اخبار داغ

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی:

بسیاری از وعده‌های کاندیداها خارج از وظایف مجلس است

بسیاری از وعده‌های کاندیداها خارج از وظایف مجلس است
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: وظایف نمایندگی باید برای مردم تشریح شود و در انتخاب یک کاندیدا باید بررسی کرد که آیا وعده‌هایی که می‌دهد در چارچوب وظایف یک نماینده قرار دارد یا توان انجام کارهای وعده داده شده را دارد چرا که بسیاری از کاندیداها وعده‌هایی می‌دهند که از عهده مجلس خارج و نشدنی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمدعلی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار راه آرمان با اشاره به فضای انتخاباتی در کشور و لزوم توجه مردم به شاخص‌های کاندید اصلح اظهار داشت: در حال حاضر معیشت به عنوان دغدغه اصلی مردم قرار دارد و لذا مهم‌ترین مسئله‌ای که مردم به آن توجه دارند، مسائل اقتصادی است و خواستار حل این مشکل هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان افزود: بنابراین هر کاندیدایی که برای حل مسائل اقتصادی مردم دارای برنامه‌ باشد، اقبال به سمت او است، البته مردم تفاوت شعار با برنامه را درک می‌کنند و با تأسف اکثر کاندیداها فقط شعار می‌دهند.

,

 3مقدم تصریح کرد: برای انتخاب نماینده اصلح باید فرمایشات مقام معظم رهبری و امام(ره) را نصب‌العین قرار داد اینکه نماینده باید سالم، ساده‌زیست، انقلابی و مؤمن باشد و با توجه به اینکه معظم له در بیانیه گام دوم انقلاب بر جوان‌گرایی تأکید کردند، نماینده مورد نظر اگر جوان هم باشد، ارجح‌ است.

,

وی ادامه داد: البته به تعبیر مقام معظم رهبری منظور از جوان‌گرایی، پیرزدایی نیست چرا که افراد با سابقه انقلابی و کارآمد ارزشمند هستند و در زمره سرمایه‌های این کشور قرار دارند و باید از تجربیات آنان استفاده شود، لذا در جوان‌گرایی باید این نکته را نیز مدنظر داشت.

,

نماینده مردم در مجلس باید ساده‌زیست و عاشق خدمت بی‌منت به مردم باشد

, نماینده مردم در مجلس باید ساده‌زیست و عاشق خدمت بی‌منت به مردم باشد, نماینده مردم در مجلس باید ساده‌زیست و عاشق خدمت بی‌منت به مردم باشد,

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی شاخصه یک نماینده خوب را دارا بودن سلامت اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی عنوان کرد و گفت: نماینده مردم در مجلس باید ساده‌زیست و به مطامع دنیوی دلبستگی نداشته و عاشق خدمت بی‌منت به مردم و عدالتخواه باشد، کما اینکه بسیاری از کاندیداها دم از عدالت و خدمت به مردم می‌زنند اما زمانی که به مجلس راه پیدا می‌کنند، تقوای خود را از دست داده و در مسیر نادرست گام می‌گذارند.

,

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان کرمان خاطرنشان کرد: در بین نمایندگان این دوره مجلس افرادی وجود داشتند همین که به عنوان نمایندگی دست یافتند، تقوای خود را کنار گذاشتند و دیگر از سلامت اقتصادی برخوردار نبودند و به دنبال رانت بازی و فساد رفتند لذا مردم باید تنها افراد امتحان پس داده را برای نمایندگی ملت انتخاب کنند.

,

این فعال سیاسی با اظهار تأسف از اینکه مردم ما شعار زده هستند، تصریح کرد: برای انتخاب یک کاندید نباید فقط به شعارها توجه کرد بلکه باید وضعیت اقتصادی و ساده‌زیستی وی را مورد بررسی قرار داد و اگر دیدند کاندیدایی برای تبلیغات انتخابات اهل ریخت‌وپاش است و هزینه‌ گزافی می‌پردازد، منبع درآمد وی برای مردم مورد سؤال واقع شود.

,

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی ادامه داد: درست است که قانون، حساب و دارایی افراد را کنترل می‌کند اما برخی کاندیداها راه‌ گریز از قانون را به خوبی می‌دانند، لذا وقتی درآمد نماینده مجلس مشخص است، این سؤال به ذهن خطور می‌کند وقتی کاندیدایی ده‌ها برابر هزینه‌ای که قرار است در مجلس حقوق بگیرد برای تبلیغات انتخاباتی هزینه می‌کند؟ هزینه تبلیغات را چگونه جبران می‌کند.

,

این کارشناس سیاسی افزود: این مسئله نشان می‌دهد که ماجرا فراتر از چیزی است که ما فکر می‌کنیم اینکه برخی کاندیداها با هدف خدمت به مردم وارد مجلس نمی‌شوند چرا که اگر کسی دنبال خدمت به مردم باشد لزومی ندارد این میزان هزینه کند و اگر به عنوان تکلیف و خادم مردم پا در صحنه انتخابات گذاشته است، نیاز به این همه تقلا نیست تا به هر قیمتی به مجلس راه پیدا کند.

,

 دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان کرمان کرمان با بیان اینکه مردم با بصیرت و هشیاری می‌توانند صداقت کاندید را بررسی کنند، افزود: مردم باید  از زندگی شخصی کاندیداها ارزیابی داشته باشند که هزینه‌های انتخاباتی از کدام منبع تأمین شده است و چرا برای رسیدن به صحن مجلس دست و پا می‌زنند و هزینه‌های گزاف برای آن می‌پردازند.

,

متخصص تجمل گرا به درد مجلس نمی خورد

, متخصص تجمل گرا به درد مجلس نمی خورد, متخصص تجمل گرا به درد مجلس نمی خورد,

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان در ادامه به خاطره خود از اولین دوره‌ نمایندگی مجلس بعد از انقلاب اشاره کرد و گفت: اوایل انقلاب که به عنوان اولین مسئول دفتر حزب جمهوری اسلامی، در کرمان فعالیت داشتم، باید با اصرار از افراد می‌خواستیم که برای نمایندگی مجلس کاندید شوند و دست آخر هم قبول نمی‌کردند و می‌گفتند: «ما دِین مردم را به گردن نمی‌گیریم‌» اما در حال حاضر کاندیداهایی وجود دارند که خودشان را به هر در و دیواری می‌زنند تا نماینده شوند!

,

مقدم تأکید کرد: کاندید نمایندگی علاوه بر اینکه باید داری تعهد و ارزش‌های انسانی باشد، متخصص نیز بوده اما متخصص بی‌تقوا و عدم داشتن سلامت اقتصادی، بسیار فسادزا است، متخصص تجمل‌گرا به درد مجلس نمی‌خورد، لذا کاندیدایی که در عین متخصص بودن، متعهد هم باشد، ارزشمند است.

,

این فعال سیاسی با بیان اینکه باید وظایف نمایندگی برای مردم تشریح شود و در این زمینه بصیرت پیدا کنند، عنوان کرد: در انتخاب یک کاندیدا باید بررسی کرد که آیا وعده‌هایی که می‌دهد در چارچوب وظایف یک نماینده قرار دارد یا توان انجام کارهای وعده داده شده را دارد، لذا بسیاری از کاندیداها وعده‌هایی می‌دهند که از عهده مجلس خارج و نشدنی است.

,

 عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: بسیاری از کاندیداها فقط شعار و وعده توخالی می‌دهند همانطور که رئیس‌جمهور در زمان انتخابات وعده‌های زیادی داد که حتی یکی از آن‌ها عملیاتی نشد و با تصمیم‌گیری‌های کارشناسی نشده اوضاع را بدتر و خراب‌تر کرد.

,

خلاء قانونی در بعد نظارتی بر رفتار تبلیغاتی کاندیداها

, خلاء قانونی در بعد نظارتی بر رفتار تبلیغاتی کاندیداها, خلاء قانونی در بعد نظارتی بر رفتار تبلیغاتی کاندیداها,

مقدم تصریح کرد: بنابراین شعارها باید از این حیث که آیا در حیطه اختیارات یک نماینده مجلس قرار دارند یا نه، مورد بررسی واقع شوند و از طرفی دستگاه‌های نظارتی همانند هیأت نظارت بر انتخابات و شورای نگهبان باید سخنان کاندیداها را نیز بررسی کنند چرا که بسیاری از کاندیداها اطلاعاتی که از خودشان به مردم ارائه می‌کنند، صحیح نیست.

,

وی ادامه داد: هیچ نهاد نظارتی، اطلاعاتی که یک کاندیدا در معرفی خود در بین مردم منتشر می‌شود، مورد بررسی قرار نمی‌دهد به عنوان مثال کاندیدایی بوده که خود را دکتر معرفی کرده در حالی که دانشجوی دکترا است لذا یک خلاء قانونی در بعد نظارتی وجود دارد و در این زمینه ضعف داریم.

,

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان بیان کرد: بنابراین باید نهادی در کشور وجود داشته باشد که شعارهای کاندیداها را مورد بررسی قرار دهد و آن‌ها را بازخواست کند که وعده‌هایی که داده شده، بر چه اساس است و یا مدارک رزومه‌هایی را که در بین مردم پخش می‌کنند از آن‌ها بخواهد که اگر این اتفاق می‌افتاد هیچ‌کس به این سادگی و به این راحتی نماینده مجلس نمی‌شد و مردم هم بین این همه کاندیدا گیج نمی‌شدند.

,

عکس ها و بنرهای آن چنانی برای مردمی که سفره آن ها خالی است رنج آور است

, عکس ها و بنرهای آن چنانی برای مردمی که سفره آن ها خالی است رنج آور است, عکس ها و بنرهای آن چنانی برای مردمی که سفره آن ها خالی است رنج آور است,

مقدم اظهار کرد: عکس‌ها و بنرهای آن چنانی، برای مردمی که سفره آن‌ها خالی است، رنج‌آور بوده، با خود می‌گویند این همه هزینه و اسراف از کجا می‌آید. لذا اگر واقعاً کاندیدایی دلسوز مردم است، هزینه تبلیغات انتخاباتی خود را برای رفع گرفتاری مردم هزینه کند که بسیار ارزشمندتر از این پوسترهای تبلیغاتی است.

,

وی افزود: بنابراین جای خالی یک مرجع و نهاد که نظارت قوی بر سخنان، وعده‌ها و ادعاهای کاندیدها داشته باشد و شعارها و نوارهای سخنرانی کاندیداها را ارزیابی کند به خوبی حس می‌شود تا نماینده‌های متخلف را مؤاخذه و حتی در حین تبلیغات انتخاباتی آن‌ها را رد صلاحیت کند و این اشکال و ضعف قانونی نهادهای نظارتی کشور است.

,

مردم با توجه صحبت های رهبری در انتخاب کاندی اصلح دچار خطا نمی شوند

, مردم با توجه صحبت های رهبری در انتخاب کاندی اصلح دچار خطا نمی شوند, مردم با توجه صحبت های رهبری در انتخاب کاندی اصلح دچار خطا نمی شوند,

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان اضافه کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد انتخاب اصلح واقعا گهربار است و باید آن‌ها را طلا گرفت و اگر مردم فقط به سخنان رهبری توجه کنند دچار خطا در انتخاب‌ خود نمی‌شوند.

,

مقدم در ادامه به اهمیت حضور مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: اولویت مهم‌تر از عدم جناح‌‌گرایی‌ در انتخابات، حضور مردم پای صندوق‌های رأی است که از اهمیت زیادی برخوردار بوده و این حضور نمایانگر اقتدار نظام است و چشم دشمنان را کور و کشور را بیمه می‌کند.

,

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در این زمینه مطرح کردند که درست است در کشور مشکلاتی وجود دارد و مردم به مطالبات و انتظارات خود از دولت دست پیدا نکردند،‌ اما باید پای صندوق‌ها بیایند و به نظام خود رأی دهند چرا که هر چه حضور پای صندوق‌ها بیشتر باشد، موجب استحکام و اقتدار نظام می‌شود.

,

در مکتب حاج قاسم حضور پای صندوق های رای یک تکلیف شرعی است

, در مکتب حاج قاسم حضور پای صندوق های رای یک تکلیف شرعی است, در مکتب حاج قاسم حضور پای صندوق های رای یک تکلیف شرعی است,

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی افزود: امروز دشمنان ما هزینه‌ زیادی می‌کنند و در تلاش هستند تا مردم پای صندوق‌های رأی نیایند تا بگویند نظام ضعیف شده و اقتدار ندارد و مردم دیگر این نظام را نمی‌خواهند تا بتوانند شیطنت‌های خود را به کرسی بنشانند.

,

 دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان شادی و لبخند مقام معظم رهبری را در گرو حضور مردم در انتخابات دانست و اظهار کرد: مکتب حاج قاسم به ما می‌آموزد که حضور پای صندوق‌های رأی برای ما یک تکلیف شرعی است و این حضور لبیک گفتن به ائمه اطهار(ع) و شاد کردن دل امام زمان(عج) است.

,

وی خاطرنشان کرد: بودجه‌های کلانی از طریق دشمنان نظام برای برخی از اصلاح‌طلبان هزینه شده است و تلاش می‌کنند تا عوامل آن‌ها به مجلس راه پیدا کنند‌ اما خوشحال‌تر می‌شوند که حضور مردم پای صندوق‌های رأی کمرنگ شود لذا نیامدن پای صندوق‌ها شاد کردن دشمنان است و موجب دندان تیز کردن آمریکا می‌شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه