اخبار داغ

لحظه به لحظه با انتخابات یازدهمین دوره مجلس؛

حضور اقشار مختلف مردم برای مشارکت گسترده در انتخابات/ تمدید مهلت رأی گیری تا ساعت 24

حضور اقشار مختلف مردم برای مشارکت گسترده در انتخابات/ تمدید مهلت رأی گیری تا ساعت 24
انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۸ صبح امروز آغاز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۸ صبح امروز آغاز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بیش از ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار نفر واجد شرایط رأی دادن هستند.از این تعداد ۲ میلیون و ۹۳۱ هزار نفر رأی اولی هستند.

,

انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان نیز همزمان در تهران، خراسان‌های شمالی و رضوی، قم و فارس برگزار می‌شود.

,

حضور رهبر معظم انقلاب در پای صندوق رای+ فیلم

, حضور رهبر معظم انقلاب در پای صندوق رای+ فیلم,

, ,

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اولین دقایق آغاز رأی گیری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری با حضور در محل صندوق سیار ۱۱۰ در حسینیه امام خمینی(ره)، آراء خود را به صندوق انداختند.

,

رهبر معظم انقلاب سپس با بیان اینکه روز انتخابات روز جشن ملی است، خاطرنشان کردند: این جشن را به همه هم میهنان عزیز در سراسر کشور تبریک می گویم.

,

حضرت آیت‌الله خامنه ای در ادامه، افزودند: ثانیا روز انتخابات را روز احقاق حق مدنی ملت است که می خواهند بیایند رای بدهند و شرکت خودشان در اداره امور کشور را که حق آنهاست را به دست بیاورند.

,

ایشان گفتند: ثالثا یک تکلیف شرعی است و حقیقت این است که انتخابات متضمن منافع ملی کشور است و هرکسی که به منافع ملی کشور علاقه‌مند است در انتخابات شرکت کند.

,

رهبر معظم انقلاب همچنین افزودند: همه با همت حرکت کنند و به اشخاص مورد نظر خود که به آن رسیدند رای بدهند و این کار را هرچه زودتر انجام دهند یعنی نگذارند آخر وقت و آخر شب، همین اول روز رای بدهند.

,

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عنوان کردند: در هر شهری به تعداد نامزدهای آن شهر رای بدهند، مثلا در تهران به 30 نفر رای بدهند چون خیلی کمک می‌کند به اینکه مجلس قوی باشد.

,

ایشان گفتند: از خداوند می خواهیم به ملت ایران خیر و توفیق و خیر دهد و رحمت و برکت خود را بر این ملت نازل کند و این انتخابات را هم مایه خیر و برکت برای کشور قرار دهد.

,

رهبر معظم انقلاب همچنین در پایان با تشکر از اصحاب رسانه، افزودند: از شما دوستان رسانه ای هم تشکر می کنم زحمت می‌کشید و باز هم زحمت خواهید کشید.

,

 

,

رای‌دهی بیش از ۱۰۰ هزار نفر در تهران در اولین ساعت اخذ رای

, رای‌دهی بیش از ۱۰۰ هزار نفر در تهران در اولین ساعت اخذ رای, رای‌دهی بیش از ۱۰۰ هزار نفر در تهران در اولین ساعت اخذ رای,

انوشیروان محسنی بندپی صبح امروز با حضور در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: نماینده مجلس نماینده مجلس دو وظیفه اساسی دارد تصویب قوانین به صورت لایحه و چه به صورت طرح است. بعد دوم نماینده مجلس نظارت است و من فکر می‌کنم هر چقدر افرادی که در مجلس حضور پیدا می‌کنند از توان تخصصی و کارشناسی برخوردار باشند و همچنین سلامت در تمامی حوزه ها داشته باشند، مجلس قوی‌تری خواهیم داشت و قوانینی که در مجلس تصویب می‌شود اثربخشی بیشتری خواهد داشت.

,

وی افزود: این قوانین می‌تواند در رونق تولید مخصوصا برای افراد تحصیل کرده یا با تحصیلات پایین موثر باشد. این روزها سلامت آحاد جامعه مسئله‌ای مهم است سلامت و بهداشت است و یکی از وظایف نمایندگان رسیدگی به امر سلامت و بهداشت است.

,

محسنی بندپی با بیان اینکه مجلس قوانین می نویسد و باید بر روی آنها نظارت داشته باشد تصریح کرد: نظارت به این معناست که مجلس ببیند چقدر قوانین که نوشته می‌شود عملیاتی است و برای مردم اثر گذار است.

,

وی تاکید کرد: بعد نظارتی می‌تواند دستگاه‌های اجرایی را مکلف به اجرای قوانین کند.

,

استاندار تهران در پاسخ به سوالی در مورد مشارکت مردم نسبت به دوره های قبل از انتخابات گفت: تا ساعت ۱۱:۱۰ نیم میلیون نفر در استان تهران رای خود را به صندوق ها ریختند.

,

وی افزود: در حرم عبدالعظیم حسنی هم مشاهده کرد که مردم اعم از زن و مرد و پیر و جوان و اقشار مختلف و در این حماسه بزرگ که به قول مقام معظم رهبری جشن ملی است شرکت کرده‌اند.

,

بندپی ادامه داد: شرکت در انتخابات کار جهادی است و هر کس به سربلندی کشور فکر می‌کند باید در این حماسه حضور پیدا کند و کسانی که در شک و دودلی هستند به پای صندوق های رایج بیایند و این تصمیم بزرگ را رقم بزنند.

,

 

,

همراه داشتن شناسنامه، کارت یا شماره ملی ضروری است

, همراه داشتن شناسنامه، کارت یا شماره ملی ضروری است, همراه داشتن شناسنامه، کارت یا شماره ملی ضروری است,

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱۷ خود تاکید کرد: با عنایت به آغاز فرایند اخذ رای از ساعت ۸ صبح، به آگاهی عموم ملت شریف ایران می زساند جهت اخذ رای از تمامی واجدین شرایط در انتخلبات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری علاوه بر شناسنامه، همراه داشتن کارت ملی یا شماره ملی نیز ضروری می باشد.

,

لذا از هموطنان عزیز درخواست می شود با همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی خود ضمن مراجعه به یکی لز شعب اخذ رای برگ زرین دیگری بر دفتر افتخارات ملت بزرگ ایرانی افزوده و مجریان انتخابات را در هرچه بهتر برگزار نمودن آن یاری نمایند.

,

 

,

آمادگی هیأت مرکزی نظارت برای نظارت بر انتخابات

, آمادگی هیأت مرکزی نظارت برای نظارت بر انتخابات, آمادگی هیأت مرکزی نظارت برای نظارت بر انتخابات,

هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری اطلاعیه شماره 8 را صادر کرد.

,

متن این اطلاعیه به شرح زیر است.

,

بسمه تعالی

,

با حمد و سپاس الهی، با توجه به آغاز روند اخذ رأی در شعب سراسر کشور در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، هیأت مرکزی نظارت آمادگی کامل خود را جهت امر نظارت بر انتخابات در تمامی سطوح بویژه در شعب اخذ رأی، به اطلاع عموم مردم سرافراز ایران اسلامی می‌رساند.

,

هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات

,

یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

,

و اولین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری

,

 

,

وزیر کشور: امیدوارم با حضور مردم عزیز امروز حماسه دیگر بیافرینیم

, وزیر کشور: امیدوارم با حضور مردم عزیز امروز حماسه دیگر بیافرینیم,

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور پس از بازدید از محل اخذ رأی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: امیدوارم با حضور مردم عزیز امروز حماسه دیگر بیافرینیم و نشان دهیم مردم وظیفه خود را در مقابل انقلاب و خون شهدا انجام می‌دهند.

, ای, اظهارداشت,

وزیر کشور پس از بازدید از ستاد انتخابات کشور و رأس ساعت ۸ صبح امروز (جمعه) دوم اسفند ضمن اعلام آغاز رسمی رأی گیری یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: توفیق شد که امروز به لطف خداوند متعال و توکل به عنایت الهی انتخابات مجلس شورای اسلامی را داشته باشیم.

, گیری,

وی ضمن تشکر از عوامل اجرایی و دست اندرکاران امر انتخابات، افزود: امیدوار هستیم با حضور مردم در پای صندوق‌های رأی امروز حماسه دیگری بیافرینیم.

, اندرکاران,

وزیر کشور گفت: با حضور پای صندوق رأی نشان دهیم در سایه امنیت و لطف الهی مردم مقاوم ما با استقامت وظیفه خود را در مقابل انقلاب، خون شهدا و امام راحل انجام می‌دهند.

,

رحمانی فضلی عنوان کرد: این انتخابات به تعبیر مقام معظم رهبری جهاد عمومی نام گرفته و امیدواریم بتواند یک گام بلندی مردم را به سمت اهداف انقلاب و موفقیت‌های آن سوق دهد.

,

وزیر کشور ادامه داد: امیدوارم همه اعضای اجرایی و نظارتی و افرادی که در شعب ۵۵ هزارگانه انتخابات هستند انتخابات را در کمال صحت، سلامت و قانونی در بستری امن انجام دهند. از مردم عزیز هم خواهشمند هستیم با مراجعه به صندوق‌های آرا ظرف ده ساعت مدت اولیه قانونی رأی خود را بدهند.

,

وی تاکید کرد: ما ناگزیر خواهیم بود ساعت ۱۲ امشب صندوق‌ها را تعطیل و شعبه‌ها را ببندیم. امیدوارم همه مردم با حضور به موقع خود باعث شوند که به موقع رای‌ها را اخذ کنیم و خداوند به همه شما توفیق عنایت کند.

,

 

,

نباید در شعب اخذ رای اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به احزاب، گروه‌های سیاسی و نامزدهای انتخاباتی باشد

, نباید در شعب اخذ رای اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به احزاب، گروه‌های سیاسی و نامزدهای انتخاباتی باشد, نباید در شعب اخذ رای اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به احزاب، گروه‌های سیاسی و نامزدهای انتخاباتی باشد,

در اطلاعیه شماره ۱۸ ستاد انتخابات کشور تاکید شد که کلیه اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به احزاب، گروههای سیاسی و نامزدهای انتخاباتی نباید در محل شعبه و اطراف درب ورودی و خروجی آن وجود داشته باشد.

,

 متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

,

به اطلاع اعضای محترم شعب اخذ رأی می رساند ، کلیه اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به احزاب، گروههای سیاسی و نامزدهای انتخاباتی به هیچ عنوان نباید در محل شعبه و اطراف درب ورودی و خروجی آن وجود داشته باشد . لذا ضروری است در صورت مشاهده هرگونه آثار تبلیغات در طول زمان  اخذ رأی آن را امحاء نمایند.

,

 

,

حضور 200 هزار ناظر شورای نگهبان در پای صندوق‌‌های رأی

, حضور 200 هزار ناظر شورای نگهبان در پای صندوق‌‌های رأی, حضور 200 هزار ناظر شورای نگهبان در پای صندوق‌‌های رأی,

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان صبح امروز در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  این روز که به فرموده رهبری جشن اقتدار ملی ایرانیان به نمایش گذاشته خداهد شد،  روز مهمی برای مردم است. 

, عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان صبح امروز در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  این روز که به فرموده رهبری جشن اقتدار ملی ایرانیان به نمایش گذاشته خداهد شد،  روز مهمی برای مردم است. ,

وی افزود: امروز روزی که است سرنوشت چهار سال آینده کشور تعیین می شود و اگر به فرموده رهبری مجلس قوی داشته باشیم ایران قوی هم خواهیم داشت.

,

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه عنوان کرد: مردم ما هم انشالله پای صندوق های رای خواهند آمد و رأی خود را پای صندوق ها می اندازند.

,

کدخدایی تصریح کرد: ما این اطمینان را به مردم می دهیم که امانت دار خوبی باشیم و از آرای یکایک مردم صیانت کنیم؛ لذا اقدامات نظارتی خوبی پیش بینی شده است.

,

وی تصریح کرد: همزمان به موازات فعالیت همکاران ما در هیات های اجرایی، ناظران ما در کنار صندوقهای رای حاضرند و پای هر صندوق بین 3 تا 7 نفر ناظر داریم.

,

کدخدایی درباره تعداد کل ناظران گفت: مجموع ناظران حدود 200 هزار نفر است و تا دیروز تعدادی هم بازرس ویژه در قالب گروه های سه نفره از تهران به برخی استان ها اعزام کردیم تا نظارت ویژه ای داشته باشند.

,

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه بیان کرد: مردم خوب ما هم که همیشه همیار شورای نگهبان بودند می‌توانند گزارشات و شکایات خود را از طریق سامانه مردم ناظر ارسال کنند و ما هم سریعا رسیدگی می کنیم.

,

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد که انتخابات در شأن مردم عزیز برگزار شود و پاسخ محکمی به دشمنان خارجی باشد.

,

 

,

ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات شروع به کار کرد

, ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات شروع به کار کرد, ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات شروع به کار کرد,

عملیات رسمی ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات همزمان با آغاز رای گیری در سراسر کشور شروع به کار کرد.

,

این آغاز به کار با حضور حسن صادقی مقدم عضو حقوقدان شورای نگهبان انجام شد.

,

 

,

اطلاعیه شماره ۱۹ ستاد انتخابات کشور/ضرورت روشن بودن رادیو در شعب اخذ رای

, اطلاعیه شماره ۱۹ ستاد انتخابات کشور/ضرورت روشن بودن رادیو در شعب اخذ رای,

ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: اعضای شعب اخذ رأی، در مدت‌زمان اخذ رأی مبادرت به روشن نمودن دستگاه رادیو در شعبه اخذ رأی نمایند تا دستورالعملهای ستاد را انتخابات کشور در دستور کار قرار دهند.

,

ستاد انتخابات کشور اطلاعیه شماره 19 خود را درباره انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان صادر کرد.

متن اطلاعیه شماره 19 ستاد انتخابات کشور به شرح زیر می باشد:

به اطلاع اعضای محترم شعب اخذ رأی می‌رساند؛ حتماً در مدت زمان اخذ رأی مبادرت به روشن نمودن دستگاه رادیو در شعبه اخذ رأی نمایند تا دستورالعملهای ستاد انتخابات کشور که از طریق صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران ابلاغ می گردد را در دستور کار قرار دهند.

ضمناً یادآوری می‌گردد اطلاعیه ها به منزله دستور کتبی ستاد انتخابات کشور بوده و رعایت آن الزامی است.
 

الزام درج اثر انگشت روی تعرفه رای در برخی شعب رای‌گیری برداشته شد


رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: الزام درج اثر انگشت روی برگه رای در برخی شعب رای گیری به منظور حفظ بهداشت و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا برداشته شد.

جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور اظهار داشت:  ثبت اثر  انگشت در  مراحل رای دهی الزامی نیست و اختیاری است.

وی افزود: صبح وزارت بهداشت در  نامه ای به ستاد انتخابات کشور اعلام کرد به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی بیماری های واگیر دار خوب است این مسئله رعایت شود که ما نیز در ابلاغیه از این موضوع را به عوامل  اجرایی اعلام کردیم.

 

ظریف: گلایه‌ها وجود دارد اما مردم خودشان سرنوشتشان را تعیین می‌کنند/ انتخابات بهترین راه قوی کردن کشور است

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز (جمعه) پس از انداختن رای خود به صندوق در حسینیه جماران، به خبرنگاران گفت: مردم ما پشتوانه اصلی انقلاب هستند و برای بنده که مسئولیت خدمت در حوزه سیاست خارجی و دیپلماسی دارم، پشتوانه اصلی دیپلماسی ما هستند.

وی ادامه داد: حضور مردم با سلیقه‌های مختلف و با گرایش‌های مختلف علیرغم برخی دلخوری‌ها و علیرغم برخی گفت‌وگوهای خانوادگی برای جامعه بین‌المللی، نشانه مهمی از این است که این مردم با همه تفاوت‌هایشان می‌خواهند خودشان سرنوشتشان را تعیین کنند.

رییس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه ممکن است برخی ترجیحاتی داشته باشند، ممکن است برخی گلایه‌هایی داشته باشند اما کماکان خودشان می‌خواهند سرنوشتشان را تعیین کنند، اظهار داشت: مردم نمی‌گذارند یک نفر در واشنگتن بنشیند و برای آنها تصمیم بگیرد؛ آن هم یک نفری که دستش به خون فرد بزرگی مثل سردار سلیمانی آغشته است که مردم در رفراندوم تشییع او نشان دادند با همه دیدگاه‌های متفاوت در برابر قلدری، زور و تروریسم دولتی ایستادگی می‌کنند.

ظریف افزود: انتخابات با همه تفاوت‌ها و با همه ترجیح‌هایی که داشتیم یا نداشتیم، هنوز بهترین راه است برای اینکه کشور را قوی کنیم. به کشور امکان دهیم که در سطح بین‌المللی سربلند و مقاوم بایستد و ایران زیباتری برای نسل بعد داشته باشیم.

وی با اشاره به امنیت در فضای انتخابات تصریح کرد: من به عزیزان نیروی انتظامی که این زحمت را در سراسر کشور می‌کشند، خدا قوت عرض می‌کنم و دعا می‌کنم اجرشان نزد خداوند محفوظ باشد.

این دیپلمات عالی‌رتبه در رابطه با همکاری وزارت امور خارجه با پلیس بین‌الملل کشور و پلیس فتا نیز خاطرنشان کرد: ما تلاش‌مان را انجام می‌دهیم؛ در بسیاری مواقع موفق بودیم و در چند مورد هم کشورهای طرف مقابل همکاری نکردند. ما همکاری خوبی با پلیس بین‌الملل کشور داریم و در مواقعی که می‌توانیم و طرف مقابل همکاری می‌کند ما هم امکان موفقیت داریم. تعداد بسیاری از پرونده‌ها مخصوصا در خصوص کشورهای همسایه انجام می‌شود. 

وزیر امور خارجه در پاسخ به این سوال که برخی خبرها حاکی از تمدید مهلت گروه ویژه اقدام مالی برای ایران است، ابراز داشت: اکثریت قریب به اتفاق سخنرانانی که در طول چند روز گذشته اظهارنظر کرده‌اند، سخنانشان در این جهت بوده است. اما دو کشور و یک رژیم حامی تروریسم و کشوری که خودش تروریسم است و با اقدام علیه سردار سلیمانی، تروریسم دولتی خود را نشان داد و با تحریم‌ها تروریسم اقتصادی خود را نشان داده به اضافه عربستان که نمونه خاص و عام برای تروریسم است و رژیم اسرائیل که اساسا تروریسم دولتی به نام آن رژیم ثبت شده است؛ مانع شده‌اند. باید ببینیم امروز چه می‌شود.

 

رئیس‌جمهور در ستاد انتخابات کشور حاضر شد

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور پس از شرکت در انتخابات و رأی دادن در ستاد انتخابات وزارت کشور، در جمع خبرنگاران طی سخنانی اظهار داشت: اکنون ارتباط مستقیمی بین ستاد انتخابات در وزارت کشور با همه حوزه‌ها به‌صورت آنلاین برقرار است و در برخی بخش‌ها 100 درصد و در برخی بخش‌ها 98 درصد و در کل 98 درصد صندوق‌های کل کشور به‌صورت آنلاین با ستاد انتخابات کشور در ارتباط هستند.

وی افزود: الان مشخص است که در هر لحظه، چند نفر رأی داده‌اند و مشخص است که در تهران و استا‌ن‌ها چه میزان در انتخابات مشارکت داشته‌اند تشخیص هویت به خوبی و به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و امیدواریم وزیر کشور تلاش خود را انجام دهند که در انتخابات سال 1400، همه بخش‌های انتخابات به صورت الکترونیکی باشد.

 

متن سخنان دکتر روحانی پس از بازدید از ستاد انتخابات کشور و سامانه جامع انتخابات به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بسیار خوشحالیم که یک روز تاریخ آفرین شکوهمند کشور و انقلاب مان به ثبت می رسد. در جدول همه صندوق های سراسر کشور که در صفحه مشخص بود و آنها را نگاه می کردیم، خوشبختانه یک ارتباط مستقیم آنلاین  بین ستاد انتخابات در وزارت کشور با همه حوزه‌ها برقرار است.

برخی از بخش‌ها صددرصد، برخی از بخش‌ها 99 درصد، 98 درصد در کل 98 درصد صندوق های سراسر کشور آنلاین متصل هستند و این یک نقطه مثبتی است. اینکه در لحظات چند نفر رای دادند، چند نفر دارند رای می دهند، حوزه‌های تهران تا الان چقدر رای دادند، شهرستان‌های اطراف تهران و همه استان‌ها چقدر رای دادند؟این کار بسیار خوب و ارزشمندی است که انجام گرفته، تشخیص هویت به خوبی الکترونیکی انجام می گیرد .

امیدواریم وزیر کشور تلاش خود را دوچندان کند ، در سال 1400 دیگر همه مراحل انتخابات الکترونیکی باشد و یک رای گیری دیجیتال کامل را ان شاءالله مردم ما شاهد باشند.

در اینجا می خواهم از 40 سال پیش یاد کنم ، 40 سال پیش یعنی اسفند سال 58، اولین انتخابات مجلس شورا - البته آن وقت اسم آن ملی بود بعد در مجلس و اصلاح قانون اساسی ، مجلس شورای اسلامی شد - اولین انتخابات در اسفند سال 58 برای مجلس اول برگزار شد ، البته اسفند آن سال انتخابات زیاد بود فکر کنم انتخابات مجلس، پنجمین انتخاباتی بود که انجام می شد از موضوع همه پرسی که اولین آن بود رای به خبرگان قانون اساسی که دوم بود بعد رای به خودِ قانون اساسی که انتخاب سوم بود بعد انتخاب ریاست جمهوری که چهارم و پنجم انتخابات مجلس شورای اسلامی بود و امروز 40 سال تقریبا از آن روز می گذرد و ما به جای مجلس اول آماده هستیم تا برای مجلس یازدهم رای دهیم یعنی به خوبی علیرغم همه سختی‌ها و مشکلات، شرایط جنگ و همه چیزهایی که در این 40 سال داشتیم،  همه انتخابات‌ها سرِ موقع خودش انجام شده و این یکی از افتخارات بزرگ کشور ما است؛ کشوری که شرایط مختلفی داشته و کشوری که جنگ را تجربه کرده است.

امام بزرگوار ما بسیار حساس بود که انتخابات به موقع انجام شود حتی یک روز هم تاخیر  نشود و شما می بینید بین این 10 مجلسی که تاکنون بوده و مجلس یازدهم سال آینده شروع به کار می کند هیچ فاصله‌ای بین این مجلس‌ها نبوده و این مجلس کاملا متصل است، روز قبل مجلس قبلی است روز بعد مجلس جدید شروع به کار می کند و این در تاریخ دموکراسی خیلی نظیر ندارد و در کشور ما هم قبل از انقلاب اینچنین نبوده بین مجالس اولا 4 سال آن تمام نمی کرد بعد وسط آن فاصله‌های زیاد بود اما بحمدالله در تمام مجلس‌ها، مجلس از روز اول تا روز آخر تمام چهار سال خودش استفاده و بهره برداری کرده و بعد هم مجلس بعدی تشکیل شده است.

خوشحالیم که یازدهمین مجلس شورای اسلامی به دست ملت توانگر ما با رای های بسیار ارزشمند آنها تشکیل می شود یعنی مردم ما دارند همین الان مجلس یازدهم را با سلیقه و با آرای خود تشکیل می‌دهند، انشاءالله امیدواریم بهترین ها به مجلس شورای اسلامی یازدهم راه پیدا کنند و آنچه خواست مردم هست اینکه مجلسی فعال‌تر، پرشورتر و مجلسی که مردم شاهد باشند مشکلات زندگی آنها را بهتر حل می‌کند، قوانینی که ضروری است به سرعت تصویب می‌کند، نظارت خود را انجام می‌دهد، نسبت به نظارت و اجرای قانون مقید به قانون اساسی و آیین نامه است.

ان شاءالله ما شاهد یک مجلس بسیار خوبی در مجلس یازدهم خواهیم بود. همه مجلس‌های ما فراز و نشیب داشته ولی مجالس بسیار خوبی بوده از مجلس اول  که به اعتقاد من بهترین مجلس ما بوده تا امروز و ان شاءالله امیدواریم مجلس یازدهم ما هم مورد رضایت خداوند و هم مورد رضایت مردم باشد.

خسته نباشید عرض می‌کنم به همه ستادها ، همه آنهایی که امروز پای صندوق‌ها، کار اجرا را انجام می‌دهند، آنهایی که نظارت را انجام می‌دهند، آنهایی که مراحل بعدی این انتخابات را امشب، فردا، دست اندرکار هستند تا به نتیجه برسند، آنهایی که امنیت صندوق‌ها را در سراسر کشور تامین می‌کنند، رسانه‌هایی که در این روزها خیلی تلاش و کوشش کردند و مردم را پای صندوق آرا دعوت کردند، کار بزرگی را انجام دادند من هم از ملت بزرگوار و عزیز ایران، آنهایی که تا این لحظه موفق بودند رای دادند به آنها خسته نباشید می‌گویم و آنهایی هم که بعدازظهر و تا آخر وقت قانونی پای صندوق رای می‌روند، برایشان آرزوی موفقیت می‌کنم.

 

آیت الله رئیسی رأی خود را به صندوق انداخت

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه با حضور در یکی از مسجد شیشه تهران، در انتخابت مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری شرکت کرد.

 

مردم در ساعات اولیه به شعب اخذ رای مراجعه کنند

ستاد انتخابات کشور روز جمعه در اطلاعیه شماره ۲۳ خود اعلام کرد: با عنایت به اینکه تمامی شعب اخذ رأی در سراسر کشور از ساعت ۸ صبح آماده اخذ رأی از همه واجدین شرایط هستند، لذا از هم‌میهنان عزیز تقاضا می‌شود در ساعات اولیه به شعب اخذ رای مراجعه واز موکول کردن حضور خود در شعبه به ساعات پایانی به جهت ازدحام جمعیت خودداری کنند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میان‌ دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان از ساعت 8 صبح امروز -جمعه - دوم اسفند در ۲۰۸ حوزه انتخابیه - ۶ هزار و ۱۱۲ شعبه شهری، ۵۷۷ شعبه روستایی و ۴۶۱ شعبه سیار اخذ رای- برای تعیین ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی  و تعیین۷ نماینده مجلس خبرگان رهبری در ۵ حوزه انتخابیه تهران، خراسان شمالی، خراسان رضوی، فارس و قم برگزار می‌شود.

در این دوره از انتخابات ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۵۹ نفر واجد شرایط رای دادن و ۲ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۷۶۶ نفر رای اولی هستند.

 

سن رای دهندگان در روز اخذ رأی ۱۸ سال تمام است

ستاد انتخابات کشور با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد، سن رأی دهندگان در روز اخذ رأی ۱۸ سال تمام است.

متن اطلاعیه ستاد انتخابات کشور به شرح زیر است:

به اطلاع کلیه جوانان عزیز و برومند ایران اسلامی می‌رساند، براساس بند ۲ ماده ۲۷ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، سن انتخاب کنندگان در روز اخذ رأی ۱۸ سال تمام می‌باشد. یعنی کلیه متولدین روز ۲ اسفند ماه سال ۱۳۸۰و قبل از آن می‌توانند با حضور در شعب اخذ رأی اولین حضور خود در انتخابات را به ثبت رسانده و رأی بدهند.

 

امامی کاشانی: همانطور که نماز واجب است رأی دادن نیز واجب است

آیت الله امامی کاشانی عضو مجلس خبرگان رهبری بعداز ظهر امروز با حضور در حسینیه جماران رأی خود را در صندوق رأی انداخت.

وی در جمع خبرنگاران در مورد حضور مردم در انتخابات اظهار داشت: اهمیت انتخابات در آنجا مشخص می‌شود که اگر به نوع نگاه استکبار به ایران توجه کنیم، مشخص می‌شود. همانطور که نماز واجب است رأی دادن نیز واجب است، به همین دلیل تاکید بر این می‌شود که مردم در انتخابات شرکت کنند.

امام جمعه موقت تهران وی ادامه داد: مردم ما به حمدالله فهیم و اوضاع و احوال را به درستی می‌شناسند و در انتخابات شرکت خواهند کرد. انتخابات مربوط به استقلال و امنیت کشور بوده و باید سلیقه‌های شخصی را کنار گذاشت و پای صندوق‌های رأی آمد.

امامی کاشانی در خاتمه عنوان کرد: برنده واقعی انتخابات اسلام خواهد بود انشاالله.
 

فرمانده نیروی قدس رای خود را به صندوق انداخت

,

ستاد انتخابات کشور اطلاعیه شماره 19 خود را درباره انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان صادر کرد.

,

متن اطلاعیه شماره 19 ستاد انتخابات کشور به شرح زیر می باشد:

,

به اطلاع اعضای محترم شعب اخذ رأی می‌رساند؛ حتماً در مدت زمان اخذ رأی مبادرت به روشن نمودن دستگاه رادیو در شعبه اخذ رأی نمایند تا دستورالعملهای ستاد انتخابات کشور که از طریق صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران ابلاغ می گردد را در دستور کار قرار دهند.

,

ضمناً یادآوری می‌گردد اطلاعیه ها به منزله دستور کتبی ستاد انتخابات کشور بوده و رعایت آن الزامی است.
 

,
,

الزام درج اثر انگشت روی تعرفه رای در برخی شعب رای‌گیری برداشته شد

, الزام درج اثر انگشت روی تعرفه رای در برخی شعب رای‌گیری برداشته شد,
,
,
,
,
,
,

 

,

ظریف: گلایه‌ها وجود دارد اما مردم خودشان سرنوشتشان را تعیین می‌کنند/ انتخابات بهترین راه قوی کردن کشور است

, ظریف: گلایه‌ها وجود دارد اما مردم خودشان سرنوشتشان را تعیین می‌کنند/ انتخابات بهترین راه قوی کردن کشور است,

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز (جمعه) پس از انداختن رای خود به صندوق در حسینیه جماران، به خبرنگاران گفت: مردم ما پشتوانه اصلی انقلاب هستند و برای بنده که مسئولیت خدمت در حوزه سیاست خارجی و دیپلماسی دارم، پشتوانه اصلی دیپلماسی ما هستند.

,

وی ادامه داد: حضور مردم با سلیقه‌های مختلف و با گرایش‌های مختلف علیرغم برخی دلخوری‌ها و علیرغم برخی گفت‌وگوهای خانوادگی برای جامعه بین‌المللی، نشانه مهمی از این است که این مردم با همه تفاوت‌هایشان می‌خواهند خودشان سرنوشتشان را تعیین کنند.

,

رییس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه ممکن است برخی ترجیحاتی داشته باشند، ممکن است برخی گلایه‌هایی داشته باشند اما کماکان خودشان می‌خواهند سرنوشتشان را تعیین کنند، اظهار داشت: مردم نمی‌گذارند یک نفر در واشنگتن بنشیند و برای آنها تصمیم بگیرد؛ آن هم یک نفری که دستش به خون فرد بزرگی مثل سردار سلیمانی آغشته است که مردم در رفراندوم تشییع او نشان دادند با همه دیدگاه‌های متفاوت در برابر قلدری، زور و تروریسم دولتی ایستادگی می‌کنند.

,

ظریف افزود: انتخابات با همه تفاوت‌ها و با همه ترجیح‌هایی که داشتیم یا نداشتیم، هنوز بهترین راه است برای اینکه کشور را قوی کنیم. به کشور امکان دهیم که در سطح بین‌المللی سربلند و مقاوم بایستد و ایران زیباتری برای نسل بعد داشته باشیم.

,

وی با اشاره به امنیت در فضای انتخابات تصریح کرد: من به عزیزان نیروی انتظامی که این زحمت را در سراسر کشور می‌کشند، خدا قوت عرض می‌کنم و دعا می‌کنم اجرشان نزد خداوند محفوظ باشد.

,

این دیپلمات عالی‌رتبه در رابطه با همکاری وزارت امور خارجه با پلیس بین‌الملل کشور و پلیس فتا نیز خاطرنشان کرد: ما تلاش‌مان را انجام می‌دهیم؛ در بسیاری مواقع موفق بودیم و در چند مورد هم کشورهای طرف مقابل همکاری نکردند. ما همکاری خوبی با پلیس بین‌الملل کشور داریم و در مواقعی که می‌توانیم و طرف مقابل همکاری می‌کند ما هم امکان موفقیت داریم. تعداد بسیاری از پرونده‌ها مخصوصا در خصوص کشورهای همسایه انجام می‌شود. 

,

وزیر امور خارجه در پاسخ به این سوال که برخی خبرها حاکی از تمدید مهلت گروه ویژه اقدام مالی برای ایران است، ابراز داشت: اکثریت قریب به اتفاق سخنرانانی که در طول چند روز گذشته اظهارنظر کرده‌اند، سخنانشان در این جهت بوده است. اما دو کشور و یک رژیم حامی تروریسم و کشوری که خودش تروریسم است و با اقدام علیه سردار سلیمانی، تروریسم دولتی خود را نشان داد و با تحریم‌ها تروریسم اقتصادی خود را نشان داده به اضافه عربستان که نمونه خاص و عام برای تروریسم است و رژیم اسرائیل که اساسا تروریسم دولتی به نام آن رژیم ثبت شده است؛ مانع شده‌اند. باید ببینیم امروز چه می‌شود.

,

 

,

رئیس‌جمهور در ستاد انتخابات کشور حاضر شد

, رئیس‌جمهور در ستاد انتخابات کشور حاضر شد,

وی افزود: الان مشخص است که در هر لحظه، چند نفر رأی داده‌اند و مشخص است که در تهران و استا‌ن‌ها چه میزان در انتخابات مشارکت داشته‌اند تشخیص هویت به خوبی و به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و امیدواریم وزیر کشور تلاش خود را انجام دهند که در انتخابات سال 1400، همه بخش‌های انتخابات به صورت الکترونیکی باشد.

,

 

,

متن سخنان دکتر روحانی پس از بازدید از ستاد انتخابات کشور و سامانه جامع انتخابات به این شرح است:

, متن سخنان دکتر روحانی پس از بازدید از ستاد انتخابات کشور و سامانه جامع انتخابات به این شرح است:, متن سخنان دکتر روحانی پس از بازدید از ستاد انتخابات کشور و سامانه جامع انتخابات به این شرح است:,

بسم الله الرحمن الرحیم

,

بسیار خوشحالیم که یک روز تاریخ آفرین شکوهمند کشور و انقلاب مان به ثبت می رسد. در جدول همه صندوق های سراسر کشور که در صفحه مشخص بود و آنها را نگاه می کردیم، خوشبختانه یک ارتباط مستقیم آنلاین  بین ستاد انتخابات در وزارت کشور با همه حوزه‌ها برقرار است.

,

برخی از بخش‌ها صددرصد، برخی از بخش‌ها 99 درصد، 98 درصد در کل 98 درصد صندوق های سراسر کشور آنلاین متصل هستند و این یک نقطه مثبتی است. اینکه در لحظات چند نفر رای دادند، چند نفر دارند رای می دهند، حوزه‌های تهران تا الان چقدر رای دادند، شهرستان‌های اطراف تهران و همه استان‌ها چقدر رای دادند؟این کار بسیار خوب و ارزشمندی است که انجام گرفته، تشخیص هویت به خوبی الکترونیکی انجام می گیرد .

,

امیدواریم وزیر کشور تلاش خود را دوچندان کند ، در سال 1400 دیگر همه مراحل انتخابات الکترونیکی باشد و یک رای گیری دیجیتال کامل را ان شاءالله مردم ما شاهد باشند.

,

در اینجا می خواهم از 40 سال پیش یاد کنم ، 40 سال پیش یعنی اسفند سال 58، اولین انتخابات مجلس شورا - البته آن وقت اسم آن ملی بود بعد در مجلس و اصلاح قانون اساسی ، مجلس شورای اسلامی شد - اولین انتخابات در اسفند سال 58 برای مجلس اول برگزار شد ، البته اسفند آن سال انتخابات زیاد بود فکر کنم انتخابات مجلس، پنجمین انتخاباتی بود که انجام می شد از موضوع همه پرسی که اولین آن بود رای به خبرگان قانون اساسی که دوم بود بعد رای به خودِ قانون اساسی که انتخاب سوم بود بعد انتخاب ریاست جمهوری که چهارم و پنجم انتخابات مجلس شورای اسلامی بود و امروز 40 سال تقریبا از آن روز می گذرد و ما به جای مجلس اول آماده هستیم تا برای مجلس یازدهم رای دهیم یعنی به خوبی علیرغم همه سختی‌ها و مشکلات، شرایط جنگ و همه چیزهایی که در این 40 سال داشتیم،  همه انتخابات‌ها سرِ موقع خودش انجام شده و این یکی از افتخارات بزرگ کشور ما است؛ کشوری که شرایط مختلفی داشته و کشوری که جنگ را تجربه کرده است.

,

امام بزرگوار ما بسیار حساس بود که انتخابات به موقع انجام شود حتی یک روز هم تاخیر  نشود و شما می بینید بین این 10 مجلسی که تاکنون بوده و مجلس یازدهم سال آینده شروع به کار می کند هیچ فاصله‌ای بین این مجلس‌ها نبوده و این مجلس کاملا متصل است، روز قبل مجلس قبلی است روز بعد مجلس جدید شروع به کار می کند و این در تاریخ دموکراسی خیلی نظیر ندارد و در کشور ما هم قبل از انقلاب اینچنین نبوده بین مجالس اولا 4 سال آن تمام نمی کرد بعد وسط آن فاصله‌های زیاد بود اما بحمدالله در تمام مجلس‌ها، مجلس از روز اول تا روز آخر تمام چهار سال خودش استفاده و بهره برداری کرده و بعد هم مجلس بعدی تشکیل شده است.

,

خوشحالیم که یازدهمین مجلس شورای اسلامی به دست ملت توانگر ما با رای های بسیار ارزشمند آنها تشکیل می شود یعنی مردم ما دارند همین الان مجلس یازدهم را با سلیقه و با آرای خود تشکیل می‌دهند، انشاءالله امیدواریم بهترین ها به مجلس شورای اسلامی یازدهم راه پیدا کنند و آنچه خواست مردم هست اینکه مجلسی فعال‌تر، پرشورتر و مجلسی که مردم شاهد باشند مشکلات زندگی آنها را بهتر حل می‌کند، قوانینی که ضروری است به سرعت تصویب می‌کند، نظارت خود را انجام می‌دهد، نسبت به نظارت و اجرای قانون مقید به قانون اساسی و آیین نامه است.

,

ان شاءالله ما شاهد یک مجلس بسیار خوبی در مجلس یازدهم خواهیم بود. همه مجلس‌های ما فراز و نشیب داشته ولی مجالس بسیار خوبی بوده از مجلس اول  که به اعتقاد من بهترین مجلس ما بوده تا امروز و ان شاءالله امیدواریم مجلس یازدهم ما هم مورد رضایت خداوند و هم مورد رضایت مردم باشد.

,

خسته نباشید عرض می‌کنم به همه ستادها ، همه آنهایی که امروز پای صندوق‌ها، کار اجرا را انجام می‌دهند، آنهایی که نظارت را انجام می‌دهند، آنهایی که مراحل بعدی این انتخابات را امشب، فردا، دست اندرکار هستند تا به نتیجه برسند، آنهایی که امنیت صندوق‌ها را در سراسر کشور تامین می‌کنند، رسانه‌هایی که در این روزها خیلی تلاش و کوشش کردند و مردم را پای صندوق آرا دعوت کردند، کار بزرگی را انجام دادند من هم از ملت بزرگوار و عزیز ایران، آنهایی که تا این لحظه موفق بودند رای دادند به آنها خسته نباشید می‌گویم و آنهایی هم که بعدازظهر و تا آخر وقت قانونی پای صندوق رای می‌روند، برایشان آرزوی موفقیت می‌کنم.

,

 

,

آیت الله رئیسی رأی خود را به صندوق انداخت

, آیت الله رئیسی رأی خود را به صندوق انداخت,

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه با حضور در یکی از مسجد شیشه تهران، در انتخابت مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری شرکت کرد.

,

 

,

مردم در ساعات اولیه به شعب اخذ رای مراجعه کنند

, مردم در ساعات اولیه به شعب اخذ رای مراجعه کنند,

ستاد انتخابات کشور روز جمعه در اطلاعیه شماره ۲۳ خود اعلام کرد: با عنایت به اینکه تمامی شعب اخذ رأی در سراسر کشور از ساعت ۸ صبح آماده اخذ رأی از همه واجدین شرایط هستند، لذا از هم‌میهنان عزیز تقاضا می‌شود در ساعات اولیه به شعب اخذ رای مراجعه واز موکول کردن حضور خود در شعبه به ساعات پایانی به جهت ازدحام جمعیت خودداری کنند.

,

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میان‌ دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان از ساعت 8 صبح امروز -جمعه - دوم اسفند در ۲۰۸ حوزه انتخابیه - ۶ هزار و ۱۱۲ شعبه شهری، ۵۷۷ شعبه روستایی و ۴۶۱ شعبه سیار اخذ رای- برای تعیین ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی  و تعیین۷ نماینده مجلس خبرگان رهبری در ۵ حوزه انتخابیه تهران، خراسان شمالی، خراسان رضوی، فارس و قم برگزار می‌شود.

, مجلس خبرگان, مجلس خبرگان,

در این دوره از انتخابات ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۵۹ نفر واجد شرایط رای دادن و ۲ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۷۶۶ نفر رای اولی هستند.

,

 

,

سن رای دهندگان در روز اخذ رأی ۱۸ سال تمام است

, سن رای دهندگان در روز اخذ رأی ۱۸ سال تمام است,

ستاد انتخابات کشور با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد، سن رأی دهندگان در روز اخذ رأی ۱۸ سال تمام است.

,

متن اطلاعیه ستاد انتخابات کشور به شرح زیر است:

,

به اطلاع کلیه جوانان عزیز و برومند ایران اسلامی می‌رساند، براساس بند ۲ ماده ۲۷ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، سن انتخاب کنندگان در روز اخذ رأی ۱۸ سال تمام می‌باشد. یعنی کلیه متولدین روز ۲ اسفند ماه سال ۱۳۸۰و قبل از آن می‌توانند با حضور در شعب اخذ رأی اولین حضور خود در انتخابات را به ثبت رسانده و رأی بدهند.

, براساس,

 

,

امامی کاشانی: همانطور که نماز واجب است رأی دادن نیز واجب است

, امامی کاشانی: همانطور که نماز واجب است رأی دادن نیز واجب است,

آیت الله امامی کاشانی عضو مجلس خبرگان رهبری بعداز ظهر امروز با حضور در حسینیه جماران رأی خود را در صندوق رأی انداخت.

, بعداز,

وی در جمع خبرنگاران در مورد حضور مردم در انتخابات اظهار داشت: اهمیت انتخابات در آنجا مشخص می‌شود که اگر به نوع نگاه استکبار به ایران توجه کنیم، مشخص می‌شود. همانطور که نماز واجب است رأی دادن نیز واجب است، به همین دلیل تاکید بر این می‌شود که مردم در انتخابات شرکت کنند.

,

امام جمعه موقت تهران وی ادامه داد: مردم ما به حمدالله فهیم و اوضاع و احوال را به درستی می‌شناسند و در انتخابات شرکت خواهند کرد. انتخابات مربوط به استقلال و امنیت کشور بوده و باید سلیقه‌های شخصی را کنار گذاشت و پای صندوق‌های رأی آمد.

,

امامی کاشانی در خاتمه عنوان کرد: برنده واقعی انتخابات اسلام خواهد بود انشاالله.
 

,
,

فرمانده نیروی قدس رای خود را به صندوق انداخت

, فرمانده نیروی قدس رای خود را به صندوق انداخت,

سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه با حضور در یکی از شعب اخذ رای در تهران، آرای خود در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میاندوره مجلس خبرگان را به صندوق انداخت.

,

, ,

 

,

حضور پرشور مردم در ۴ ساعت اولیه اخذ رای در تهران و دیگر شهرها/ مشارکت در قم بالاست

, حضور پرشور مردم در ۴ ساعت اولیه اخذ رای در تهران و دیگر شهرها/ مشارکت در قم بالاست,

مشارکت مردم تا این ساعت (12 ظهر) یک حضور پرشور بوده و در برخی شعب مردم در صفهای طولانی منتظر انداختن رای خود در  صندوق هستند.

,

بنا به گفته یک منبع آگاه در ستاد انتخابات، مشارکت مردم در انتخابات در کشور وضعیت بسیار خوبی دارد و همچنین در شهر قم قم نیز علی رغم جوسازی‌های سنگین روزهای اخیر درخصوص شیوع گسترده ویروس کرونا،مشارکت بسیار خوب گزارش شده است.

,

در برخی شعب شهر تهران بجای یک صف چند صف از مردم تشکیل شده و همین موضوع، فرایند رای دادن را نیز طولانی کرده است.

,

مسئولین کشور از مردم درخواست کردند تا در مدت زمان اولیه تعیین شده آرای خود را به صندوق بیندازند تا از ازدحام در ساعات پایانی جلوگیری شود.

,

به گفته رحمانی فضلی وزیر کشور، مدت زمان اولیه 10 ساعت است و نهایتا صندوق ها در ساعت 12 شب باید برای شمارش آرا بسته شود.

,

 

,

مشارکت حدود ۱۱ میلیون ایرانی در انتخابات

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: حدود ۱۱ میلیون نفر در انتخابات شرکت کرده‌اند.

جمال عرف اظهار کرد: تاکنون حدود ۱۱میلیون نفر در سراسر کشور در انتخابات رای داده‌اند.

, مشارکت حدود ۱۱ میلیون ایرانی در انتخابات,
,
,
,
,

 

,

میزان مشارکت در انتخابات همانند دور قبل است

, میزان مشارکت در انتخابات همانند دور قبل است,

عبدالرضا رحمانی فضلی پس از رأی دادن در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تا ساعت ۱۲ میزان شرکت کنندگان همانند و برابر دور قبل بوده است.

,

وی عنوان کرد: موضوع رأی و مشارکت در سرنوشت کشور در انتخابات امر مقدسی است و مردم ما در این ۴۱ سال در همه رأی گیری ها شرکت کرده اند و این حق مردم است که شرکت کنند و نظر خود را در چگونگی اداره کشور اعلام کنند. بنابراین از نظر دموکراسی و مردم سالاری دینی جمهوری اسلامی عملکرد قابل توجهی دارد.

,

رحمانی فضلی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم که این امر تداوم پیدا کند و مردم با انگیزه بالا و شوق بیشتری تا آخر وقت رقم مشارکت را به گونه‌ای بالا ببرند که این حضور بتواند، در تحلیل‌های دشمنان نسبت به جایگاه جمهوری اسلامی مؤثر باشد. هر زمان مردم در صحنه بودند تحلیل‌های آنها عوض شده است. امیدواریم با توجه به شرایط منطقه و کشور میزان مشارکت مردم در انتخابات قابل قبول باشد.

,
 
,
نحوه رای دادن هموطنانی که از نعمت سواد خواندن و نوشتن محرومند
, نحوه رای دادن هموطنانی که از نعمت سواد خواندن و نوشتن محرومند,
 
,
ستاد انتخابات کشور درباره هم‌میهنانی که از نعمت سواد خواندن و نوشتن محروم بوده و یا توانایی نوشتن رأی خود را ندارند اطلاعیه‌ای صادر کرد.
,
 
,
ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره 31 اعلام کرد هموطنان عزیزی که از نعمت سواد خواندن و نوشتن محرومند یا به دلیل نقص عضو قادر به نوشتن رأی خود نیستند می‌توانند به همراه شخصی مورد اعتماد به شعب مراجعه نمایند.
,
 
,
متن اطلاعیه به شرح زیر می‌باشد:
,
 
,
اطلاعیه شماره  (31)
,
 
,
به اطلاع آن دسته از هموطنان عزیزی که از نعمت سواد خواندن و نوشتن محرومند و یا به دلیل نقص عضو قادر به نوشتن رأی خود نیستند می‌رساند: برای شرکت در انتخابات و دادن رأی می‌توانند به همراه شخصی با سواد از افراد خانواده و یا فردی مورد اعتماد، به یکی از شعب أخذ رأی مراجعه و پس از انتخاب نامزد موردنظر با کمک وی نام و نام خانوادگی و کد نامزد را در برگ رأی بنویسند و سپس آن را شخصاً به صندوق رأی بیندازند.
,
 
,
ضمناً مسئولین شعب، اعم از نمایندگان فرماندار، اعضاء شعبه، ناظرین هیأت نظارت، عوامل انتظامی، نمایندگان نامزدها و بازرسین به هیچ وجه مجاز نیستند برای رأی‌دهندگان اقدام به نوشتن رأی نمایند.
,
 
,
 
فرمانده ناجا: تاکنون هیچ مشکل امنیتی گزارش نشده است
 
فرمانده نیروی انتظامی از آمادگی 100 درصدی پلیس در اقصی نقاط کشور خبر داد و گفت: تاکنون هیچ مشکل امنیتی گزارش نشده است.
 
سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه از همان ساعات اولیه مردم با شور و نشاط در پای صندوق های رأی حضور یافته اند، اظهار داشت: امیدواریم که مردم عزیز حضور در انتخابات را به ساعات پایانی موکول نکنند و این تکلیف شرعی و الهی را هر چه سریع‌تر به انجام برسانند.
 
وی با بیان اینکه تاکنون هیچ مشکل امنیتی در شعب اخذ رأی در سراسر کشور گزارش نشده است، افزود: بحمداله انتخابات در حال حاضر با امنیت و آرامش در حال برگزاری است و قطعاً این روند تا پایان برگزاری انتخابات ادامه دارد.
 
فرمانده ناجا با تأکید بر اینکه امنیت برقراری شعب اخذ رأی بر عهده نیروی انتظامی است، تصریح کرد: امنیت شعب اخذ رای از ماه‌های گذشته با برنامه ریزی‌های دقیق انجام شده است ضمن اینکه مردم نیز تاکنون همکاری خوبی با مأموران نیروی انتظامی داشته اند که جای تشکر و قدردانی دارد.
 
وی اعلام کرد: حدود 200 هزار نفر نیروهای پلیس به همراه بسیج و نیز 100 هزار نفر گشت‌های پلیس در اقصی نقاط کشور بکارگیری شده اند؛ بحمداله تمامی مسؤولان همکاری خوبی با نیروهای پلیس داشته اند امیدواریم ما نیز خدمتگزار خوبی برای مردم باشیم و این انتخابات با امنیت کامل به اتمام برسد.
 
ستاد انتخابات کشور: انتخابات تا ساعت ۲۰ تمدید شد
سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: سه تصمیم برای تمدید انتخابات در کشور اتخاذ شده است.
 
سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره تمدید انتخابات اظهار داشت: درباره تمدید انتخابات در روز جاری سه تصمیم اتخاذ شده است: انتخابات در استان چهار محال بختیاری در حوزه لردگان و خان‌میرزا ساعت 18 تمام شد و تمدید نمی‌شود.
 
وی افزود: همچنین انتخابات در استان چهار محال بختیاری در حوزه‌های اردل، فارسان و کیار به مدت یک ساعت و تا ساعت 19 تمدید و در سایر نقاط کشور نیز تا ساعت 20 تمدید شد.
 
 
بازدید رئیس دفتر رهبر انقلاب از ستاد انتخابات کشور
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی‌گلپایگانی از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی‌گلپایگانی رئیس دفتر رهبر انقلاب دقایقی پیش  از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد.
 
 
وی در پی این بازدید در جریان آخرین میزان مشارکت مردم تاکنون و روند کلی برگزاری انتخابات قرار گرفت.

حجت‌الاسلام گلپایگانی گفت: در انتخابات امروز مردم بصیر وآگاه  دوست را از دشمن می شناسند؛ رهبری فرمودند که شرکت در انتخابات وظیفه‌ی شرعی است و همانطور که نماز واجب است، حضور در انتخابات هم تکلیف شرعی است.

 
بازدید وزیر اطلاعات از ستاد انتخابات کشور
 
 حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات با حضور در محل ستاد انتخابات کشور از فعالیت‌های این ستاد بازدید کرد.
 
 
 
,
 
,
فرمانده ناجا: تاکنون هیچ مشکل امنیتی گزارش نشده است
, فرمانده ناجا: تاکنون هیچ مشکل امنیتی گزارش نشده است,
 
,
فرمانده نیروی انتظامی از آمادگی 100 درصدی پلیس در اقصی نقاط کشور خبر داد و گفت: تاکنون هیچ مشکل امنیتی گزارش نشده است.
,
 
,
سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه از همان ساعات اولیه مردم با شور و نشاط در پای صندوق های رأی حضور یافته اند، اظهار داشت: امیدواریم که مردم عزیز حضور در انتخابات را به ساعات پایانی موکول نکنند و این تکلیف شرعی و الهی را هر چه سریع‌تر به انجام برسانند.
,
 
,
وی با بیان اینکه تاکنون هیچ مشکل امنیتی در شعب اخذ رأی در سراسر کشور گزارش نشده است، افزود: بحمداله انتخابات در حال حاضر با امنیت و آرامش در حال برگزاری است و قطعاً این روند تا پایان برگزاری انتخابات ادامه دارد.
,
 
,
فرمانده ناجا با تأکید بر اینکه امنیت برقراری شعب اخذ رأی بر عهده نیروی انتظامی است، تصریح کرد: امنیت شعب اخذ رای از ماه‌های گذشته با برنامه ریزی‌های دقیق انجام شده است ضمن اینکه مردم نیز تاکنون همکاری خوبی با مأموران نیروی انتظامی داشته اند که جای تشکر و قدردانی دارد.
,
 
,
وی اعلام کرد: حدود 200 هزار نفر نیروهای پلیس به همراه بسیج و نیز 100 هزار نفر گشت‌های پلیس در اقصی نقاط کشور بکارگیری شده اند؛ بحمداله تمامی مسؤولان همکاری خوبی با نیروهای پلیس داشته اند امیدواریم ما نیز خدمتگزار خوبی برای مردم باشیم و این انتخابات با امنیت کامل به اتمام برسد.
,
 
,
ستاد انتخابات کشور: انتخابات تا ساعت ۲۰ تمدید شد
سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: سه تصمیم برای تمدید انتخابات در کشور اتخاذ شده است.
 
سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره تمدید انتخابات اظهار داشت: درباره تمدید انتخابات در روز جاری سه تصمیم اتخاذ شده است: انتخابات در استان چهار محال بختیاری در حوزه لردگان و خان‌میرزا ساعت 18 تمام شد و تمدید نمی‌شود.
 
وی افزود: همچنین انتخابات در استان چهار محال بختیاری در حوزه‌های اردل، فارسان و کیار به مدت یک ساعت و تا ساعت 19 تمدید و در سایر نقاط کشور نیز تا ساعت 20 تمدید شد.
 
 
بازدید رئیس دفتر رهبر انقلاب از ستاد انتخابات کشور
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی‌گلپایگانی از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی‌گلپایگانی رئیس دفتر رهبر انقلاب دقایقی پیش  از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد.
 
 
وی در پی این بازدید در جریان آخرین میزان مشارکت مردم تاکنون و روند کلی برگزاری انتخابات قرار گرفت.

حجت‌الاسلام گلپایگانی گفت: در انتخابات امروز مردم بصیر وآگاه  دوست را از دشمن می شناسند؛ رهبری فرمودند که شرکت در انتخابات وظیفه‌ی شرعی است و همانطور که نماز واجب است، حضور در انتخابات هم تکلیف شرعی است.

,
ستاد انتخابات کشور: انتخابات تا ساعت ۲۰ تمدید شد
, ستاد انتخابات کشور: انتخابات تا ساعت ۲۰ تمدید شد,
سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: سه تصمیم برای تمدید انتخابات در کشور اتخاذ شده است.
,
 
,
سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره تمدید انتخابات اظهار داشت: درباره تمدید انتخابات در روز جاری سه تصمیم اتخاذ شده است: انتخابات در استان چهار محال بختیاری در حوزه لردگان و خان‌میرزا ساعت 18 تمام شد و تمدید نمی‌شود.
,
 
,
وی افزود: همچنین انتخابات در استان چهار محال بختیاری در حوزه‌های اردل، فارسان و کیار به مدت یک ساعت و تا ساعت 19 تمدید و در سایر نقاط کشور نیز تا ساعت 20 تمدید شد.
,
 
,
 
,
بازدید رئیس دفتر رهبر انقلاب از ستاد انتخابات کشور
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی‌گلپایگانی از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی‌گلپایگانی رئیس دفتر رهبر انقلاب دقایقی پیش  از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد.
 
 
وی در پی این بازدید در جریان آخرین میزان مشارکت مردم تاکنون و روند کلی برگزاری انتخابات قرار گرفت.

حجت‌الاسلام گلپایگانی گفت: در انتخابات امروز مردم بصیر وآگاه  دوست را از دشمن می شناسند؛ رهبری فرمودند که شرکت در انتخابات وظیفه‌ی شرعی است و همانطور که نماز واجب است، حضور در انتخابات هم تکلیف شرعی است.

,
بازدید رئیس دفتر رهبر انقلاب از ستاد انتخابات کشور
, بازدید رئیس دفتر رهبر انقلاب از ستاد انتخابات کشور,
 
,
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی‌گلپایگانی از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد.
,
 
,
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی‌گلپایگانی رئیس دفتر رهبر انقلاب دقایقی پیش  از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد.
,
 
,
, ,
 
,
وی در پی این بازدید در جریان آخرین میزان مشارکت مردم تاکنون و روند کلی برگزاری انتخابات قرار گرفت.
,

حجت‌الاسلام گلپایگانی گفت: در انتخابات امروز مردم بصیر وآگاه  دوست را از دشمن می شناسند؛ رهبری فرمودند که شرکت در انتخابات وظیفه‌ی شرعی است و همانطور که نماز واجب است، حضور در انتخابات هم تکلیف شرعی است.

,

حجت‌الاسلام گلپایگانی گفت: در انتخابات امروز مردم بصیر وآگاه  دوست را از دشمن می شناسند؛ رهبری فرمودند که شرکت در انتخابات وظیفه‌ی شرعی است و همانطور که نماز واجب است، حضور در انتخابات هم تکلیف شرعی است.

,
 
,
بازدید وزیر اطلاعات از ستاد انتخابات کشور
 
 حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات با حضور در محل ستاد انتخابات کشور از فعالیت‌های این ستاد بازدید کرد.
 
 
 
,
بازدید وزیر اطلاعات از ستاد انتخابات کشور
, بازدید وزیر اطلاعات از ستاد انتخابات کشور,
 
,
 حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات با حضور در محل ستاد انتخابات کشور از فعالیت‌های این ستاد بازدید کرد.
,
 
,
, ,
 
,
 
,
وزیر کشور: تمدید مهلت رأی گیری تا ساعت ۲۲/ میزان مشارکت فردا اعلام می‌شود

عبدالرضا رحمانی فضلی از تمدید مهلت رأی گیری تا ساعت 22 امشب خبر داد.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در جمع خبرنگاران، گفت: میزان مشارکت فردا اعلام می شود و انتخابات تا ساعت ۲۲ تمدید شد.

 

لاریجانی: تلاش هوشمندانه برای صیانت از رأی مردم انجام می‌شود
 
رئیس مجلس با بیان اینکه تلاش هوشمندانه برای صیانت از رأی مردم انجام می‌شود، گفت: گام خوبی را وزارت کشور انجام داد تا هم از رأی تک تک مردم صیانت شود و هم با سرعت کار انجام شود.
 
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش با حضور در جمع خبرنگاران اظهارداشت: امیدوارم تا آخر شب انتخابات پر رونق و مجلس آینده مجلسی با پشتوانه قوی باشد.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بازدیدی که از ستاد انتخابات داشتم، اقدامات وزارت کشور نشانگر تلاش هوشمندانه برای صیانت از آراء مردم بود، علاوه بر این با دقت نظر لازم سازوکارها طراحی شده بود تا با سرعت اطلاعات از همه حوزه‌ها به ستاد انتخابات کشور منتقل و نتایج مشخص شود.
 
 
عرف: نتایج تعداد قابل توجهی از حوزه‌ها شنبه اعلام می‌شود
 
رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه امیدواریم تعداد قابل توجهی از حوزه‌ها شنبه تعیین تکلیف شوند، گفت: در انتخابات مجلس شورای اسلامی نتایج انتخابات حوزه به حوزه اعلام می‌شود.
 
جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور در گفتگویی گفت: استانداران تماس می‌گرفتند و تقاضای تمدید زمان رای گیری را داشتند، موضوع با وزیر کشور در میان گذاشته شد، طبق قانون باید موافقت شورای نگهبان نیز گرفته می شد، انتخابات و رای گیری به مدت ۲ ساعت در سراسر کشور تمدید شد.
 
وی ادامه داد: در برخی از حوزه‌ها کار اخذ رای تمام شده است، در مناطق مرزی رای‌گیری به پایان رسیده است، تصمیم گیری در این خصوص در اختیار استانداران قرار گرفته است. این اختیار وجود دارد که اگر استانداری در حوزه به جمع‌بندی رسید که رای دهنده‌ای وجود ندارد، می‌تواند پایان رای گیری را اعلام کند.
 
وی تصریح کرد: بر اساس چارچوب قانونی تا دو ساعت بعد از ساعت ۲۲ می‌توانیم اخذ رای را تمدید کنیم، که آن هم با نظر وزیر کشور امکان‌پذیر است.
 
رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: آنچه از استان‌ها به خصوص استان‌های جنوبی به ما گزارش شده است این است که مردم مشتاقانه حضور یافته‌اند و صف‌های رأی‌گیری شکل گرفته است، استاندار محترم قم اعلام کرد که مردم قم از غروب در انتخابات حضور یافتند. وزیر در مورد تمدید زمان انتخابات از ساعت ۲۲ به بعد تصمیم خواهد گرفت که یا به صورت متمرکز تصمیم‌گیری شود و یا به استانداران واگذار شود.
 
 وی در مورد نحوه شمارش آرا گفت: پس از پایان اخذ رای شعبه تعطیل می‌شود و اعضای شعبه شامل اعضا و ناظرین و نماینده شورای نگهبان شروع به شمارش آرا می‌کنند. امیدواریم تعداد قابل توجهی از حوزه‌ها شنبه تعیین تکلیف شوند.
 
عرف گفت: در انتخابات مجلس شورای اسلامی نتایج انتخابات حوزه به حوزه اعلام می‌شود.
 
درخواست وسیع مردم برای تمدید ساعت اخذ رای
 
در اکثر حوزه های انتخابیه کشور درخواست گسترده مردم برای تمدید ساعت اخذ رای وجود دارد
 
بر اساس گزارشها مسئولین نهایتا تا ساعت ۲۴ امشب می توانند انتخابات را تمدید کنند و از مردم خواستند به سرعت برای انداختن رای خود به صندوق مراجعه کنند.
 
انتخابات پایتخت تا ساعت ۲۳ تمدید شد/ تمدید رأی‌گیری در 4 حوزه انتخابیه استان تهران
 
رئیس ستاد انتخابات استان تهران از تمدید رأی‌گیری حوزه انتخابیه تهران، ری شمیرانات و اسلامشهر تا ساعت 23 خبر داد.
 
تمدید انتخابات پایتخت تا ساعت ۲۳:۳۰
 
رییس ستاد انتخابات استان تهران از تمدید انتخابات شعب اخذ ری، اسلامشهر و تهران تا ساعت ۲۳:۳۰ خبر داد.
 
 
انتخابات در تهران، ری و اسلامشهر تا ساعت ۲۴ تمدید شد/ این مهلت تمدید نخواهد شد

رئیس ستاد انتخابات استان تهران از تمدید انتخابات در شهرستان‌های تهران، ری و اسلامشهر تا ساعت 24 خبر داد.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران امشب در گفت و گویی گفت: انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان در شهرستان‌های تهران، ری و اسلامشهر تا ساعت ۲۴ تمدید شد.

وی تأکید کرد: این آخرین مهلت شهروندان این شهرستان‌ها برای حضور در پای صندوق های رای است و پس از ساعت 24 این مهلت تمدید نخواهد شد.
 
,
وزیر کشور: تمدید مهلت رأی گیری تا ساعت ۲۲/ میزان مشارکت فردا اعلام می‌شود

عبدالرضا رحمانی فضلی از تمدید مهلت رأی گیری تا ساعت 22 امشب خبر داد.

,
وزیر کشور: تمدید مهلت رأی گیری تا ساعت ۲۲/ میزان مشارکت فردا اعلام می‌شود

عبدالرضا رحمانی فضلی از تمدید مهلت رأی گیری تا ساعت 22 امشب خبر داد.

,
وزیر کشور: تمدید مهلت رأی گیری تا ساعت ۲۲/ میزان مشارکت فردا اعلام می‌شود

عبدالرضا رحمانی فضلی از تمدید مهلت رأی گیری تا ساعت 22 امشب خبر داد.

,
وزیر کشور: تمدید مهلت رأی گیری تا ساعت ۲۲/ میزان مشارکت فردا اعلام می‌شود

عبدالرضا رحمانی فضلی از تمدید مهلت رأی گیری تا ساعت 22 امشب خبر داد.

, وزیر کشور: تمدید مهلت رأی گیری تا ساعت ۲۲/ میزان مشارکت فردا اعلام می‌شود,

عبدالرضا رحمانی فضلی از تمدید مهلت رأی گیری تا ساعت 22 امشب خبر داد.

,

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در جمع خبرنگاران، گفت: میزان مشارکت فردا اعلام می شود و انتخابات تا ساعت ۲۲ تمدید شد.

 

لاریجانی: تلاش هوشمندانه برای صیانت از رأی مردم انجام می‌شود
 
رئیس مجلس با بیان اینکه تلاش هوشمندانه برای صیانت از رأی مردم انجام می‌شود، گفت: گام خوبی را وزارت کشور انجام داد تا هم از رأی تک تک مردم صیانت شود و هم با سرعت کار انجام شود.
 
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش با حضور در جمع خبرنگاران اظهارداشت: امیدوارم تا آخر شب انتخابات پر رونق و مجلس آینده مجلسی با پشتوانه قوی باشد.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بازدیدی که از ستاد انتخابات داشتم، اقدامات وزارت کشور نشانگر تلاش هوشمندانه برای صیانت از آراء مردم بود، علاوه بر این با دقت نظر لازم سازوکارها طراحی شده بود تا با سرعت اطلاعات از همه حوزه‌ها به ستاد انتخابات کشور منتقل و نتایج مشخص شود.
 
 
عرف: نتایج تعداد قابل توجهی از حوزه‌ها شنبه اعلام می‌شود
 
رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه امیدواریم تعداد قابل توجهی از حوزه‌ها شنبه تعیین تکلیف شوند، گفت: در انتخابات مجلس شورای اسلامی نتایج انتخابات حوزه به حوزه اعلام می‌شود.
 
جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور در گفتگویی گفت: استانداران تماس می‌گرفتند و تقاضای تمدید زمان رای گیری را داشتند، موضوع با وزیر کشور در میان گذاشته شد، طبق قانون باید موافقت شورای نگهبان نیز گرفته می شد، انتخابات و رای گیری به مدت ۲ ساعت در سراسر کشور تمدید شد.
 
وی ادامه داد: در برخی از حوزه‌ها کار اخذ رای تمام شده است، در مناطق مرزی رای‌گیری به پایان رسیده است، تصمیم گیری در این خصوص در اختیار استانداران قرار گرفته است. این اختیار وجود دارد که اگر استانداری در حوزه به جمع‌بندی رسید که رای دهنده‌ای وجود ندارد، می‌تواند پایان رای گیری را اعلام کند.
 
وی تصریح کرد: بر اساس چارچوب قانونی تا دو ساعت بعد از ساعت ۲۲ می‌توانیم اخذ رای را تمدید کنیم، که آن هم با نظر وزیر کشور امکان‌پذیر است.
 
رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: آنچه از استان‌ها به خصوص استان‌های جنوبی به ما گزارش شده است این است که مردم مشتاقانه حضور یافته‌اند و صف‌های رأی‌گیری شکل گرفته است، استاندار محترم قم اعلام کرد که مردم قم از غروب در انتخابات حضور یافتند. وزیر در مورد تمدید زمان انتخابات از ساعت ۲۲ به بعد تصمیم خواهد گرفت که یا به صورت متمرکز تصمیم‌گیری شود و یا به استانداران واگذار شود.
 
 وی در مورد نحوه شمارش آرا گفت: پس از پایان اخذ رای شعبه تعطیل می‌شود و اعضای شعبه شامل اعضا و ناظرین و نماینده شورای نگهبان شروع به شمارش آرا می‌کنند. امیدواریم تعداد قابل توجهی از حوزه‌ها شنبه تعیین تکلیف شوند.
 
عرف گفت: در انتخابات مجلس شورای اسلامی نتایج انتخابات حوزه به حوزه اعلام می‌شود.
 
درخواست وسیع مردم برای تمدید ساعت اخذ رای
 
در اکثر حوزه های انتخابیه کشور درخواست گسترده مردم برای تمدید ساعت اخذ رای وجود دارد
 
بر اساس گزارشها مسئولین نهایتا تا ساعت ۲۴ امشب می توانند انتخابات را تمدید کنند و از مردم خواستند به سرعت برای انداختن رای خود به صندوق مراجعه کنند.
 
انتخابات پایتخت تا ساعت ۲۳ تمدید شد/ تمدید رأی‌گیری در 4 حوزه انتخابیه استان تهران
 
رئیس ستاد انتخابات استان تهران از تمدید رأی‌گیری حوزه انتخابیه تهران، ری شمیرانات و اسلامشهر تا ساعت 23 خبر داد.
 
تمدید انتخابات پایتخت تا ساعت ۲۳:۳۰
 
رییس ستاد انتخابات استان تهران از تمدید انتخابات شعب اخذ ری، اسلامشهر و تهران تا ساعت ۲۳:۳۰ خبر داد.
 
 
انتخابات در تهران، ری و اسلامشهر تا ساعت ۲۴ تمدید شد/ این مهلت تمدید نخواهد شد

رئیس ستاد انتخابات استان تهران از تمدید انتخابات در شهرستان‌های تهران، ری و اسلامشهر تا ساعت 24 خبر داد.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران امشب در گفت و گویی گفت: انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان در شهرستان‌های تهران، ری و اسلامشهر تا ساعت ۲۴ تمدید شد.

وی تأکید کرد: این آخرین مهلت شهروندان این شهرستان‌ها برای حضور در پای صندوق های رای است و پس از ساعت 24 این مهلت تمدید نخواهد شد.
 
,

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در جمع خبرنگاران، گفت: میزان مشارکت فردا اعلام می شود و انتخابات تا ساعت ۲۲ تمدید شد.

,

 

,
لاریجانی: تلاش هوشمندانه برای صیانت از رأی مردم انجام می‌شود
, لاریجانی: تلاش هوشمندانه برای صیانت از رأی مردم انجام می‌شود,
 
,
رئیس مجلس با بیان اینکه تلاش هوشمندانه برای صیانت از رأی مردم انجام می‌شود، گفت: گام خوبی را وزارت کشور انجام داد تا هم از رأی تک تک مردم صیانت شود و هم با سرعت کار انجام شود.
,
 
,
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش با حضور در جمع خبرنگاران اظهارداشت: امیدوارم تا آخر شب انتخابات پر رونق و مجلس آینده مجلسی با پشتوانه قوی باشد.
,
 
,
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بازدیدی که از ستاد انتخابات داشتم، اقدامات وزارت کشور نشانگر تلاش هوشمندانه برای صیانت از آراء مردم بود، علاوه بر این با دقت نظر لازم سازوکارها طراحی شده بود تا با سرعت اطلاعات از همه حوزه‌ها به ستاد انتخابات کشور منتقل و نتایج مشخص شود.
,
 
,
 
,
عرف: نتایج تعداد قابل توجهی از حوزه‌ها شنبه اعلام می‌شود
 
رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه امیدواریم تعداد قابل توجهی از حوزه‌ها شنبه تعیین تکلیف شوند، گفت: در انتخابات مجلس شورای اسلامی نتایج انتخابات حوزه به حوزه اعلام می‌شود.
 
جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور در گفتگویی گفت: استانداران تماس می‌گرفتند و تقاضای تمدید زمان رای گیری را داشتند، موضوع با وزیر کشور در میان گذاشته شد، طبق قانون باید موافقت شورای نگهبان نیز گرفته می شد، انتخابات و رای گیری به مدت ۲ ساعت در سراسر کشور تمدید شد.
 
وی ادامه داد: در برخی از حوزه‌ها کار اخذ رای تمام شده است، در مناطق مرزی رای‌گیری به پایان رسیده است، تصمیم گیری در این خصوص در اختیار استانداران قرار گرفته است. این اختیار وجود دارد که اگر استانداری در حوزه به جمع‌بندی رسید که رای دهنده‌ای وجود ندارد، می‌تواند پایان رای گیری را اعلام کند.
 
وی تصریح کرد: بر اساس چارچوب قانونی تا دو ساعت بعد از ساعت ۲۲ می‌توانیم اخذ رای را تمدید کنیم، که آن هم با نظر وزیر کشور امکان‌پذیر است.
 
رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: آنچه از استان‌ها به خصوص استان‌های جنوبی به ما گزارش شده است این است که مردم مشتاقانه حضور یافته‌اند و صف‌های رأی‌گیری شکل گرفته است، استاندار محترم قم اعلام کرد که مردم قم از غروب در انتخابات حضور یافتند. وزیر در مورد تمدید زمان انتخابات از ساعت ۲۲ به بعد تصمیم خواهد گرفت که یا به صورت متمرکز تصمیم‌گیری شود و یا به استانداران واگذار شود.
 
 وی در مورد نحوه شمارش آرا گفت: پس از پایان اخذ رای شعبه تعطیل می‌شود و اعضای شعبه شامل اعضا و ناظرین و نماینده شورای نگهبان شروع به شمارش آرا می‌کنند. امیدواریم تعداد قابل توجهی از حوزه‌ها شنبه تعیین تکلیف شوند.
 
عرف گفت: در انتخابات مجلس شورای اسلامی نتایج انتخابات حوزه به حوزه اعلام می‌شود.
 
درخواست وسیع مردم برای تمدید ساعت اخذ رای
 
در اکثر حوزه های انتخابیه کشور درخواست گسترده مردم برای تمدید ساعت اخذ رای وجود دارد
 
بر اساس گزارشها مسئولین نهایتا تا ساعت ۲۴ امشب می توانند انتخابات را تمدید کنند و از مردم خواستند به سرعت برای انداختن رای خود به صندوق مراجعه کنند.
 
انتخابات پایتخت تا ساعت ۲۳ تمدید شد/ تمدید رأی‌گیری در 4 حوزه انتخابیه استان تهران
 
رئیس ستاد انتخابات استان تهران از تمدید رأی‌گیری حوزه انتخابیه تهران، ری شمیرانات و اسلامشهر تا ساعت 23 خبر داد.
 
تمدید انتخابات پایتخت تا ساعت ۲۳:۳۰
 
رییس ستاد انتخابات استان تهران از تمدید انتخابات شعب اخذ ری، اسلامشهر و تهران تا ساعت ۲۳:۳۰ خبر داد.
 
 
انتخابات در تهران، ری و اسلامشهر تا ساعت ۲۴ تمدید شد/ این مهلت تمدید نخواهد شد

رئیس ستاد انتخابات استان تهران از تمدید انتخابات در شهرستان‌های تهران، ری و اسلامشهر تا ساعت 24 خبر داد.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران امشب در گفت و گویی گفت: انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان در شهرستان‌های تهران، ری و اسلامشهر تا ساعت ۲۴ تمدید شد.

وی تأکید کرد: این آخرین مهلت شهروندان این شهرستان‌ها برای حضور در پای صندوق های رای است و پس از ساعت 24 این مهلت تمدید نخواهد شد.
 
,
عرف: نتایج تعداد قابل توجهی از حوزه‌ها شنبه اعلام می‌شود
, عرف: نتایج تعداد قابل توجهی از حوزه‌ها شنبه اعلام می‌شود,
 
,
رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه امیدواریم تعداد قابل توجهی از حوزه‌ها شنبه تعیین تکلیف شوند، گفت: در انتخابات مجلس شورای اسلامی نتایج انتخابات حوزه به حوزه اعلام می‌شود.
,
 
,
جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور در گفتگویی گفت: استانداران تماس می‌گرفتند و تقاضای تمدید زمان رای گیری را داشتند، موضوع با وزیر کشور در میان گذاشته شد، طبق قانون باید موافقت شورای نگهبان نیز گرفته می شد، انتخابات و رای گیری به مدت ۲ ساعت در سراسر کشور تمدید شد.
,
 
,
وی ادامه داد: در برخی از حوزه‌ها کار اخذ رای تمام شده است، در مناطق مرزی رای‌گیری به پایان رسیده است، تصمیم گیری در این خصوص در اختیار استانداران قرار گرفته است. این اختیار وجود دارد که اگر استانداری در حوزه به جمع‌بندی رسید که رای دهنده‌ای وجود ندارد، می‌تواند پایان رای گیری را اعلام کند.
,
 
,
وی تصریح کرد: بر اساس چارچوب قانونی تا دو ساعت بعد از ساعت ۲۲ می‌توانیم اخذ رای را تمدید کنیم، که آن هم با نظر وزیر کشور امکان‌پذیر است.
,
 
,
رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: آنچه از استان‌ها به خصوص استان‌های جنوبی به ما گزارش شده است این است که مردم مشتاقانه حضور یافته‌اند و صف‌های رأی‌گیری شکل گرفته است، استاندار محترم قم اعلام کرد که مردم قم از غروب در انتخابات حضور یافتند. وزیر در مورد تمدید زمان انتخابات از ساعت ۲۲ به بعد تصمیم خواهد گرفت که یا به صورت متمرکز تصمیم‌گیری شود و یا به استانداران واگذار شود.
,
 
,
 وی در مورد نحوه شمارش آرا گفت: پس از پایان اخذ رای شعبه تعطیل می‌شود و اعضای شعبه شامل اعضا و ناظرین و نماینده شورای نگهبان شروع به شمارش آرا می‌کنند. امیدواریم تعداد قابل توجهی از حوزه‌ها شنبه تعیین تکلیف شوند.
,
 
,
عرف گفت: در انتخابات مجلس شورای اسلامی نتایج انتخابات حوزه به حوزه اعلام می‌شود.
,
 
,
درخواست وسیع مردم برای تمدید ساعت اخذ رای
 
در اکثر حوزه های انتخابیه کشور درخواست گسترده مردم برای تمدید ساعت اخذ رای وجود دارد
 
بر اساس گزارشها مسئولین نهایتا تا ساعت ۲۴ امشب می توانند انتخابات را تمدید کنند و از مردم خواستند به سرعت برای انداختن رای خود به صندوق مراجعه کنند.
 
انتخابات پایتخت تا ساعت ۲۳ تمدید شد/ تمدید رأی‌گیری در 4 حوزه انتخابیه استان تهران
 
رئیس ستاد انتخابات استان تهران از تمدید رأی‌گیری حوزه انتخابیه تهران، ری شمیرانات و اسلامشهر تا ساعت 23 خبر داد.
 
تمدید انتخابات پایتخت تا ساعت ۲۳:۳۰
 
رییس ستاد انتخابات استان تهران از تمدید انتخابات شعب اخذ ری، اسلامشهر و تهران تا ساعت ۲۳:۳۰ خبر داد.
,
درخواست وسیع مردم برای تمدید ساعت اخذ رای
, درخواست وسیع مردم برای تمدید ساعت اخذ رای,
 
,
در اکثر حوزه های انتخابیه کشور درخواست گسترده مردم برای تمدید ساعت اخذ رای وجود دارد
,
 
,
بر اساس گزارشها مسئولین نهایتا تا ساعت ۲۴ امشب می توانند انتخابات را تمدید کنند و از مردم خواستند به سرعت برای انداختن رای خود به صندوق مراجعه کنند.
,
 
,
انتخابات پایتخت تا ساعت ۲۳ تمدید شد/ تمدید رأی‌گیری در 4 حوزه انتخابیه استان تهران
 
رئیس ستاد انتخابات استان تهران از تمدید رأی‌گیری حوزه انتخابیه تهران، ری شمیرانات و اسلامشهر تا ساعت 23 خبر داد.
 
تمدید انتخابات پایتخت تا ساعت ۲۳:۳۰
 
رییس ستاد انتخابات استان تهران از تمدید انتخابات شعب اخذ ری، اسلامشهر و تهران تا ساعت ۲۳:۳۰ خبر داد.
,
انتخابات پایتخت تا ساعت ۲۳ تمدید شد/ تمدید رأی‌گیری در 4 حوزه انتخابیه استان تهران
, انتخابات پایتخت تا ساعت ۲۳ تمدید شد/ تمدید رأی‌گیری در 4 حوزه انتخابیه استان تهران,
 
,
رئیس ستاد انتخابات استان تهران از تمدید رأی‌گیری حوزه انتخابیه تهران، ری شمیرانات و اسلامشهر تا ساعت 23 خبر داد.
,
 
,
تمدید انتخابات پایتخت تا ساعت ۲۳:۳۰
, تمدید انتخابات پایتخت تا ساعت ۲۳:۳۰,
 
,
رییس ستاد انتخابات استان تهران از تمدید انتخابات شعب اخذ ری، اسلامشهر و تهران تا ساعت ۲۳:۳۰ خبر داد.
,
 
,
 
,
انتخابات در تهران، ری و اسلامشهر تا ساعت ۲۴ تمدید شد/ این مهلت تمدید نخواهد شد

رئیس ستاد انتخابات استان تهران از تمدید انتخابات در شهرستان‌های تهران، ری و اسلامشهر تا ساعت 24 خبر داد.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران امشب در گفت و گویی گفت: انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان در شهرستان‌های تهران، ری و اسلامشهر تا ساعت ۲۴ تمدید شد.

وی تأکید کرد: این آخرین مهلت شهروندان این شهرستان‌ها برای حضور در پای صندوق های رای است و پس از ساعت 24 این مهلت تمدید نخواهد شد.
 
, انتخابات در تهران، ری و اسلامشهر تا ساعت ۲۴ تمدید شد/ این مهلت تمدید نخواهد شد,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه