اخبار داغ

جان‌باختن یک کارگر معادن سنگان زیر لودر

جان‌باختن یک کارگر معادن سنگان زیر لودر
یک کارگر معدنی معادن سنگ آهن سنگان خواف زیر لودر جان خود را از دست داد از سویی در اتفاقی دیگر انفجار کپسول گاز در این شهرستان موجب مصدومیت سه کارگر شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک کارگر معدنی معادن سنگ آهن سنگان خواف زیر لودر جان خود را از دست داد از سویی در اتفاقی دیگر انفجار کپسول گاز در این شهرستان موجب مصدومیت سه کارگر شد.

مجتبی عطایی روز پنجشنبه یکم اسفند ماه اظهار کرد: برادم علی عطایی در هنگام تعمیرات، توسط یک دستگاه لودر زیر گرفته شده و جان خود را از دست داده است، برادرم اپراتور بوده و نه راننده لودر و در اتفاق افتاده هنوز برای ما واضح نیست قصور حادثه از چه سمتی بوده است. هم اینک مشغول برگزاری آیین تعزیه هستیم و پس از آن ماجرای حادثه را پیگیری می‌کنیم.

یونس بهره‌مند مدیر روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان خواف نیز مطرح کرد: فردی که دچار این حادثه شده بود قبل از رسیدن به بیمارستان جان باخته بود و پیکر متوفی تحویل خانواده‌اش شد.

همچنین رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خواف به ایسنا گفت: از حدود 36 پروانه بهره‌برداری در معادن سنگ آهن سنگان، 11 شرکت فعال هستند.

محمود صنعتی پیرامون رعایت ایمنی در معادن سنگ آهن سنگان خواف افزود: در شرکت‌هایی که بالای 20 نفر نیروی انسانی دارند مسئول فنی و مسئول ایمنی مجزا هستند اما شرکت‌های زیر آمار 20 نفر، مسئول فنی و ایمنی یک نفر است.

وی بیان کرد: شرکت مزبور جزء شرکت‌های پلاسری و دارای نیروی انسانی زیر 20 نفر است و موضوع فوت این کارگر معدنی از سوی دستگاه‌های مختلف در حال پیگیری است و از سمت ما نیز این قضیه به وزارت صنعت، معدن و تجارت گزارش شد.

در ادامه رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز اظهار کرد: 21 هزار کارگر بیمه شده در 4200 کارگاه خواف مشغول به کار هستند.

جلیل ذاکری در خصوص اقدامات اداره برای ارتقای سطح ایمنی کار در کارگاه‌ها گفت: کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت در کارگاه‌ها شکل گرفته و دوره‌های آموزش کارگران هم به صورت مستمر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: نظارت بر ایمنی کارگران بر عهده کارفرما است و خوشبختانه رخداد حوادث در خواف نسبت به سایر شهرستان‌ها کمتر است.

ذاکری عنوان کرد: گزارش این حادثه از سوی بازرس اداره تهیه می‌گردد و در اختیار پلیس قرار می‌گیرد.

شایان ذکر است حدود 3 ساعت پیش نیز سه نفر از کارگران یک شرکت معدنی در اثر انفجار کپسول گاز مصدوم شدند.

علی افکار مدیر شبکه بهداشت و درمان خواف با تایید این مطلب به ایسنا گفت: مصدومان پس از انتقال به بیمارستان مورد معاینه قرار گرفتند که دو نفر پس از معالجه مرخص شدند و یک نفر دیگر برای ادامه روند درمانی به بیمارستان امام رضا(ع) مشهد معرفی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه