اخبار داغ

ایستگاه پایانی پاتوق مطالبه‌گری غرب هرمزگان:

برجام؛ بی‌توجهی به توان داخلی و تکیه بر سیاست خارجی

برجام؛ بی‌توجهی به توان داخلی و تکیه بر سیاست خارجی
احمد جباری کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه غرب هرمزگان، گفت: برجام بی‌توجهی به توان داخلی و تکیه بر سیاست خارجی بود که عده‌ای منفعت مردم را وابسته به آن می‌دانستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ در دومین شب از پاتوق مطالبه‌گری غرب هرمزگان کاندیداهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه غرب استان به همت بسیج دانشجویی، قرارگاه شهید دیالمه در دانشگاه آزاد شهرستان بندرلنگه برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

احمد جباری از کاندیداهای حوزه غرب استان هرمزگان، میهمان شب دوم پاتوق مطالبه‌گری بودند و به بیان دیدگاه های خود در جمع مجریان کارشناس و حضار خواهد پرداخت؛ وی ۳۰ سال سابقه مدیریت اجرایی، سیاسی داشته و دو دور نماینده مجلس شوریا اسلامی را در کارنامه خود دارد.

,

تصویب برجام در بیست دقیقه یک فاجعه بود

, تصویب برجام در بیست دقیقه یک فاجعه بود,

کارشناس مجری: تحلیل شما در مورد تصویب بیست دقیقه ای برجام توسط مجلس چیست؟

,

جباری: مصوبات و برنامه های که به مجلس راه پیدا می کند توسط کمیسیون های مربوطه و نمایندگان در چند جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد و همه جوانب آن توسط نمایندگان مجلس مورد ارزیابی قرار می گیرد.

,

مجلس باید به نمایندگان فرصت اظهار نظر دهد و نمایندگان مخالف و موافق حق اظهارنظر در رابطه با طرح ها و لاویح را  دارند اما در بحث برجام و تصویب آن یک اتفاق نادر بود و خیلی کوتاه و بدون در نظر گرفتن نظر نمایندگان مخالف به تصویب رسید که این موضوع یک فاجعه بود.

,

کارشناس مجری: شما جز نمایندگان مخالف یا موافق برجام بودید و  موضع شما در برابر این طرح چه بود؟

,

جباری: بنده جز نمایندگانی بودم که نسبت به تصویب ۲۰ دقیقه ای برجام اعتراض کردم اما فرصتی به نمایندگان مخالف داده نشد؛ لذا برجام بی توجهی به توان داخلی و تکیه بر سیاست خارجی بود که منفعت مردم را وابسته به آن می دانست و ما در آن موقع به دنبال دفاع از منافع مردم بودیم اما به نحوه رای گیری و تصویب آن اعتراض داشتم.

,

برجام در راستای تحقق منافع مردم نبود

, برجام در راستای تحقق منافع مردم نبود,

کارشناس مجری: نظر شما در مورد برجام چیست؟

,

جباری: برجام و تصویب آن یک تصمیم کلی بود و بنده هم در مورد هر طرح و لایحه ای که به تصویب مجلس می رسید نظر خود را از طریق رسانه ها به گوش مردم می رساندم، لذا در برجام بسیاری از مسائل لحاظ نشده بود  و اگر اصل برجام طبق سخنان رهبری و منافع مردم را در نظر می گرفتند و طرح برد_برد اجرا میشد به نتایج خوبی می رسیدیم.

,

مجری کارشناس: در ادامه نام اشخاص برده خواهد شد که انتظار می رود نظر مختصر و شفافی در خصوص آن ها ارائه دهید؟

,

عباس آخوندی: در زمانی که بنده نماینده مجلس بودم یکی از وزرای راه و شهرسازی بود و بنده جز کسانی بودم که به ایشان رای اعتماد دادم و با مشاهده عملکرد ضعیف ایشان یکی از نمایندگانی بودم که وی را استیضاح کردم

,

ناطق نوری : یک زمانی خدماتی مناسبی به کشور ارائه داد و در کشور یک شخصیت برجسته بود اما امروز با ارزش ها فاصله گرفت.

,

روحانی: منتخب مردم هستند و ما باید از سیاسیت های دولت حمایت کنیم.

,

همتی استاندار هرمزگان: نسبت به استاندار قبلی به مراتب قوی تر و با برنامه هستند.

,

آیت الله منتظری: از دایره نظام خارج شده است

,

ماموستا محمد شیخ الاسلام: شناختی نسبت به ایشان ندارم

,

کارشناس مجری: در زمینه ی پل خلیج فارس چه نظری دارید؟

,

جباری: پل خلیج فارس یکی از پروژه های مهم استان هرمزگان محسوب می شود که  در زمان دور اول ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد استارت ساخت و احداث آن شروع شد و همچنان با گذشت چند سال به سرانجام واحدی نرسیده است.

,

بنده به عنوان عضو کمیسیون عمران به همراه دیگر اعضا  از این طرح بازدید کردیم اما به علت اراده ضعیف دولت در سامان دهی به پروژه بزرگ پل خلیج فارس به نتیجه مطلوبی نرسید و یکی از طرح هایی بود که من به شخصه آن را دنبال نمی کردم.

,

خرید رای و رانت خواری سواستفاده از جایگاه مسئولیتی است

, خرید رای و رانت خواری سواستفاده از جایگاه مسئولیتی است,

کارشناس مجری: با توجه به اینکه وظیفه هر نماینده قانون گذاری در چهارچوب قانون اساسی است لذا اگر بنا باشد که شما در حوزه انتخابیه خود پیگیری اموری باشید بر چه اصلی پیگیری می کنید و آیا  از رانت و خرید رای را مورد پیگیری قرار می دهید؟

,

جباری: بنده معتقد هستم موضوع رانت و خرید رای در مجلس متفاوت از حوزه انتخابیه است و اگر در حوزه انتخابیه من مشکلی وجود داشته باشد پیگیری لازم را انجام خواهم داد اما اگر نماینده ای با استفاده از خرید رای و رانت خواری پیگیری موضوع باشد سوء استفاده از جایگاه مسئولیتی خود است.

,

مجری کارشناس: راهکار و برنامه شما در خصوص بر سرکار آمدن جوانان بومی به خصوص در گمرک و جایگزین شدن افراد غیر بومی که جایگاه جوانان بومی را اشغال کرده اند چیست؟

,

جباری: ما امروز در غرب هرمزگان جوانان تحصیلکرده بسیاری داریم و تاکید من همیشه به ارگان های زیر ربط این بوده که  از نیروهای بومی استفاده کنند چون ماندگار هستند و اما غیر بومیی ماندگاری کمتری دارد.

,

در اکثر مراکز غرب هرمزگان مانند گمرکات، مراکز نفتی شاهد ورود نیروهای غیر بومی هستیم به نظر من بهترین روش و راهکار مناسب این است که در آزمون‌های استخدامی درصد بیشتری را برای نیروهای بومی لحاظ کنند تا نیروهای بومی از این ظریت استفاده کنند.

,

کارشناس مجری: آیا پیشرفت علمی در دستور کار و طرح های شما قرار دارد و چه اقداماتی از این قبیل انجام داده اید؟

,

در دوره ای که نماینده بودم در راستای تقویت دانشگاه آزاد بندرلنگه تلاش فراوانی انجام شد و همچنین بسیاری از رشته هایی که قبلا در دانشگاه نبود را با موافقت دیگر دستگاه ها، موفق به تصویب این رشته ها شدیم.

,

جباری : شهرستان بندرلنگه تنها شهرستانی در هرمزگان است که بعد ازدانشگاه علوم پزشکی بندرعباس، دارای دانشکده پرستاری است که در سال ۹۰ موفق به گرفتن تائیدیه با موافقت وزیر بهداشت و درمان شدیم لذا اگر به عنوان نماینده مردم در این دوره موفق به رای آوردن شوم در تلاش خواهم بود که دانشکده پرستاری بندرلنگه را به  دانشکده علوم پزشکی در غرب استان ارتقا دهم.

,

برگزاری مجلس شام و کنسرت تخلف انتخاباتی است

, برگزاری مجلس شام و کنسرت تخلف انتخاباتی است,

مجری کارشناس: یکی از مشکلات و آسیب های که در بعد تبلیغاتی است برگزاری کنسرت، شام و اهدای کارت شارژ است نظر شما درمورد این شیوه تبلیغات چیست؟

,

جباری: این یک تخلف تبلیغاتی و مصداق بارز خرید و فروش رای است که زیبنده ی یک کاندیدا نیست و  بنده بااین شیوه از تبلیغات مخالف هستم.

,

مجری کرشناس: آیا در پویش شفاف سازی اموال شرکت می کنید؟

,

جباری: هر طرحی یک قانون خاصی دارد و نمایندگانی که به مجلس می روند باید اموال و دارایی خود را به اذعان عمومی اعلام کنند و همینطور زمانی که دوره نمایندگی آنان به اتمام می رسد هم باید داشته های خود را به مردم اعلام کنند.

,

بنده هم این قول را به مردم غرب استان می دهم که اگر موفق به کسب رای مردم شدم دارایی های خود و خانواده خود را به صورت مکتوب اعلام کنم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه