اخبار داغ

استاندار خراسان شمالی پاسخ داد؛

بهانه‌های شستا و نبود منابع مالی، فاز دوم پتروشیمی خراسان را غیرممکن کرد

بهانه‌های شستا و نبود منابع مالی، فاز دوم پتروشیمی خراسان را غیرممکن کرد
استاندار خراسان شمالی گفت: اجرای طرح توسعه ای مجتمع صنعتی پتروشیمی خراسان به عللی شامل پای کار نیامدن شرکت شستا برای سرمایه گذاری و نبود منابع مالی برای این طرح، اجرای آن را از دستور کار خارج کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی درباره تعیین تکلیف اجرای طرح توسعه ای پتروشیمی خراسان در گفت و گو با خبرنگارعصر اترک،  اظهار کرد: اجرای طرح توسعه ای این مجتمع صنعتی در استان از مطالبات خراسان شمالی در سفر اول رییس جمهور به استان بود که در همین راستا، با پذیرش مسئولیت استانداری خراسان شمالی این مطالبه را به طور جدی پیگیری کرده ام.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی درباره تعیین تکلیف اجرای طرح توسعه ای پتروشیمی خراسان در گفت و گو با خبرنگار, عصر اترک، , عصر اترک، ,  اظهار کرد: اجرای طرح توسعه ای این مجتمع صنعتی در استان از مطالبات خراسان شمالی در سفر اول رییس جمهور به استان بود که در همین راستا، با پذیرش مسئولیت استانداری خراسان شمالی این مطالبه را به طور جدی پیگیری کرده ام.,

به گفته شجاعی، قبل از انجام سفر دوم رییس جمهور به خراسان شمالی (در تیر ماه سال جاری) در باره تحقق اجرای این طرح گفت و گو های بسیاری با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شد که در این زمینه وزیر کار از عملیاتی شدن این طرح حمایت کرد و پیگیری های لازم را انجام داد، با این وجود، متاسفانه تحقق آن میسر نشد و بنده نیز موضوع را از دستور کار خارج کردم.

,

وی در ادامه درباره عدم تحقق اجرای این طرح عنوان کرد: با توجه به اینکه عمده سهام این مجتمع صنعتی در اختیار شرکت شستا است، این سهامدار با وجود پیگیری های بسیار برای انجام مشارکت در اجرای طرح توسعه ای این مجتمع به طور مستمر بهانه آورد و پای کار نیامد و حاضر به سرمایه گذاری نشد.

,

وی افزود: شستا حتی اجرای طرح مینی جی تی پی پی در راستای اجرای طرح توسعه این مجتمع را نپذیرفت و حاضر به سرمایه گذاری نشد.

,

شجاعی همچنین با بیان اینکه برای اجرای طرح توسعه ای در این مجتمع صنعتی تامین 700 میلیون دلار سرمایه ارزی و هزار و 700 میلیارد تومان سرمایه ریالی نیاز است، بیان کرد: دولت نیز از اوضاع مالی مساعدی برخوردار نبود که بتواند این سرمایه مورد نیاز را در اختیار این طرح قرار دهد.

,

وی افزود: در حال حاضر دولت از توسعه پتروشیمی ها به علت اینکه صادرات و فروش محصولات تولیدی آنها در سطح بین المللی دچار مشکل شده است، حمایت نمی کند.

,

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در این زمینه شستا حاضر به سرمایه گذاری نشد و امکان تامین مالی برای این طرح نیز وجود نداشت بنده نیز ادامه انجام پیگیری ها را رها کردم.

,

استاندار خراسان شمالی در بخش دیگری از سخن خود با اشاره به اینکه صنایع مادر، نعمت اقتصادی و اشتغالی در هر منطقه ای هستند، اظهار کرد: با این وجود، این چنین که خراسان شمالی برای اجرای طرح توسعه ای این مجتمع داغ است درحالیکه فقط برای 300 تا 500 نفر فرصت اشتغال جدید ایجاد خواهد شد، نباید انتظار داشت که اجرای این طرح یک تحول اقتصادی و اشتغالزایی شگرف ایجاد کند.

,

وی در خاتمه تصریح کرد: در عین حال، برای رشد فرصت های اشتغالزا در استان در سال جاری ( طی مدت مرداد تا هفته پایانی بهمن ماه ) 666 طرح اشتغالزا تدوین و به وزارتخانه های ذی ربط ارسال شده اند تا مورد ارزیابی قرار گیرند.

,

شجاعی افزود: تا به کنون یک سوم از تعاونی های غیر فعال استان نیز احیا و 40 تعاونی جدید نیز تاسیس شده اند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه