اخبار داغ

معاون اجتماعی سپاه صاحب‌الامر(عج) اعلام کرد

برنامه‌های مقابله با گسترش موادمخدر در ۱۷محله آسیب‌دیده درحال اجراست

برنامه‌های مقابله با گسترش موادمخدر در ۱۷محله آسیب‌دیده درحال اجراست
معاون اجتماعی سپاه صاحب الامر(عج) گفت: در راستای مقابله با گسترش مواد مخدر مرکز ماده ۱۶ در ۱۰ استان کشور توسط سپاه مراکز استان‌ها راه اندازی شده که سپاه استان قزوین نیز آماده راه اندازی این مرکز در قزوین است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ هدایت الله جمالی پور در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که امروز(چهارشنبه) در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: بعضی مسائل در سایه کم اهمیت جلوه دادن به بحران و تهدید تبدیل شده است و از این رو وظیفه داریم در مقابل این امور حساسیت داشته باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: مواد مخدر پدیده‌ای بسیار مهم و مخرب برای جامعه به شمار می‌آید و به سرعت و راحتی در قالب موضوعاتی همچون کاهش وزن و آرامش روحی جایگاه خود را در اجتماع پیدا می‌کند اما مواد مخدر صنعتی آسیبی بسیار جدی محسوب می‌شود.

,

استاندار قزوین ابراز کرد: مواد مخدر از ابعاد مختلف عادی، سیاسی و اجتماعی برخوردار است و از جنبه سیاسی و اجتماعی قدرت کشور را با چالش مواجه می‌کند، در این راستا باید به آن توجه جدی داشت.

,

وی ادامه داد: مبارزه با مواد مخدر نیازمند مسئولیتی اجتماعی است که متوجه تمام ارکان جامعه بوده و در این راستا باید از ابزارهای مختلف و در کنار هم برای آن بهره برد. 

,

این مقام مسئول اذعان کرد: امروز پدیده مواد مخدر در مقابل ما قرار دارد و افراد بسیاری را در خانواده‌های مختلف درگیر کرده است، از این رو باید مبارزه با آن را وظیفه‌ای همگانی دانست که در آن نقش تمام ارگان‌ها مهم و تاثیرگذار است و نباید مبارزه با آن را صرفا به پول و منابع مالی تکیه داد بلکه لازم است با تمام توان از تمام امکانات بهره برد.

,

وی افزود: توجه به مواد مخدر حتی از احداث واحد صنعتی و تولیدی نیز مهم‌تر است و باید این را در نظر داشته باشیم که من در برابر مبارزه با مواد مخدر مسئولیت دارم و دستگاه‌ها در هر جلسه با ارائه گزارش کار فعالیت‌های انجام شده در محدوده و توان خود را بیان کنند.

,

جمالی پور اظهار کرد: بررسی علل این اتفاق نیز دارای اهمیت است و باید به صورت علمی مطالعه و سپس برای آن برنامه ریزی صورت گیرد و به فرهنگ تبدیل شود؛ زیرا با تبدیل شدن به فرهنگ خود جامعه به آن توجه می‌کند.

,

وی افزود: آموزش و پرورش نیز از اهمیت جدی برخوردار است، چراکه در بیشتر موارد دانش آموزان و حتی دانشجویان با کنجکاوی درگیر مواد مخدر می‌شوند.

,

استاندار قزوین تاکید کرد: دشمن امروز در جنگ نرم از مواد مخدر مختلف بویژه مواد صنعتی به‌عنوان ابزار استفاده می‌‎کند و این موضوع با دقت در کاهش چشمگیر قیمت شیشه قابل درک است.

,

آمادگی سپاه استان برای راه‌اندازی مرکز تبصره ماده 16 در راستای مبارزه با مواد مخدر

, آمادگی سپاه استان برای راه‌اندازی مرکز تبصره ماده 16 در راستای مبارزه با مواد مخدر,

در ادامه صفاپور بیان کرد: جمع آوری معتادان متجاهر و کمک مالی نسبت به تبصره دو ماده 16 در شهرداری‌ها که باید تا پایان سال انجام شود در دستور کار ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار دارد. 

,

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان قزوین ادامه داد: مطابق قانون، تاکید بر اختصاص  یک درصد اعتبار دستگاه‌ها به صدا و سیما در راستای تولید برنامه‌های فرهنگی و آموزشی وجود دارد که می‌توان از آن برای مبارزه با مواد مخدر بهره برد.

,

پس از آن عباسی به عنوان نماینده صدا و سیما در ادامه این جلسه ابراز کرد: باید تکلیف اختصاص یک درصدی اعتبارات به صدا و سیما مشخص شود اما تاکنون تنها نیمی از دستگاه‌ها آن را پرداخت کرده‌اند.

,

امیرعلی حسینیانی نیز در این جلسه عنوان کرد: سپاه پاسداران و بسیج مستضعفین در قالب قرارگاه جوادالائمه(ع) در 17 محله آسیب دیده استان شامل پنج روستا و 12 نقطه حاشیه‌ای با تشکیل شورای محله اسلامی اقداماتی فرهنگی در راستای پیشگیری و درمان را از سال 96 آغاز کرده که این تعداد در سال آینده به دوبرابر افزایش می‌یابد.

,

معاون اجتماعی سپاه صاحب الأمر(عج) قزوین ادامه داد: در راستای راه اندازی مرکز ماده 16 تاکنون 10 مرکز در 10 استان توسط سپاه پاسداران ایجاد شده که هدف آن صرفا نگهداری و سم زدایی است؛ اما آنچه که خواسته رهبری و مسئولین این امر است شکل گیری یک چرخه از سم زدایی، درمان، تولید و حضور به بازار کار است که سپاه و بسیج استان آمادگی مدیریت این طرح را دارد و برای آن چند مکان درنظر گرفته شد.  

,

در ادامه وارثی مدیرکل سازمان بهزیستی استان و استاندار قزوین موافقت خود با این طرح و واگذاری آن به سپاه را اعلام کردند که البته لازمه آن طی روند اداری و مکاتبه با تهران است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه