اخبار داغ

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه:

آمریکا می‌خواست «سردار» را در حسینیه کرمان ترور کند/ ما اسراییل را در این جنایت شریک می دانیم

آمریکا می‌خواست «سردار» را در حسینیه کرمان ترور کند/ ما اسراییل را در این جنایت شریک می دانیم
جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: دلیل ترور شهید سلیمانی در این مقطع این بود که آمریکایی‌ها مشاهده می کرد که شکست‌های متعددی را در جبهه های مختلف از جبهه مقاومت خورده که رمز این شکست‌ها حاج قاسم سلیمانی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛سردار سید محمد حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برنامه تلویزیونی ملک سلیمان با موضوع بررسی ابعاد شخصیتی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی،‌ اظهار داشت: تصورم این است که دلیل ترور شهید سلیمانی در این مقطع این بود که از یک طرف مشاهده می کرد که شکست‌های متعددی را در جبهه های مختلف از جبهه مقاومت خورده که رمز این شکست‌ها حاج قاسم سلیمانی است.

وی افزود: آمریکایی‌ها در سوریه، عراق، لبنان و ... به دنبال توطئه بودند اما نتوانستند و وقتی شکست‌های خود را دیدند که دلیل آن وجود جبهه مقاومت است، این کار را کردند. آمریکایی ها مدت‌ها بود تصمیم گرفته بودند این کار را بکنند، تحلیل ما این است که یک سال پیش این تصمیم را گرفته بودند، چند بار اقدام کرده بودند مانند نقشه انفجار حسینیه ایشان در کرمان، اما نتوانستند و عوامل دستگیر شدند.

سردار حجازی گفت: قبلا هم حدودا ۲ یا ۳ سال پیش در روستای ایشان عناصری برای ترور ایشان آمده بودند، البته موفق به دستگیر شدن آن‌ها نشدند اما آنها هم موفق به ترور ایشان نشدند. من حتی یک بار از ایشان شنیدم که آمریکایی‌ها سوالاتی با واسطه از وضع جسمی ایشان کرده‌اند و تحلیل ایشان این بود که آمریکا اقدامات بیولوژیکی علیه ایشان انجام داده باشد و منتظر نتیجه آن هستند.

جانشین فرمانده نیروی قدس با بیان اینکه امروز رئیس جمهور آمریکا با مشکلات متعددی مواجه است، گفت: در چنین شرایطی برای تحکیم خود دست به چنین اقدامی زدند. بسیاری از نظام های تابعه آمریکا به حالت یاس و سرخوردگی از آمریکا رسیده بودند؛ وقتی پهپاد آمریکایی در جنوب کشور ما ساقط شد، خیلی از این کشورها گفتند آمریکایی که از خود نمی‌تواند دفاع کند، از ما چگونه دفاع کند؟

وی با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا مسئولیت این جنایت شخصا بر عهده گرفت، تصریح کرد:یکی از سران منطقه نقل کرده بود که شب قبل از عملیات با ترامپ تلفنی صحبت کردم و هرچه صحبت کردم دیدم خیلی به هم ریخته است؛ بعد که این عملیات انجام شد متوجه شدم که فکرش مشغول ماجرای عملیات بود.

سردار حجازی ادامه داد: آمریکایی ها با آگاهی کامل این کار را انجام دادند؛ البته تاثیر صهیونیست ها در تصمیم آمریکا را نباید نادیده گرفت و ما آنها را در این جنایت شریک می دانیم.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه سفر سردار سلیمانی به عراق سفر کاملا رسمی و با دعوت نخست وزیر عراق بودهع و ایشان هم با پاسپورت سیاسی سفر کردند، عنوان کرد: آمریکایی ها هنر نکردند که بفهمند ایشان آنجا بوده، چراکه سفر مخفی نبوده و حتی هیات رسما به استقبال ایشان در فرودگاه آمده است.

وی در خصوص مطرح شدن موضوع رعایت نشدن ملاحظات امنیتی و منجر شدن این امر به ترور سردار سلیمانی،‌ اظهار داشت: ایشان یک فرمانده نظامی معروف و نام و نشان دار هستند؛ عده ای که می گویند مسائل رعایت نمی شود به این سوال پاسخ دهند که آیا امکان دارد ایشان این همه عملیات علیه دشمنان قدری مثل آمریکا و اسرائیل فرماندهی کنند و بدون ملاحظات امنیتی سفر کنند؟

سردار حجازی خاطرنشان کرد: ایشان تقریبا هر ۱۵ روز یک بار حتما به عراق سفر می کرد و آمریکایی ها هم این را می دانستند و حتی نقل می شود که گاهی ایشان که ملاقات داشت با شخصی عراقی، آمریکایی‌ها هماهنگ و می‌کردند بلافاصله سراغ آن مسئول بروند و تاثیرات آن ملاقات را از بین ببرند.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: آمریکایی ها و صهیونیست‌ها در خصوص حاج قاسم تعبیری دارند بنام «شخص بدون جایگزین» و تصورشان این بود که با زدن حاج قاسم دیگر کسی نیست نقش او را ایفا کند؛ بنابر این حذف او منجر به خسارت بزرگی می شود و کسی نمیتواند این شکاف را پر کند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر با پالس‌هایی که بعضی از دشمنان داخلی و یا کسانی که متاسفانه تحلیل غلط دارند و یا فهم درستی از مسائل ندارند، دشمنان تصور می‌کردند که حاج قاسم سلیمانی یک طرف است و نظام و دولت و مردم هم طرف دیگر و راه دیگری دارند و الزما کارهای حاج قاسم مورد حمایت نظام و دولت و مردم نیست.

سردار حجازی با بیان اینکه آنها تصور می کردند که با زدن حاج قاسم عکس العمل خاصی از سوی نظام اتفاق نمی افتد، گفت: اما وقتی قیام میلیونی را در تشییع ایشان دیدند، متوجه شدند که محاسباتشان غلط است. این حمایت مردم اثبات کرد چگونه آنها در اشتباه هستند.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه در خصوص کارکرد این نیرو، اظهار داشت: ممکن است شما اجازه دهید دشمن نزدیک شود و در سرزمین شما یا مرزهای شما، بعد با او درگیر شوید؛ آنجا سلاح او به شما نزدیک می شود. وقتی دیگر دشمن را قبل از آنکه به مرز برسد او را نابود می کنید.

وی در همین زمینه افزود: یکی از فرماندهان معروفی که در سوریه بود بنام علوش، برای جمعی از رزمندگان خود در اطراف دمشق در یک ساختمان قدیمی صحبت می کند و سوال می‌کند که می دانید چرا مراسم را در این مخروبه برگزار کردیم؟ اینجا یکی از کاخ‌های خلفای اموی است و ما اینجا آمده‌ایم که بگوییم می خواهیم دوران بنی امیه را احیا کنیم و همه کسانی که در مقابل حکومت بنی امیه ایستادند را از بین خواهیم برد و همچنین در تعبیر بسیار زشتی می‌گوید که نجف را تخریب می‌کنیم و تا ایران و مشهد خواهیم رفت.

سردار حجازی در خصوص مسائلی که پیرامون هزینه کردن ایران در سوریه مطرح می‌شود، گفت: معمولا در تمام دنیا کشورها درصدی از GDP خود را برای بخش دفاع تخصیص می‌دهند که معمولا ۲ درصد است؛ در منطقه ما کشورهای مثل عربستان تا ۴ درصد را تخصیص می‌دهند و یا کشوری مثل پاکستان بیش از ۲ درصد است. جمهوری اسلامی ایران پولی که به بخش دفاع اختصاص می‌دهد هیچگاه از ۱.۲ درصد بالاتر نرفته است.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه در خصوص آشنایی خود با شهید سلیمانی، گفت: یادم نیست اولین ملاقاتم با ایشان چه زمانی بوده، اما قطعا به سال ۶۱ یا ۶۲ در جبهه برمی‌گردد. در قرارگاه ها که بودیم زمانی که فرماندهان یگان‌ها می ‌آمدند در آنجا با هم آشنا می شدیم. قطعا بعد از عملیات فتح المبین شاید بعد از عملیات بیت المقدس به بعد در جلسات با ایشان آشنا شدم که در آن زمان در قرارگاه کربلا بودم. در سرکشی که به یگان های مختلف داشتیم، کارهای زیبای ایشان را در لشگر ۴۱ ثارالله می‌دیدیم. وقتی به این یگان می‌رفتید، توجه به جنبه های حفظ نیروی انسانی بسیار پررنگ بود و شرایط بسیار خوبی برای رزمنده ها ایجاد شده بود.

وی در خصوص مدل مدیریتی حاج قاسم در محور مقاومت، عنوان کرد: حاج قاسم محصول تجربه خود در طول 40 سال در جبهه سوریه و عراق درو کرد. ایشان یک استراتژیست و نظریه پرداز بود. شاید یک ماه پس از پیدایش داعش و تلاش این گروهک برای تصرف سامرا، ایشان یک یا دو عملیات در عراق انجام داد و پس از آن به سوریه آمد و آنجا در جلسه‌ای ابعاد عملیات را تشریح کردند. آنجا از ایشان سوال کردیم که حاجی چه می‌شود؟ ایشان گفتند سه سال طول می کشد تا داعش را نابود کنیم. من مطمئنم و میدانم که هیچ سیستم ستادی به او گزارش نداده بود که این کار سه سال طول میکشد و دقیقا هم همین اتفاق افتاد.

سردار حجازی ادامه داد: در نمونه‌ای دیگر ایشان دو سال قبل از اینکه آمریکایی‌ها وارد سوریه شوند،‌گفتند که برنامه آمریکایی ها این است که از عراق بیایند در شرق رودخانه فرات و منطقه جزیره استان رقه و حسکه و بخشی از استان دیرالزور، مستقر شوند. سوال کردم که شما اطلاعی دارید؟ گفتند نه این طبیعی است، اگر صحنه را ترسیم کنیم، متوجه می‌شویم آمریکایی ها این کار را می‌کنند و دقیقا همین اتفاق رخ داد.

جانشین نیروی قدس سپاه افزود: یکی از ویژگی‌های حاج قاسم این بود که هیچگاه از میدان فاصله نمی‌گرفت و گزارش میدان را در خود میدان مشاهده می‌کرد. یکی از اشکالات مدیران ما این است که می‌نشینند تا مشکلی به آنها منعکس شود، و آنها هم زیر آن نامه پاراف کنند. حاج قاسم به موقع و به هنگاه عمل می کرد.

وی با بیان اینکه حاج قاسم از ظرفیت‌ها قدرت خلق می‌کرد، گفت: حیدریون و زینبیون و فاطمیون و ... خدمات زیادی کردند که خدمات آنها مجهول نمانده است؛ در اولین برخورد ما سوال می کردیم که آیا می شود از این جمعیت چنین توانی خلق کرد؟ ما به نظرمان نمی‌آمد. خیلی از این ظرفیت ها کشف نمی شود و به اقدامات عملی تبدیل نمی شود، او آنها را کشف و به قدرت تبدیل کرد.

انتهای پیام/

 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه