اخبار داغ

یادگار سومین شهید محراب:

استقلال در تصمیم‌گیری مهمترین مشخصه یک مجلس قوی است

استقلال در تصمیم‌گیری مهمترین مشخصه یک مجلس قوی است
حجت الاسلام محمد صدوقی تاکید کرد: حضور در انتخابات یک اصل است و باید مردم در صحنه حاضر شوند تا هم پشتوانه ای برای نظام باشد وهم امنیت کشور بیش از گذشته تضمین شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام محمد صدوقی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات گفت: هر چه میزان مشارکت مردم در انتخابات بالاتر باشد با فلسفه انتخابات سازگاری بیشتری خواهد داشت و با جمعی‌تر شدن تصمیم‌گیری‌ها انتخاب بهتری نیز خواهیم داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در بیانات خود نیز بر حضور حداکثری مردم در انتخابات تأکید زیادی داشته‌اند چراکه فارغ از هر نتیجه‌ای مشارکت بالای مردم به‌منزله یک  پشتوانه قوی برای نظام و تائید دوباره مشروعیت آن  خواهد بود.

,

یادگار سومین شهید محراب تصریح کرد: در دو جناح سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا افرادی را داریم که صرفاً خود را به این جناح‌ها آویزان می‌کنند و می‌بندند اما معتقدم نهایت آرزوی اصلاح‌طلبان و اصولگرایان واقعی پیشرفت، آزادی، امنیت و استقلال کشور و سرافرازی جمهوری اسلامی است و این‌گونه نیست که یک جناح بیشتر و یا جناح دیگر کمتر به این موضوع توجه داشته باشد؛ هر دو جناح دلسوز انقلاب و کشور هستند و برای رسیدن مردم به آن چیزی که مستحقش هستند تلاش می‌کنند.

,

صدوقی با تأکید بر این‌که صالح برای تشخیص این‌که کدام جناح بهتر و راهگشا خواهد بود مردم هستند ادامه داد: طبیعتاً در هر دو جناح و نگاه سیاسی اشتباهاتی وجود دارد اما این نگاه منطقی نیست که چون فلان نامزد از جناح ما است خوب است و نامزد دیگر چون از جناح مقابل است بد است.

,

وی ادامه داد: طبیعی است که در انتخابات نگاه‌های سیاسی و جناحی نقش داشته باشد اما در کنار آن سابقه افراد، توانایی و عملکرد آن‌ها اهمیت بیشتری نسبت به نگاه‌های سیاسی دارد هرچند که در انتخابات نگاه سیاسی و جناحی حاکم خواهد بود و گریزی از آن نیست.

,

صدوقی با اشاره به ضعف‌های مجلس دهم گفت: در مجلس فعلی برخی از عوامل به استقلال نمایندگان خدشه وارد کرد به‌طوری‌که این تلقی به وجود آمد که می‌توان نظر مجلس را تغییر داد؛ همچنین  در این دوره، مجلس وارد حاشیه‌هایی خارج از وظایف اصلی‌اش شد که می‌توان گفت همین موضوع مهم‌ترین ضعف مجلس فعلی بود.

,

وی بابیان این‌که استقلال در تصمیم‌گیری مهم‌ترین مشخصه یک مجلس قوی است اظهار داشت: مجلس قوی در برابر انحراف می‌ایستد و بدون تأثیرپذیری، تطمیع و شجاعت روی رأی خود ایستادگی می‌کند و عوامل جانبی نمی‌تواند روی رأی آن تأثیر بگذارد و امیدواریم مجلس آینده در این زمینه  قوی‌تر از مجلس‌های قبلی باشد.

,

نوه آیت‌الله شهید صدوقی  اظهار داشت: یکی از مشکلات موجود این است که نمایندگی در قامت محلی دیده می‌شود درحالی‌که فردی که وارد مجلس می‌شود باید خودش را نماینده کل مردم ایران بداند؛ نمی‌گویم مشکلات حوزه انتخابیه خود را مدنظر قرار ندهد اما نماینده باید نگاه ملی داشته باشد.

,

صدوقی در خصوص عملکرد نمایندگان استان یزد گفت: فارغ از نتیجه، نمایندگان استان تلاش خود را برای ارتقا استان انجام داده‌اند اما این‌که بعضی به نتیجه رسیده یا نه تحت تأثیر یکسری اقتضائات دیگر بوده که در آن دخیل بوده است.

,

وی اظهار داشت: هرچند ممکن است برخی از مردم تحت شرایطی که در کشور وجود دارد دل‌خستگی‌هایی داشته باشند که به‌حق هم است و ناامیدی و تردیدهایی برایشان ایجادشده باشد اما مردم می‌توانند با حق رأیی که دارند در انتخابات تأثیرگذار باشند  و برای بهتر شدن شرایط  در انتخابات شرکت کنند.

,

صدوقی تأکید کرد: حضور در انتخابات یک اصل است و باید مردم درصحنه حاضر شوند تا هم پشتوانه‌ای برای نظام باشد  وهم  امنیت کشور بیش از گذشته تضمین شود ازاین‌رو امیدواریم مردم روز جمعه در انتخابات با حضور حداکثری خود از حق انتخاب خود استفاده کنند.

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه