اخبار داغ

حال و هوای خراسان شمالی کمتر از دو روز مانده تا انتخابات مجلس

حال و هوای خراسان شمالی کمتر از دو روز مانده تا انتخابات مجلس
کمتر از دو روز تا انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مانده است و مردم در شهرهای مختلف استان خراسان شمالی با شور و حال خاص در تلاش برای شناختن نامزد اصلح در میان انبوه تبلیغات هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، حماسه‌ای دیگر در دوم اسفندماه سال جاری رقم خواهد خورد و این بار هم مردم با حضور پرشور خود در پای صندوق‌های رأی نشان خواهند داد که بیش‌ازپیش برای اعتلای کشور باهم متحد هستند،مردم بار دیگر با اتحاد خود نقشه‌های دشمن را نقش بر آب خواهند کرد و امسال هم همانند همیشه شکست سنگینی را به دشمن تحمیل خواهند کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک،,

در استان خراسان شمالی حال و هوای انتخاباتی با اعلام شدن تبلیغات کاندیداها، شوری دیگر به خود گرفته است، از همان ساعات ابتدایی تبلیغات نامزدها، آنان تمام سعی خود را برای کسب بیشترین آرا به کار گرفته‌اند.

,

در این میان شهرستان بجنورد، مرکز خراسان شمالی، بیشتر حال و هوای انتخابات را به خود گرفته است و اکثر کاندیداها ستادهای مرکزی خود را در خیابان های اصلی شهر دایر کرده اند.

کاندیداها با برگزاری مجالس و سخنرانی‌ها سعی در بیان اهداف و برنامه‌های خود برای ورود به مجلس شورای اسلامی دارند، بسیاری از کاندیداها از سامانه های پیامکی هم برای تبلیغات استفاده کرده اند و با دعوت از مردم به محل سخنرانی ها سعی در جذب آرای بیشتری از مردم دارند.

,
,
,

خیابان‌های شهر پر از پوسترهای تبلیغاتی است که هر کدام معرف یک نامزد است، افراد با پخش کردن پوسترهای تبلیغاتی و چسباندن آنها به در و دیوار خیابان‌ها و شیشه و بدنه خودروها، برای کسب بیشترین آرا برای نامزد خود تلاش می‌کنند.

,

در این میان هواداران هم برای معرفی کاندیدای خود از همه موارد استفاده می‌کنند تا رأی بیشتری را برای فرستادن نامزد خود به کرسی مجلس، به دست بیاورند. این معرفی ها نمود بیشتری در فضای مجازی هم به خود گرفته و در شبکه های اجتماعی هم بازار بحث های انتخاباتی داغ داغ است.

,

با آغاز فعالیت ستادهای مرکزی کاندیداها، ترافیک در خیابان‌ها و پیاده روها ایجاد شده و این دلیلی بر نارضایتی مردم شهرستان نیز شده است، دلیل این ترافیک هم آمدن هواداران به سطح خیابان‌ها و اعلام حمایت از کاندیدای مورد نظرشان است.

,

هواداران بسیاری از کاندیداها هم از موسیقی های حماسی و وجد آور برای جذب مردم به ستادها استفاده کرده اند، شعارهای مختلفی از سوی بسیاری از کاندیداها در پوسترهای تبلیغاتی چاپ شده تا برنامه کاندیدا را منعکس کند.

,

یکی از کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در این دوره سبک خاصی را برای تبلیغات خود استفاده کرده و آن هم استفاده از پوسترهای ساده و سیاه و سفید است.

,

در شهرستان شیروان، یکی از شهرستان های استان که یک کرسی نمایندگی در بهارستان دارد با رد صلاحیت نماینده فعلی، بیشترین جنب و جوش در بین هواداران دو کاندیدای اصلاح طلب و اصولگرا است .

فضای انتخاباتی در این شهرستان هم با شور و حال خاصی در جریان است و هواداران هر کاندیدا به دنبال جذب آرای بیشتری برای نامزد خود هستند. می توان گفت انتخابات در این شهرستان به صورت دوقطبی درآمده است.

طبق پیش بینی ها کاندیدای اصولگرای این شهرستان اقبال بیشتری را در بین مردم روستاهای این شهرستان و حواشی شهر دارد و کاندیدای اصلاح طلب بیشتر در میان شهروندان شهر شیروان با استقبال مواجه است.

در شهرستان اسفراین هم که یک کرسی در مجلس دارد، رقابت کاندیداها با شور و حال خاص خود در جریان است، نماینده فعلی این شهرستان که این دوره نیز نامزد انتخابات شده در تبلیغات خود به بیان عملکرد چهارساله خود در مجلس می پردازد.

سایر کاندیداها نیز هر کدام با راه اندازی ستادهای تبلیغاتی و برگزاری مجالس سخنرانی و حتی دادن شام و نهار به دنبال جذب آرای بیشتری به نفع خود هستند.

نکته قابل توجه در این شهرستان کثرت کاندیداهای جبهه انقلاب است که پیش بینی می شود این تعدد کاندیداها باعث شکسته شدن رای کاندیدای جبهه اصولگرایی در این شهرستان شود.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

شور و حال انتخابات در شهرستان مانه و سملقان هم مانند سایر نقاط استان و کشور برقرار است و کاندیداهای انتخابات با راه انداختن ستاد های انتخاباتی به دنبال جذب آرای مردم به نفع خود هستند.

,

با رد صلاحیت علی اکبری، نماینده فعلی پنج شهرستان خراسان شمالی ، که اصالت وی از خطه مانه و سملقان است، علی قربانی، محمد وحیدی، محمدرضا قربانی، رضا یزدانی  و حسن شاهدی گزینه هایی هستند که احتمال می رود بخاطر مسئله قومیتی حمایت شوند.

,

محمد وحیدی، کاندیدای اصولگرای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که اصالتا اهل همین شهرستان است در اکثر روستاهای شهرستان دیدار مردمی داشته است.

,

دیگر نماینده پنج شهرستان بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم که وی نیز به دنبال جلب اعتماد اهل سنت شهرستان بوده و در حال رایزنی و ملاقات با علمای اهل سنت شهرستان است.

,

حضور جدی سه گزینهٔ پاکمهر، شاهین فر و وحیدی نگرانی شکست رای در بین انقلابی ها را بوجود آورده است.

,

اما مسئله ای که اهمیت دارد این است که پاکمهر و وحیدی برای تبلیغ هزینه انجام داده اند و در کوچه و خیابان دیده می شوند اما در ستاد شاهین فر با ایدئولوژی خاص خود که نشان از سادگی دارد، پوستر و بنر آنچنانی دیده نمی شود.

,

در شهرستان های گرمه و جاجرم و راز و جرگلان هم شور حال انتخابات برپاست ، ستادهای کاندیدها دایر است، برخی از کاندیداها در شهرستان راز و جرگلان با توجه به نفوذ برخی از علمای اهل سنت در بین اهالی منطقه  به دنبال جلب اعتماد آن ها هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه