اخبار داغ

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان:

هیچ مورد مثبتی از بیماری کرونا در استان همدان مشاهده نشده است

هیچ مورد مثبتی از بیماری کرونا در استان همدان مشاهده نشده است
رشید حیدری مقدم با بیان اینکه تاکنون هیچ موردی مثبتی ازبیماری کرونا در استان همدان مشاهده نشده است گفت: بیماری کرونا یک بیماری ویروسی و مرگ و میر آن مانند بیماری آنفلوآنزا و در حدود ۲ درصد است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رشید حیدری مقدم در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ با بیان اینکه تاکنون هیچ مورد مثبتی از ویروس کرونا در کل استان همدان مشاهده نشدهاست گفت: ما از تمام افرادی که کوچکترین علائمی به نفع این بیماری داشته باشند نمونه می گیریم، ولی تاکنون هیچ موردی مثبتی در استان نداشتیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی ضمن تاکید بر حفظ آرامش مردم استان گفت: بیماری کرونا یک بیماری ویروسی و مرگ و میر آن مانند بیماری آنفلوآنزا و در حدود ۲ درصد است .

,

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ادامه داد: اغلب کسانی  هم که در دنیا به این بیماری  مبتلا می شوند یا بیماری های زمینه ای یا سن بالا و یا بیماری های قلبی و عروقی داشتند و این ویروس در افراد سالم مشکلی را ایجاد نمی کند.

,

وی تاکید کرد: ۹۸ درصد افرادی که حتی ویروس در آنها مثبت بوده می توانند بدون هیچ علامتی می توانند به زندگی عادی برگردند

,

حیدری مقدم به بیان علائم شایع  این بیماری پرداخت و گفت: علائمی که خیلی برای ما اهمیت دارد تب بالا و تنگی نفس است، ولی سرفه های معمولی و علائمی که مثل سرماخوردگی معمولی است با استراحت و دریافت مایعات کنترل می شود.

,

وی با ارائه توصیه های جدی بر رعابت اصول بهداشت فردی گفت: مدام دست ها را با آب و صابون بشویید، از دست دادن و روبوسی کردن خودداری کنید، در مکان های امکان آن وجود دارد افرادی با بیماری زمینه ای باشند حضور پیدا نکنید.

,

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در خصوص نقش ماسک در پیشگیری از بیماری گفت: استفاده از ماسک فقط برای کادر بهداشتی و درمانی که درگیر با بیماری هستند، بیمار و همراهان بیمار لازم هست و نیازی ندارد همه افراد جامعه که سالم هستند ماسک بزنند.

,

وی خاطر نشان کرد: توصیه ما این است افرادی که علائمی از سرماخوردگی دارند حتما ماسک بزنند تا از انتشار این ویروس جلوگیری کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه