اخبار داغ

رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

گزارشی از ابتلا به کرونا در مشهد دریافت نشده است‌

گزارشی از ابتلا به کرونا در مشهد دریافت نشده است‌
دکتر زهرا نهبندانی گفت: تا این ساعت هیچگونه گزارشی از ابتلا به کرونا ویروس در مشهد دریافت نشده است‌.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر زهرا نهبندانی، رئیس گروه پیشگیری از بیماری های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت‌‌وگو با صبح توس اظهار کرد: تا این ساعت هیچگونه گزارشی از ابتلا به کرونا ویروس در مشهد دریافت نشده است‌ و حتی فرد مشکوک به بیماری کرونا که نیاز به آزمایش ویروسی داشته باشد مشاهده نشده است اما با این وجود از مردم می خواهیم تا بهداشت فردی و اجتماعی را به صورت و بیش از پیش کامل رعایت کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 وی در ادامه با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حالت آماده باش کامل قرار گرفته است، گفت: در حال حاضر با استقرار اکیپ های کنترلی در مرزهای هوایی و زمینی استان، انتقال ویروس کرونا از این مرزها به صورت کامل در کنترل است.

,

 رئیس گروه پیشگیری از بیماری های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: تنها تفاوت ویروس کرونا با سایر ویروس‌ها در قدرت انتقال از یک فرد به فرد دیگر است و اینکه کرونا قدرت انتقال بیشتری دارد.

,

نهبندانی خاطر نشان کرد: اول اینکه لازم است مردم از رفتارهای احساسی و شتاب‌زدگی پرهیز کنند و دوم باید تلاش کنیم تا از انتقال ویروس کرونا جلوگیری شود.

,

وی با بیان راه‌های کاهش انتقال ویروس کرونا گفت: مواردی چون بهداشت دست و بهداشت تنفس بسیار مهم است که می‌توان به وسیله آن‌ها از انتقال کرونا جلوگیری کرد؛ در بهداشت دست لازم است از روبوسی و دست دادن‌های غیرضروری جلوگیری به عمل آورد و بهداشت تنفس نیز به این معنی است اگر عطسه و یا سرفه داریم موارد بهداشت شخصی را رعایت کنیم.

,

رئیس گروه پیشگیری از بیماری های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پایان تاکید کرد: خبرهای رسمی در مورد شیوع این ویروس  را از مراجع قانونی و تنها از مسئولان وزارت بهداشت پیگیری کنید.

,

لازم به ذکر است در پی انتشار ویروس کرونا در کشورهای مختلف و اعلام وضعیت هشدار از سوی سازمان جهانی بهداشت، برخی از ادمین‌های کانال‌ها خبری در فضای مجازی به دنبال شایعه‌پراکنی، تشویش اذهان عمومی و سوءاستفاده بوده و می‌خواهند از این طریق مخاطبان و دنبال کننده‌های صفحات و کانال‌های خود را افزایش دهند درحالی‌که واقعیت چیز دیگر است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه