتیاد یک عادت است و ترک عادت بسیار سخت لذا جایگزین کردن یک عادت خوب به جای عادت بد، کار سختی است و به همین دلیل نباید افراد رها شده از دام اعتیاد را به حال خود رها کرد چرا که برگشت دوباره ان ها به سمت اعتیاد بالای 90درصد است لذا بهترین کار پیشگیری است که عمدتا در دوران کودکی تاثیر گذاری بهتری دارد.

,

مدیر سبک زندگی اسلامی معاونت اجتماعی سپاه ثارالله کرمان در پایان بیان کرد: یکی دیگر از اقداماتی که در راستای حفظ صیانت از افراد معتاد انجام می شود برگزاری کارگاه ها و جلسات آموزشی با خود فرد رها یافته از دام اعتیاد است که یاد بگیرد چه اقداماتی را انجام دهد، در چه محیط هایی قرار بگیرد و در شرایط بازگشت چه اقداماتی انجام دهد.

,

تنظیم: مهدی زاده

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه