اخبار داغ

رکورد شکنی تعطیلی بیمارستان‌های مناطق روستایی در آمریکا

رکورد شکنی تعطیلی بیمارستان‌های مناطق روستایی در آمریکا
تعطیلی بیمارستان‌ها در مناطق روستایی آمریکا در سال ۲۰۱۹ به بالاترین رقم طی یک دهه گذشته رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تعطیلی بیمارستان‌ها در مناطق روستایی آمریکا در سال گذشته میلادی (۲۰۱۹) به بالاترین رقم طی یک دهه گذشته رسید.

تحلیل «مرکز چارتیس برای سلامت روستائیان» نشان می‌دهد شمار بیمارستان‌های تعطیل‌شده در مناطق روستایی در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ کند شد، اما از آن زمان به بعد مجدداً روند افزایشی پیدا کرده است، به گونه‌ای که در ۲۴ ماه گذشته ۳۴ مرکز درمانی تعطیل شده‌اند.

طبق گزارش روزنامه گاردین، از سال ۲۰۱۰ به بعد، ۱۲۰ بیمارستان روستایی تعطیل شده‌اند و وضعیت برای ایالت‌های واقع در جنوب آمریکا بدتر است. ایالت‌های «تگزاس»، «تنسی» و «اوکلاهاما» بدترین وضعیت را از این لحاظ دارند.

تحلیل مرکز چارتیس حاکی است بیمارستان‌های واقع در ایالت‌هایی که هنوز توسعه برنامه‌ای موسوم به «مدیک‌اید» (پزشک‌یار) را به تصویب نرسانده‌اند از لحاظ متوسط حاشیه عملکرد در سطح پایین‌ترین قرار دارند و بیشتر در  معرض خطر تعطیلی قرار دارند.

طرح مدیک‌اید یک برنامه بیمه عمومی است که هدف آن تأمین پوشش سلامت برای خانواده‌ها و اقشار کم‌درآمد است.

مرکز چارتیس با استفاده از یک مدل آماری که عوامل خطربار برای بیمارستان‌ها را نشان می‌دهد به این نتیجه رسیده که ۴۵۳ بیمارستان در سراسر آمریکا با خطر تعطیلی روبرو هستند.

قرار داشتن در ایالتی که با توسعه برنامه مدیک‌اید موافقت کرده احتمال تعطیلی بیمارستان‌ها را به طور متوسط تا ۶۲ درصد کاهش می‌دهد.

مسئله تصویب این برنامه در نقاط روستایی آمریکا در ماه‌های گذشته به مباحثات سیاسی در ایالت‌هایی مانند تگزاس دامن زده است. در این مناطق، خدمات بهداشتی برای درمان بیماری‌های مختلف در دسترس نیست.

بعضی از نامزدهای دموکرات که در حال رقابت با دونالد ترامپ هستند وعده گسترش حمایت‌های دولتی از ارائه خدمات بهداشت به شمار بیشتری از شهروندان آمریکا را داده‌اند.

انتهای پیام/
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه