اخبار داغ

یادداشت روز؛

نمایندگی مجلس و شاخصه‌های انتخاب اصلح!

نمایندگی مجلس و شاخصه‌های انتخاب اصلح!
اولین ویژگی مربوط به نماینده اصلح و شایسته "مومن" بودن است از آنجا که نظام جمهوری اسلامی ایران بر مبنای الهی و دینداری شکل گرفته است، لذا شرط مومن بودن جز لاینفک نماینده منتخب مجلس محسوب می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح قزوین؛ مجلس شورای اسلامی از مهم ترین قواهای نظام جمهوری اسلامی ایران است، در جمهوری اسلامی ایران مجلس آن اندازه اهمیت دارد که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران «مجلس را در راس امور» می‌داند و آن را «خانه همه مردم و امید مستضعفین» توصیف می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

تجربه چندین ساله ما نیز اهمیت و ارزش بالای مجلس را در تحولات داخلی و بین المللی ثابت کرده است، هر زمانی که مجلس از ارزش‌های دینی، انقلابی و کارآمدی تهی شده در بسیاری از موارد خسارت‌های جبران ناپذیری به کشور وارد شده است و همچنین سبب شده که دندان طمع بیگانگان و استعمارگران برای غارت کشور تیزتر شود.

,

در شرایطی که انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در راه است مهم ترین سوالی که هم اکنون مطرح هست این است که چه کسانی شایسته ورود به مجلس هستند و در شرایطی که کشور در شرایط جنگ اقتصادی و تحریم قرار دارد انتخاب چه افرادی می تواند کشور را در برابر فشارها، سختی‌ها و توطئه‌ها نجات دهد و در نهایت راه پیشرفت را هموار کند.

,

رهبر معظم انقلاب در دیدار اقشار مختلف مردم ویژگی‌ها و شاخصه‌هایی را برای افراد منتخب مردم برشمردند که به منظور انتخاب اشخاص اصلح و شایسته قابل توجه و تامل است.

,

ایشان می‌گویند: «باید فردی را برای مجلس انتخاب کرد که مؤمن، انقلابی، شجاع، دارای روحیه‌ی جهادی، کارآمد و به معنی واقعی کلمه طرف‌دار عدالت باشد.»
بر این اساس برای منتخبان شایسته ملت می‌توانیم ویژگی‌های ذیل را بشماریم:
- مومن
- انقلابی
- شجاع
- دارای روحیه جهادی
- کارآمد
- طرفدار عدالت

,
,
,
,
,
,
,
,

اولین ویژگی مربوط به نماینده اصلح و شایسته "مومن" بودن است از آنجا که نظام جمهوری اسلامی ایران بر مبنای الهی و دینداری شکل گرفته است، لذا شرط مومن بودن جز لاینفک نماینده منتخب مجلس آن محسوب می‌شود به همین دلیل نباید افراد فاصله گرفته از دیانت و ایمان وارد مجلس شورای اسلامی شوند تا در مسیر عکس آن یعنی دین زدایی عمل کنند و عدم وجود تقوا در آن ها تیشه بر ریشه نظام اسلامی بزند.

,

دومین ویژگی نماینده اصلح "انقلابی" بودن است، چه بسا ممکن است شخصی در بین مردم، دیندار و مومن شناخته شود، اما در مسیر انقلاب و آرمان‌های انقلاب نباشد انتخاب چنین شخصی به عنوان نماینده ملت بدون شک در مسیر حرکت انقلاب مشکل ایجاد خواهد کرد.

,

سومین ویژگی نماینده اصلح و شایسته "شجاع" بودن است، در کنار مومن بودن و انقلابی بودن نماینده منتخب ملت باید از شجاعت کافی نیز برخودار باشد تا در برابر مشکلات پیش رو سرکشان داخلی از قانون و مفسدان و مهم تر از همه یاوه گویان خارجی ایستادگی کند تا استقلال کشور را به خطر نیاندازد و بنا به فرموده مقام معظم رهبری «فردی که از سخن گفتن بر ضد فلان قدرت خارجی هراس دارد، لایق نمایندگی مردم باعزت، مقتدر و شجاع ایران نیست.»

,

چهارمین ویژگی برای انتخاب شایسته ملت داشتن "روحیه جهادی" است، روحیه جهادی به معنی این است که نماینده ملت در تمام دوران نمایندگی با شور و اشتیاق و بدون خستگی و رخوت برای حل مشکلات مردم تلاش کند و در برابر مشکلات پیش رو به هیچ وجه کوتاه نیاید تا آنها را رفع کند.

,

ویژگی پنجم شخص اصلح برای مجلس شورای اسلامی" کارآمدی" است، ممکن است شخصی تمام ویژگی‌های مذکور را داشته باشد ولی کارآمد نباشد و به اصطلاح در کسوت نمایندگی مجلس نتواند گرهی از مشکلات مردم باز کند، لذا انتخاب چنین شخصی نیز به کشور، ملت و انقلاب ضربه خواهد زد چراکه به سان جسمی بی روح خواهد بود که هیچ ارزش حیاتی ندارد.

,

ششمین ویژگی نماینده منتخب ملت "عدالت" است، عدالت یکی از مهم ترین اصول در باور دینی ما شیعیان است، لذا نماینده ای که عدالت را رعایت نکند و نگاه عدالت محورانه ای در عرصه‌های مختلف نداشته باشد و با توجه به اصول حزبی، مسائل قومی و خویشاوندسالاری عمل کند امید ملت را نابود خواهد کرد و برای کشور نیز حضور وی در مجلس مضر خواهد بود.

,

نکته آخر اینکه در فرمایشات مقام معظم رهبری تمام شش ویژگی ذکر شده در کنار هم مورد تاکید است، لذا در انتخاب نمایندگان مجلس یازدهم شورای اسلامی باید تمامی شاخص‌ها را درنظر گرفت تا در نهایت شایسته ترین‌ها برای مجلس شورای اسلامی انتخاب شود. تنها در این صورت است که مجلسی توانمند و مقتدر را شاهد خواهیم بود که نتیجه آن رفع بسیاری از مشکلات ملت و کشور خواهد بود و هیچ بن بستی نیز در مسیر پیشرفت و تعالی انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران وجود نخواهد داشت.

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه