اخبار داغ

بازتاب‌های خبری انتخابات مجلس؛

بازتاب حماسه سیاسی مردم ایران در رسانه های خارجی

بازتاب حماسه سیاسی مردم ایران در رسانه های خارجی
یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری از دقایق ابتدایی در رسانه‌های جهان بازتاب داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ انتخابات مجلس یازدهم شورای اسلامی و اولین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری با دستور وزیر کشور از صبح امروز جمعه دوم اسفند ۱۳۹۸ با حضور مردم سراسر کشور پای صندوق های رای آغاز شد و از همان دقایق ابتدایی در رسانه‌های جهان بازتاب داشت. برخی شبکه‌ها با قطع برنامه‌های عادی خود، تصاویری از حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی پای صندوق را پخش کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

شبکه تلویزیونی الجزیره با قطع برنامه‌های عادی خود، به طور مستقیم تصاویری از حضور مقام معظم رهبری در حسینیه امام خمینی (ره) و انداختن رای ایشان به صندوق در انتخابات پارلمانی و نیز بیانات ایشان را پخش کرد.

,
خبرنگار الجزیره در تهران اظهار داشت: در ساعات اولیه رأی‌گیری حضور مردم بسیار زیاد است.
,

, ,

خبرنگار شبکه الجزیره در تهران، میزان مشارکت مردم ایران در انتخابات پارلمانی را از همان نخستین ساعات آغاز رای‌گیری، خوب توصیف کرد.حضور گسترده مردم ایران در ساعات ابتدایی رأی‌گیری بسیار غیرمنتظره است.

,

خبرگزاری فرانسه هم اعلام کرد مردم ایران حتی پیش از باز شدن درها مقابل حوزه‌های رأی‌گیری صف کشیدند.

,
خبرگزاری رویترز ضمن انعکاس بیانات مقام معظم رهبری پس از انداختن رای ایشان در صندوق، گزارش داد ایشان از ایرانی‌ها خواستند شرکت در انتخابات را به ساعات پایانی موکول نکنند.رویترز انتخابات باعث تقویت ایران در مقابل آمریکا خواهد شد.
,
 
,
 
,
 
,

, ,

شبکه تلویزیونی یمنی المسیره هم اعلام کرد رای گیری یازدهمین دوره انتخابات پارلمانی در ایران آغاز شد و رهبر معظم انقلاب اسلامی از اولین کسانی بودند که رای خود را به صندوق انداختند.

,

شبکه تلویزیونی المیادین با پوشش مستقیم انتخابات مجلس در سراسر ایران، حضور مردم پای صندوقهای رأی در دقایق نخست را پرشور توصیف کرد.

,

شبکه المنار لبنان نیز لحظات رأی دادن رهبر انقلاب اسلامی ایران و سخنان ایشان را به صورت زنده پخش کرد. همچنین خبرنگاران این شبکه در ایران در گزارشهای متعدد این حماسه مردمی را برای جهان پوشش می‌دهند.حضور ایرانی‌ها این پیام را به آمریکا می‌دهد که مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران وفا دارند.

,
خبرنگار المیادین اظهار داشت:شهادت سردار سلیمانی، بر حضور گسترده مردم ایران در پای صندوق‌های رأی انتخابات مجلس تأثیر گذاشته است.
,

, ,

شبکه الاتجاه نوشت: مردم ایران از دقایق اولیه آغاز انتخابات مجلس، حضور گسترده در پای صندوق‌های رأی دارند.

,
پایگاه خبری «آسوشیتدپرس»نیز نوشت: از لحظات اولیه آغاز انتخابات مجلس ایران، صف‌های طولانی در مراکز اخذ رأی تشکیل شده است.
,

انتهای پیام/
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه