اخبار داغ

در گفتگو با کارشناس سیاسی اجتماعی هرمزگان عنوان شد؛

مشارکت مردم در انتخابات، پشتوانه ایجاد مجلس قوی

مشارکت مردم در انتخابات، پشتوانه ایجاد مجلس قوی
بیژنی، گفت: میزان مشارکت بالای مردم در انتخابات پشتوانه تشکیل مجلسی قوی تر است و یک مجلس قوی می تواند حلال مشکلات باشد و در جامعه نقش آفرینی کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد بیژنی، کارشناس سیاسی و اجتماعی هرمزگان، در گفتگو با خبرنگار هرمز، با تأکیید بر حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: انتخابات دور یازدهم نمایندگان مجلس شورای اسلامی یکی از سیاسی ترین و سرنوشت ساز ترین انتخابات در سال های اخیر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی افزود: همان گونه که امام خمینی (ره) انتخابات را همانند شب قدر مهم دانستند، انتخابات مجلس شورای اسلامی می تواند رقم زننده اتفاق های خوبی برای کشور باشد و سرنوشت ساز خواهد بود.

,

کارشناس سیاسی میزان مشارکت مردم را اصلی ترین رکن انتخابات دانست و گفت: میزان مشارکت بالای مردم در انتخابات پشتوانه تشکیل مجلسی قوی تر است و یک مجلس قوی می تواند حلال مشکلات باشد و در جامعه نقش آفرینی کند.

,

بیژنی به تبیین مصادیق مجلس قوی پرداخت و یاد آور شد: مجلس قوی می تواند به درستی نظارت کند و تعارفی با هیچ حزبی نداشته و برنامه ریزی دقیق برای قانون گزاری داشته باشد.

,

این استاد دانشگاه در ادامه به نقش مؤثر اساتید در روشنگری پرداخت و اظهار کرد: این قشر تأثیر گزار جامعه می تواند در بحث حضور حداکثری نقش آفرینی کنند و این وظیفه اجتماعی و دینی را برای دانشجو ها تبیین و اثر مستقیم رأی آن ها در ساخت آینده کشور متذکر شوند.

,

وی یادآور شد: شرکت در انتخابات به منزله احساس تکلیف برای سر نوشت کشور است که حس ملی گرایی و تکلیف گرایی را در در جامعه القا می کند.

,

بیژنی یکی از وظایف اساتید را تبیین درست نقش مجلس در کشور دانست و گفت: جامعه تلقی درستی از وظایف مجلس ندارد و بسیاری از افراد مجلس را نهادی اجرایی می دانند و به همین دلیل فریب وعده های اجرایی کاندید ها را می خورند.

,

کارشناس سیاسی اجتماعی هرمزگان به بیان شاخصه های اصلی یک نماینده اصلح پرداخت و تصریح کرد: ایمان به انقلاب اسلامی، درستی راه، مقاومت تا حصول نتیجه و در هم شکستن بن بست ها اولین مشخصه یک کاندید انقلابی است.

,

وی افزود: مدیریت جهادی و دست پاکی یکی دیگر از مصادیق نماینده اصلح است که باید در جهت خدمت به خلق به صورت تمام وقت و خستگی ناپذیر تلاش کند.

,

بیژنی در ادامه شجاعت در برابر دشمنان، صریح الحجه بودن، شفافیت در زندگی و رأی دادن را از دیگر مصادیق یک نماینده اصلح بر شمرد.

,

این استاد دانشگاه، به نکات مهم در خصوص نحوه انتخاب کاندید اصلح توسط مردم پرداخت و گفت: مردم قبل از رأی دادن به هرنماینده که یکی از مهمترین و سرنوشت ساز ترین پست های کشور را به دست دارد باید از سوابق اجرایی فرد آگاهی داشته باشد.

,

وی ادامه داد: لیست کاندید های تأیید شده توسط افراد معتمد و گوش دادن به برنامه های آینده آن کاندید در حوزه های مختلف راه دیگر برای یک انتخاب مطمئن است.

,

بیژنی در پایان خاطر نشان کرد: مردم به زرق و برق تبلیغات پر حجم، سفره های غذا و کنسرت برخی کاندید ها توجه نکنند و وظیفه کاندید ها هم دور کردن مردم از فضای احساسی به فضای عقلانیست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه