اخبار داغ

«نه» ملت به ناکارآمدی اصلاح‌طلبان؛

اقبال بلند جریان وفادار به انقلاب برای فتح بهارستان

اقبال بلند جریان وفادار به انقلاب برای فتح بهارستان
صاحب‌نظران و کارشناسان مسائل سیاسی معتقدند که جریان وفادار به انقلاب با نه قاطع مردم به ناکارآمدی طیف اصلاح‌طلبان برای فتح بهارستان اقبال بسیار بیشتری دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز صحنه سیاسی ایران فردا، دوم اسفندماه شاهد برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است و حال و هوای تمام شهرها و حتی روستاهای کشور متاثر از تبلیغات کاندیداهای مجلس شاهد رفت و آمد کارناوال‌های کوچک و بزرگ است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

هر دو جریان سیاسی اصلی کشور یعنی اصولگرایان و اصلاح طلبان در ادوار مختلف مجلس گاه پیروز و گاه مغلوب بوده‌اند، اما این بار با توجه به عملکرد نامناسب بهارستان‌نشینان در دور دهم مجلس که اکثر آن را اصلاح‌طلبان و لیست امید تشکیل داده بودند اقبال عمومی به سمت اصولگرایان و نامزدهای انتخاباتی آنها روز به روز بیشتر می‌شود.

,

این روزها بحث‌ها و نظرسنجی‌های مختلفی که در سراسر کشور توسط نهادهای معتبر انجام می‌شود هم حکایت از پیروزی حداکثری جریان وفادار به انقلاب و آرمان‌های امام و رهبری است و نشان می‌دهد مردم چقدر از عملکرد دولت و جریان سیاسی همسوی وی ناراضی هستند و به جریان انقلابی امید بسته‌اند.

,

پیش بینی تشکیل مجلس آینده با انتخاب اکثریت نیروهای انقلابی

, پیش بینی تشکیل مجلس آینده با انتخاب اکثریت نیروهای انقلابی,

محمدرضا مرندی، یک کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: در حال حاضر دسته‌بندی اصلاح طلب و اصول گرا به انقلابی و غیر انقلابی تعبیر می شود البته در میان اصولگرایان افراد غیرانقلابی و در میان اصلاح طلبها نیز افراد انقلابی دیده می شود.

,

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: با این حال عمده جریان اصلاح طلب را افراد غیرانقلابی و اکثر جریان اصولگرا را افراد انقلابی تشکیل می دهد.

,

مرندی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نیز تقسیم بندی را بر مبنای انقلابی و غیرانقلابی مطرح کردند.

,

 

,

ا

, ا,

 

,

وی افزود: مردم در این هفت سال از حاکمیت جریان غیرانقلابی که عمدتا اصلاح طلبان و اعتدالیون هستند خاطرات بسیار بدی را تجربه کردند و همین تجربه ها برای آنها کافی است.

,

مرندی گفت: مردم به این جریان غیرانقلابی متشکل از اصلاح طلبان و اعتدالیون تمایل چندانی نخواهند داشت بلکه به جریان انقلابی که عمدتا اصولگرایان هستند تمایل بیشتری دارند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود مجلس آینده با انتخاب اکثریت نیروهای انقلابی تشکیل شود.

,

اقبال اصولگرایان در انتخابات رو به تزاید است

, اقبال اصولگرایان در انتخابات رو به تزاید است,

حمیدرضا ترقی، یک کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: مردم رضایتمندی کافی و لازم را از عملکرد دولت و اصلاح طلب ها ندارند و به دلیل نوع عملکرد دولت و اصلاح طلبان اعتماد خود را به بخشی از کارگزاران نظام از دست داده اند.

,

وی افزود: این عدم رضایتمندی موجب شده قدری مشارکت مردم در انتخابات مختل شود و شاهد کاهش مشارکت در انتخابات باشیم.

,

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: برهمین مبنا به طور طبیعی رغبت به سمت اصول گرایان افزایش و اقبال به سمت آنها روبه تزاید است.

,

ترقی خاطرنشان کرد: این مشروط بر این است اصول گرایان بتوانند از تکثر نامزد پرهیز کنند و وحدت و انسجام خود را در ارائه لیست ها و نامزدهای مطرح در هر شهر حفظ کنند.

,

وی عنوان کرد: اگر آرا را پراکنده نکنند احتمال موفقیت اصولگرایان و نیروهای انقلاب در این انتخابات بسیار بالا است و در صورتی که بر تکثر و تعدد لیست ها اصرار بورزند این پیروزی قدری به سختی بدست خواهد آمد.

,

بر اساس این گزارش، اغلب کارشناسان و صاحبنظران مسائل سیاسی معتقدند که مجلس آینده با اقبال عمومی به سمت جریان انقلابی و حضور اکثریت اصولگرایان همراه خواهد بود.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه