اخبار داغ

رئیس گروه میانسالان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

مردان کمتر از زنان به سلامت خود اهمیت می‌دهند

مردان کمتر از زنان به سلامت خود اهمیت می‌دهند
رئیس گروه میانسالان و سالمندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به هفته ملی سلامت مردان گفت: مردان کمتر از زنان به سلامت خود اهمیت می‌دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فریبا سهرابی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز با بیان اینکه از یکم تا هفتم اسفند هفته ملی سلامت مردان نامگذاری شده است، اظهار داشت: شعار امسال هفته ملی سلامت مردان «محیط کار سالم کارکنان سالم» در نظر گرفته شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

وی با اعلام روزشمار هفته ملی سلامت مردان افزود: نخستین روز این هفته با محوریت ارائه آموزش به شاغلین درباره سرطان‌های شایع مردان با تاکید بر سلامت پروستات از جوانی تا سالمندی برنامه ریزی شده است.

,

رئیس گروه میانسالان و سالمندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: دیگر روزهای هفته ملی سلامت مردان با عنوان "فرصتهای شغلی و سیاست‌های سلامت مردان"، "زندگی سالم در محیط کا با تاکید بر حذف دخانیات و ارتقای فعالیت بدنی"، "سلامت روانی در محیط کار"، " بررسی علل ناباروری و سایر بیماری‌های شغلی"، "کنترل عوامل خطر ارگونومیک، بیولوژیک، شیمیایی و فیزیکی بیماری زا در محیط کار" و "پیشگیری از حوادث شغلی و استانداردهای ایمنی کار" نامگذاری شده است.

,

این مسئول عنوان کرد: بحران سلامت مردان در تمام دنیا به عنوان بحران خاموش سلامت تلقی شده و پژوهش‌های مختلف نیز نشان می‌دهد مردان نسبت به زنان در سبک زندگی روش‌های نامناسب‌تری دارند و نسبت به بیماری خود بی توجه تر هستند و علائم هشدار دهنده را نادیده می‌گیرند و دیرتر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

,

سهرابی ادامه داد: مردان مرگ و میر بالاتر و طول عمر کوتاه‌تری نسبت به زنان دارند و مشکلات و عوامل خطر متعددی سلامت آنها را تهدید می‌کند.

,

وی تصریح کرد: بر اساس نتایج مطالعات مرتبط انجام شده بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان‌ها مهمترین علل مرگ و میر مردان هستند همچنین عوامل خطرناک متعددی در محیط‌های کاری وجود دارد که می‌تواند ایجاد کننده سرطان باشد.

,

سرطان ریه شایع‌ترین سرطان شغلی است

, سرطان ریه شایع‌ترین سرطان شغلی است,

رئیس گروه میانسالان و سالمندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطر نشان کرد: سالانه بیش از هفت میلیون نفر در دنیا بر اثر سرطان می‌میرند در حالی که ۴۰ درصد آنها قابل پیشگیری است و سرطان‌های شغلی حدود چهار تا ۲۰ درصد موارد سرطانی را تشکیل می‌دهد.

,

این مسئول سرطان ریه را شایع‌ترین سرطان شغلی دانست و عنوان کرد: تعدادی از کارگرانی که با هیدرو کربن‌های حلقوی متعدد مواجه هستند نظیر کارگران مشغول به واحد گاز، فولاد، زغال سنگ، آسفالت یا آرسنیک های معدنی که در کارخانه‌های ذوب آهن و ذوب فلزات و تولید حشره کش‌ها دیده می‌شود، بیشتر است.

,

سهرابی گفت: بیشترین حوادث شغلی در ایران مربوط به حوادث ناشی از ساختمان، صنعت و کشاورزی است از طرفی سبک زندگی ماشینی سبب شده میزان فعالیت بدنی در همه آحاد جامعه کاهش یابد در نتیجه بیشترین کاهش فعالیت بدنی در افراد جوان، میانسال و به ویژه میانسالان شاغل در ادارت مشاهده شود.

,

وی با تاکید بر اینکه استفاده از روش‌های مؤثر برای فعالیت بدنی در محیط‌های کار ضروری است، عنوان کرد: مزایای فعالیت‌های بدنی در محیط کار شامل کاهش هزینه‌های مرتبط با سلامت کارکنان، افزایش پتانسیل و بهره وری نیروی کار و کاهش قیمت‌ها خواهد شد بنابراین برنامه فعالیت بدنی در محیط کار ابزاری برای جذب و حفظ نیروهای کار و محافظت از آنها است که فواید آن به کارفرما نیز خواهد رسید.

,

رئیس گروه میانسالان و سالمندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: همچنین باید شرایطی فراهم شود تا کارکنان در برابر دود ناشی از دخانیات که از عوامل زمینه ساز بسیاری از بیماری‌ها است، محافظت شوند و موضوع سلامت روان در محیط کار نیز با توجه به اینکه محیط کار و نوع شغل از عوامل اثرگذار در سلامت روان است و سبب بهبود سلامت روحی، اعتماد به نفس و بهبود روابط شخصی و خانوادگی می‌شود، باید مورد توجه قرار گیرد.

,

این مسئول با بیان اینکه کانادا، چین و آمریکا سالیان طولانی بر روی برنامه سلامت مردان کار کرده‌اند، افزود: ایران نیز در زمره چهار کشوری است که بیش از یک دهه برنامه سلامت مردان را دنبال می‌کند.

,

سهرابی بیان کرد: آگاهی، حمایت و عمل به عنوان اصلی ترین راهکاهای رفع بحران‌های فوق است که می‌تواند جامعه مردان را از حداقل مواهب سلامت بهره مند کند بر همین مبنا از طرف وزارت بهداشت و درمان یکم تا هفتم اسفند ماه به عنوان هفته ملی سلامت مردان نامگذاری شده است که فرصتی مغتنم برای اطلاع رسانی و حساس سازی درباره سلامت مردان است.

,

لزوم ارتقای سلامت محیط کار/ ‏‬مردان به نزدیک ترین پایگاه‌های سلامت مراجعه کنند

, لزوم ارتقای سلامت محیط کار/ ‏‬مردان به نزدیک ترین پایگاه‌های سلامت مراجعه کنند,

وی عنوان کرد: با توجه به نقش مولد مردان موضوع سلامت آنها در محیط کار با تاکید بر آموزش پیشگیرانه درباره بیماری‌های شایع نظیر سرطان‌ها و حوادث، ناباروری مردان برنامه ریزی هایی انجام شده است.

,

رئیس گروه میانسالان و سالمندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه درصدد هستیم به مدیران بخش‌های مختلف درباره لزوم ارتقای سلامت محیط کار نکاتی را یادآور شویم، تصریح کرد: از آنجا که مردان شاغل ممکن است فرصت چندانی برای رسیدگی به سلامت خود داشته باشند باید شرایطی فراهم شود تا در محیط‌های کاری فعالیت بدنی داشته باشند.

,

این مسئول با تاکید بر اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، افزود: همچنین باید شرایطی ایجاد شود تا مردان طی این هفته برای بررسی وضعیت سلامتی خود به نزدیک ترین پایگاه‌های سلامت مراجعه کنند تا برای آنها ضمن تشکیل پرونده سلامت الکترونیک، تست قندخون، فشارخون و آزمایش انجام شود.

,

سهرابی با اشاره به اینکه برخی دستگاه‌ها نظیر ورزش جوانان و آموزش و پرورش می‌توانند در حساس سازی و ارتقای سلامت مردان نقش مؤثری داشته باشند، گفت: تعداد مرگ و میر در گروه مردان نسبت به زنان بیشتر است و مردان بیش از زنان به بیماری‌های قلبی و عروقی مبتلا می‌شوند.

,

وی با بیان اینکه بیماری‌های قلبی و عروقی کاملاً قابل پیشگیری است، عنوان کرد: داشتن ۳۰ دقیقه فعالیت ورزشی در روز، سبک زندگی سالم و پرهیز از استعمال دخانیات مانع از ابتلاء به انواع سرطان‌ها و بروز بیماری‌های قلبی می‌شود.

,

رئیس گروه میانسالان و سالمندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان داشت: از سوی وزارت بهداشت مرگ بین ۳۰ تا ۷۰ سال، مرگ زودرس تلقی می‌شود که بیشتر مرگ و میرها در بین مردان در این رده سنی رخ می‌دهد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه