اخبار داغ

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد:

با تخلفات انتخاباتی پس از پایان مهلت قانونی تبلیغات برخورد می شود

با تخلفات انتخاباتی پس از پایان مهلت قانونی تبلیغات برخورد می شود
محمدحسین رحیمی زاده گفت: مطابق مصوبه ای که امروز از سوی ستاد مرکزی پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی ابلاغ شده است چنانچه در زمان ممنوعیت، تبلیغاتی انجام شود مطابق ماده ۵۶ قانون انتخابات جرم صورت گرفته و بایستی اقدامات قضایی انجام شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسین رحیمی زاده در مصاحبه با خبرنگار یزد رسا، ضمن هشدار نسبت به برخی تخلفات انتخاباتی در یزد بیان داشت: مطابق مصوبه ای که امروز از سوی ستاد مرکزی پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی ابلاغ شده است چنانچه در زمان ممنوعیت، تبلیغاتی انجام شود مطابق ماده ۵۶ قانون انتخابات جرم صورت گرفته و بایستی اقدامات قضایی انجام شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزد رسا,

وی افزود: همچنین به پلیس فتا اعلام شده که به محض رویت تبلیغی در زمان ممنوعیت به افراد اعلام شود تا آن را حذف کنند و مستند سازی جهت اقدام قضایی صورت بگیرد.

,

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد تاکید کرد: اگر صفحاتی برای تخریب اشخاص دیگر ایجاد شود و به دروغ اعلام انصراف نامزدها انجام شود گزارش و مستند سازی از سوی پلیس صورت گرفته و دادستان ها مطابق قانون مجازات اسلامی برخورد می کنند.

,

وی با بیان اینکه انتشار مطالب کذب که با هدف سیاه نمایی جهت کاهش حضور مردم انجام می شود جرم است و اقدامات قانونی در این خصوص انجام می شود، گفت: گزارش موارد اعلام شده به دادستان ارجاع داده شده و عمدتاً مربوط به مسئولین و کسانی که در هیئت های اجرایی عضو بودند در زمان قبل از تبلیغات انتخاباتی و با عنوان تبلیغ زودهنگام بوده است. همچنین به منظور پیشگیری هم به آنها اعلام شده تا این اقدامات ادامه پیدا نکند. مسئولانی هم که در جلسات سخنرانی نامزدها شرکت کرده بودند چون تلقی جانبداری مطرح بود از بابت عدم تکرار به آنها تذکر داده شد و گزارش آن هم به دادسرا اعلام شده است.

,

رحیمی زاده در مورد شایعه سازی در مورد تایید صلاحیت یکی از نامزدها نیز اظهار داشت: به هر حال انتشار خبر کذب تحت هر عنوانی که باشد جرم محسوب می‌شود و در صورت گزارش، به دادسرا ارجاع خواهد شد.

,

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد ابراز داشت: بعد از اعلام نتایج دعوت به برگزاری کاروان شادی و یا تجمعات غیرقانونی و بدون مجوز مطابق بند ۸ ماده ۶۶ قانون انتخابات و ماده ۴۹۸ قانون مجازات اسلامی قابل تعقیب کیفری است.

,

وی در پایان تصریح داشت: اگر کسی بخواهد فضای انتخابات را بر هم بزند یا با انتشار اخبار کذب جامعه را ترغیب به عدم شرکت در انتخابات کند مطابق ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی عمل وی جرم محسوب می شود. در مورد نشریات یا فضای مجازی نیز مطابق قانون مطبوعات عمل می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه