اخبار داغ

یاد شهید سردار سلیمانی در دوازدهمین جشنواره تجسمی فجر با خلق زنده اثر

یاد شهید سردار سلیمانی در دوازدهمین جشنواره تجسمی فجر با خلق زنده اثر
در یکی از غرفه‌های نمایشگاهی دوازدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر بخش ویژه کارگاهی به یاد سرداز شهید قاسم سلیمانی تدارک دیده شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در دوازدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر، بخشی ویژه برای سردار شهید قاسم سلیمانی وجود دارد که علاوه بر رونمایی از اثر حسن روح الامین در این بخش، یک پرتره و یک سردیس از این شهید پیش چشمان مخاطبان قرار گرفته است که توسط هنرمندان آن - عباس برزگر گنجی و علی لوایی-در طول برگزاری جشنواره تکمیل می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

علی لوایی هنرمند مجسمه ساز که پیش از این نیز با حضور در سمپوزیوم‌های مختلف، سردیس قهرمانان ملی و قهرمانان ۸ سال دفدع مقدس را ساخته است، در این دوره از جشنواره روی ساخت سردیسی از سردار شهید سلیمانی کار می‌کند.

,

وی درباره ساخت این سردیس می‌گوید: پیش از شروع جشنواره دو روز روی آن کار کرده بودم و در کارگاه اسکلت آن را درست کرده و خمیر زده بودم. در طول برگزاری جشنواره روی ساخت آن در موسسه صبا کار می‌کنم و اگر به اتمام نرسید دوباره در کارگاه روی آن کار خواهم کرد.

,

وی ادامه می‌دهد: ما پرتره سازان نیاز به عکس‌های تمام رخ و نیمرخ از شخصیت‌هایی که محور خلق اثر هستند داریم و من هم بهترین عکس‌هایی که از این شخصیت برجسته در دسترسم بود را انتخاب کردم.

,

عباس برزگر گنجی نیز در این بخش ویژه روی پرتره‌ای از این شهید گرانقدر کار می‌کند و درباره آن می‌گوید: من باید طی روز برپایی جشنواره کار را به اتمام برسانم و هر روز مرحله‌ای از کار را پیش چشم مخاطب جلو می‌برم تا بازدید کنندگان هم چیزی برای دیدن داشته باشند و هم احساس نزدیکی با اثر کنند و حس و حال آن‌ها هم روی کار من اثر می‌گذارد.

,

وی ادامه می‌دهد: ایشان سردار دلهاست و همه ما به ایشان مدیون هستیم و هر کاری در این زمینه انجام دهیم هیچ است. این افتخاری برای ماست که در کنار تصویر ایشان دیده می‌شویم و از ما و ایشان عکس به یادگاری می‌گیرند. من برای انتخاب عکسی که ملاک پرتره ام باشد نیز تمام اینترنت را گشتم و به این تصویر که رسیدم همه آنچه می‌خواستم در ان بود، صلابت و مهربانی ایشان را در این تصویر دیدم.

,

دوازدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر از ۲۹ بهمن کار خود را آغاز کرده است و تا ۵ اسفند در موسسه فرهنگی هنری صبا واقع در خیابان طالقانی، ابتدای خیابان برادران مظفر برگزار می‌شود و ورود برای عموم مردم در بازدید از آثار این جشنواره و شرکت در نشست‌های پژوهشی آزاد است.

,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه