اخبار داغ

ابراهیم رزاقی:

مسئولان بی‌کفایت اقتصاد کشور را به ورطه نابودی کشاندند نه تحریم‌ها

مسئولان بی‌کفایت اقتصاد کشور را به ورطه نابودی کشاندند نه تحریم‌ها
کارشناس مسائل اقتصادی گفت: شرایط کنونی این اجازه را به دلسوزان نمی دهد تا با انجام اقدامات جهادی اقتصاد کشور را نجات دهند از این رو لازم است مردم آگاه شده، دشمنان داخلی و خارجی خود را بشناسند، این تفکر که تحریم اقتصاد کشور را به ورطه نابودی کشانده کاملا غیر عادلانه است چرا که مسئولان بی کفایت عامل ایجاد چنین شرایطی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم رزاقی در ارتباط با لزوم انتخاب نمایندگان انقلابی، تشکیل مجلسی قدرتمند و تاثیر آن بر بهبود وضعیت اقتصاد ایران به خبرنگار راه آرمان گفت: یک نماینده باید حداقل آگاهی را در ارتباط با اقتصاد داشته باشد چرا که  در جهان کنونی با اقتصادهای گوناگونی رو به رو هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

این کارشناس مسائل اقتصادی مطرح کرد: اقتصاد برتری در جهان وجود ندارد، اقتصاد دانشی است که جزء علوم اجتماعی مطرح می شود از این رو کشورهای مختلف به گونه ای به اقتصاد نگاه می کنند که با فرهنگ و مبانی ایدئولوژی خودشان سازگاری داشته باشد.

,

وی افزود: کشور ما در طول تاریخ با اقتصادهای گوناگونی رو به رو بوده به عنوان مثال زمانی در غرب و یونان اقتصاد برده داری حاکم بود، ملاک توانمندی داشتن برده بود و اکثر برده ها در تولید نقش داشتند.

,

رزاقی عنوان کرد: در این زمان بسیاری از کشورها به ویژه در شرق حاکمیت برده داری نداشتند، همین امر سبب ایجاد خصومت بین کشورهایی با حاکمیت برده داری و کشورهای مخالف شد، تجاوز به خاک سایر کشورها و جنگ دائمی ارمغان این اختلاف نظر بود.

,

این کارشناس مسائل اقتصادی  یادآور شد: انسان ها از ابتدای خلقت تاکنون همواره در برابر انواع دشمنان قرار گرفتند و تنها به واسطه همزیستی و تعاون توانستند بقا پیدا کنند.

,

وی بیان کرد: انسان ها از سالیان گذشته هنگام جمع آوری خوراک و شکار همواره اضافه صید و برداشت خود از طبیعت را بین خود تقسیم می کردند و فردی گرسنه نمی ماند، به گونه ای رفتار می کردند که جمله ” یکی برای همه و همه برای یکی” به معنی واقعی اجرا می شد.

,

رزاقی تصریح کرد: تا سال ۱۱۴۲ در ایران تعاونی ها به شکل فعال وجود داشتند و اکنون محدود به زندگی عشایری است، اقدامات خیرین نمونه ای از تعاون در جامعه بوده که پیشرفت را به دنبال دارد.

,

این کارشناس مسائل اقتصادی ادامه داد: در ایران حکومت هایی که اساس آن ها تعاون باشند اندک هستند حتی بعد از پیروزی انقلاب هم این امر محقق نشد و افرادی در راس امور قرار گرفتند که خود را برتر از دیگران می دیدند.

,

وی ابراز کرد: آغاز این نوع حکومت با ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی همراه شد و در دوره کنونی به اوج خود رسیده، برخی تصور می کنند به دلیل داشتن یک منصب انسانی برترهستند و دیگران برای خدمت به او خلق شده اند.

,

رزاقی گفت: این افراد بر اثر سو استفاده از شرایط به قدرت رسیده و همه چیز را تحت تاثیر خود قرار دادند اما  با وجود اینکه مردم در شرایط بدی قرار دارند، ظاهر را حفظ می کنند تا مردم بتوانند شرایط را تحمل کنند.

,

افزایش افسار گسیخته دلالی در اقتصاد سرمایه داری

, افزایش افسار گسیخته دلالی در اقتصاد سرمایه داری,

این کارشناس مسائل اقتصادی اذعان کرد: در اقتصاد های پیشین واسطه ها وجود نداشت، زمانی که انقلاب شد تنها ۴۰۰ هزار واسطه در ایران فعالیت می کردند اما اکنون ۴ میلیون واسطه فعال در اقتصاد ایران داریم.

,

وی افزود: این واسطه ها دارای قدرت، سرمایه و امکانات هستند، محصول را به قیمت اندک از تولیدکنندگان خریداری کرده به گونه ای که گاهی هزینه های تولیدکنندگان تامین نمی شود و با قیمت چندین برابر بالاتر به فروش می رساند.

,

رزاقی تشریح کرد: واسطه ها نه تنها تولیدکنندگان را فقیر می کنند بلکه مصرف کنندگان را نیز با ارائه قیمت بالا دچار آسیب می کنند، در حالیکه مالیات هم پرداخت نمی کنند، این شرایط متناسب با ضوایط سرمایه داری است و دولت هم نمی خواهد بازار را کنترل کند.

,

این کارشناس مسائل اقتصادی  تاکید کرد: در دوران دفاع مقدس اصل تعاون در اقتصاد به خوبی رعایت شد و تاحدودی مشکلات اقتصادی کاهش پیدا کرد، صنایع دفاعی پیشرفت کرد و در عین حال دولت اقلام مورد نیاز سبد کالای خانوارها را به قیمتی اندک در اختیار آن ها قرار می داد.

,

مشکلات شدید اقتصادی ناشی از حضور نمایندگان و وزرای بی کفایت است

, مشکلات شدید اقتصادی ناشی از حضور نمایندگان و وزرای بی کفایت است,

وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۵ میلیون نفر از جمعیت ایران عضو تعاونی هستند، اکثر این تعاونی ها بعد از دوران دفاع مقدس همراه با پیاده سازی نظام سرمایه داری در کشور نابود شدند چرا که با خیانت و فساد مالی مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره مواجه شدند، در نتیجه تعاون به گوشه کشیده شد و رفتار ددمنشانه سرمایه داری رشد پیدا کرد.

,

رزاقی یادآور شد: اما اینکه اقتصاد کشور اکنون در گودالی افتاده و هر روز بیشتر فرو می رود نتیجه وجود نمایندگان و وزاری بی کفایت است، دشمنان ما صنایع دفاعی را تحریم کردند اما ما با اتکا بر توان خود قوی تر شدیم، آیا ما توان پیشرفت در سایر امور را نداریم؟

,

این کارشناس مسائل اقتصادی تاکید کرد: آیا نمی توانستیم از نفت و پتروشیمی استفاده کرده، فرآورده های غیر نفتی تولید و صادر کنیم، اما چرا از تولیدات داخلی که مشابه اجناس وارداتی هستند، حمایت نمی کنند تا از واردات بی نیاز شویم.

,

وی ادامه داد: اگر مبانی و اصول گسترش صنایع دفاعی بعد از دوران دفاع مقدس در کشور به کار گرفته شده بود اکنون ایرانی صنعتی در جهان خودنمایی می کرد همانگونه که در صنایع فضایی و هسته ای پیشرفت کردیم اما مسئولانی که روی کار آمدند از تحقق این امر جلوگیری کردند.

,

رزاقی ابراز کرد: با سیاست هایی که اکنون مسئولان اتخاذ کرده اند این امکان وجود ندارد که مقاومت کنیم و قدرتمند شویم، افرادی که ۳۱ سال است نظام سرمایه داری در این کشور را هدایت می کنند گذشته خود در دوران ۸ ساله دفاع مقدس را فراموش کرده و مسیری را در پیش گرفتند که هیچ شباهتی به آرمان های مردم در آن زمان ندارد.

,

فضای مجازی بستر گسترش فرهنگ غربی توسط مسئولان

, فضای مجازی بستر گسترش فرهنگ غربی توسط مسئولان,

این کارشناس مسائل اقتصادی گفت: در حال حاضر مسئولان در حال رشد دادن فرهنگ غربی در کشور هستند و متاسفانه گسترش فضای مجازی این امکان را فراهم کرده است، آموزش ما در دانشگاه ها تغییر نکرده و هنوز دانش ۳۰ سال گذشته در دانشگاه ها تدریس می شود.

,

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از افرادی که به این وادی ورود پیدا کرده از نظر مالی برنده شده اند و تصور می کنند به واسطه امکانات مالی خود اجازه ایراد هر سخنی را دارد، نمایندگان را با حمایت مالی خود راهی مجلس می کنند حال آنکه مشخص نیست چند نفر از نمایندگان دور بعد مجلس به این طریق وارد می شوند.

,

رزاقی تصریح کرد: این نمایندگان دست نشانده های طبقه اشرافی در مجلس هستند که هیچ التزام عملی به جمهوری اسلامی ندارند و تنها خود را می بینند در حالیکه حامیان اصلی این افراد آمریکا، انگلیس و ایادی استکبار هستند.

,

این کارشناس مسائل اقتصادی افزود: در این زمان دو تئوری در مقابل یک دیگر قرار می گیرند و نتیجه آن افزایش روز افزون بیکاری، فقر، خام فروشی نفت، رواج داروی تقلبی و افزایش واردات تراریخته به کشور است و به دنبال آن شرایطی را فراهم می کنند که نسل ایرانی را حتی از نظر ژنتیکی دگرگون کنند.

,

وی اظهار کرد: در ۳۱ سال گذشته روسای جمهور تغییر کرده اند اما خطی که در پیش گرفته اند همان راه و مشی سرمایه داری است، محمد خاتمی با استفاده از تبانی با آمریکایی ها سعی در دگرگونی و سقوط نظام داشت و یکی دیگر همچون حسن روحانی ظریف تر عمل کرده و با تشدید گرسنگی و فقر در کشور مردم را در مقابل نظام قرار می دهد.

,

تولید جایی در اقتصاد استوار برپایه صادرات نفت خام ندارد

, تولید جایی در اقتصاد استوار برپایه صادرات نفت خام ندارد,

رزاقی توضیح داد: بر مبنای قانون اساسی اقتصاد ایران بر پایه خصوصی، سرمایه داری و تعاونی است اما در عمل اقتصاد کشور بر پایه نفت و پتروشیمی استوار شده و تولید در آن نقشی ندارد در حالیکه اساس اقتصاد کشورهای صنعتی بر پایه تولید استوار است.

,

این کارشناس مسائل اقتصادی گفت: زمانی که فرمانده اقتصاد و دولت یک کشور خیانت می کند مردم باید آتش به اختیار عمل کرده، اقدام به مطالبه گری کنند و کار را به دست کسانی بسپراند که علاوه بر هدایت امور، مصلحت کشور در مقابل بیگانگان هم در نظر گیرند.

,

وی یادآور شد: تمام افرای که برای نمایندگی مجلس نامزد شده اند باید  توجه به قانون اساسی و مدیریت جهادی را در نظر داشته باشند، علاوه بر آن نظارت بر نمایندگان مجلس هم وجود داشته باشد چرا که اینها تصمیم گیران قوانین کشور هستند.

,

رزاقی تاکید کرد: همه نمایندگانی که به دنبال ثروت اندوزی هستند و به قانون اساسی، استقلال اقتصادی و فرهنگی توجه نمی کنند باید برکنار شده و محاکمه شوند حتی در زمانی که نمایندگی آن ها به پایان نرسیده است.

,

ترمیم اقتصاد کشور نیازمند دگرگونی ساختارهای غلط است

, ترمیم اقتصاد کشور نیازمند دگرگونی ساختارهای غلط است,

این کارشناس مسائل اقتصادی ادامه داد: نظارت ها و مجازات متخلفان فضایی را در کشور به وجود می آورد که سبب اعتماد سازی در بین مردم می شود البته در دوره کنونی قوه قضائیه این امر در دستورکار قرار گرفته و در حال انجام است، راهکارها ساده است اما نیازمند دگرگونی ساختارهای غلطی است که در این ۳۱ سال رشد پیدا کرده اند.

,

وی با طرح سوالی مطرح کرد: آیا نمایندگان جهادی انتخاب می شوند؟ مردم چگونه به ماهیت آن ها پی ببرند؟ در صورتی که عده ای از نمایندگان کنونی به دلیل فساد مالی رد صلاحیت شدند.

,

مسئولان بی کفایت اقتصاد کشور را به ورطه نابودی کشاندند نه تحریم ها

, مسئولان بی کفایت اقتصاد کشور را به ورطه نابودی کشاندند نه تحریم ها,

رزاقی یادآور شد: شرایط کنونی این اجازه را به دلسوزان نمی دهد تا با انجام اقدامات جهادی اقتصاد کشور را نجات دهند از این رو لازم است مردم آگاه شده، دشمنان داخلی و خارجی خود را بشناسند، این تفکر که تحریم اقتصاد کشور را به ورطه نابودی کشانده کاملا غیر عادلانه است چرا که مسئولان بی کفایت عامل ایجاد چنین شرایطی هستند.

,

این کارشناس مسائل اقتصادی  در پایان خاطرنشان کرد: لازم است که همه مردم ایران آتش به اختیار عمل کرده، نسبت به نامزدهای انتخابات مجلس شناخت پیدا کنند و به دنبال آن انتخابی جهادی و انقلابی داشته باشند در این صورت است که مجلس قدرتمند می توان زمینه ساز ایرانی آباد شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه