اخبار داغ

معاون درمان وزیر بهداشت:

مرگ و میر کرونا از آنفلوآنزا کمتر است

مرگ و میر کرونا از آنفلوآنزا کمتر است
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی با بیان اینکه بیماری کرونا ویروس مسری است ولی مرگ و میر آن از آنفلوآنزا کمتر است، تأکید کرد: مردم باید مسائل بهداشتی را رعایت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛قاسم جان بابایی که در دانشگاه علوم پزشکی قم انجام شد، با بیان اینکه بیماری کرونا ویروس مسری است ولی مرگ و میر آن از آنفلوانزا کمتر است، گفت: این بیماری در چین ۷۵ هزار نفر را مبتلا کرده و نسبت کشته شدگان به مبتلایان بسیار کم است و در اطفال نیز مرگ مشاهده نشده است.

به گزارش ایسنا وی با اشاره به فوت ۲ نفر بر اثر ابتلاء به کرونا ویروس در قم، اظهار داشت: این ویروس به دلیل اینکه مسری است امکان درگیری بالایی دارد و احتمال مشاهده بیماری در سایر استان‌ها نیز وجود دارد.

معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزشی پزشکی افزود: دو مورد تشخیص اولیه بیماری کرونا در قم مثبت بوده و آزمایش ژنتیک و تشخیص نهایی در حال بررسی است و این مسئله نیز امروز به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه کشورهای همسایه طی هفته‌های گذشته گرفتار این بیماری شدند و این بیماری در کشور ما با تأخیر ورود پیدا کرده است، گفت: در حال حاضر بیمارستان کامکار برای درمان این بیماری اختصاص یافته است و در صورت لزوم از بیمارستان فرقانی نیز استفاده خواهد شد.

جان بابایی ضمن توصیه به مردم مبنی بر رعایت مسائل بهداشتی، گفت: اصلاً جای نگرانی نیست و شرایط تحت کنترل است و ماسک به اندازه کافی وجود دارد.

وی با بیان اینکه در صورت مشاهده علائم بیماری همچون تب و سرفه باید به پزشک مراجعه شود، تأکید کرد: در سراسر کشور بیمارستان‌هایی برای مقابله با کرونا مشخص شده و از نظر دارو و امکانات کمبودی وجود ندارد.

معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزشی پزشکی با اشاره به اینکه لوازم مصرفی حفاظتی برای پرسنل و بیماران آماده شده است، بیان کرد: دیروز گروهی از اداره‌کل بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در قم مستقر شده و به رئیس دانشگاه کمک می‌کنند و بنده نیز در قم می‌مانم تا نگرانی‌ها به حداقل برسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه