اخبار داغ

کرونا حمل و نقل هوایی بین المللی را زیانده می‌کند

کرونا حمل و نقل هوایی بین المللی را زیانده می‌کند
صنعت هوانوردی بین المللی با یک زیان مالی عظیم روبروست و احتمالا امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا اولین بار در طی بیش از یک دهه گذشته شاهد کاهش حمل و نقل هوایی خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سی ان ان، سازمان بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) هشدار داد، تاثیر شیوع ویروس کرونا بر تقاضا برای حمل و نقل هوایی احتمالا بیش از 29 میلیارد دلار به شرکت های هوانوردی زیان وارد خواهد کرد و بیشترین زیان متوجه ایرلاین های آسیایی خواهد بود. شیوع کرونا همچنین موجب کاهش 4.7 درصدی ترافیک جهانی حمل و نقل هوایی خواهد شد و اولین کاهش تقاضا برای حمل و نقل هوایی از زمان بحران مالی سال های 2008-2009 را رقم خواهد زد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از 2000 نفر را در سراسر جهان به کام مرگ فرستاده و بیش از 76 هزار نفر را مبتلا ساخته است.

,

در واکنش به شیوع این ویروس، ده ها شرکت هوانوردی پروازهای خود به چین را کاهش داده یا متوقف کرده اند. پکن همچنین در تلاش برای مهار ویروس محدودیت هایی را بر سفر بیش از 780 میلیون نفر از شهروندان خود در نظر گرفته و تمام تورهای گردشگری داخلی و بین المللی را به حالت تعلیق درآورده است.

,

پیش بینی یاتا بر این فرض مبتنی است که شیوع ویروس عمدتا در داخل چین باقی بماند. این سازمان گفته: «اگر ویروس به شکل گسترده تری در بازارهای آسیا و اقیانوسیه پخش شود، تاثیر آن بر ایرلاین های دیگر مناطق بیشتر خواهد شد.»

,

منبع: تسنیم

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه