اخبار داغ

برخی از مسئولان سیستان و بلوچستان مطرح کردند؛

انگشتان مهرخورده شیعه و سنی در انتخابات خاری بر چشم دشمن/سردار سلیمانی نماد حمایت از مظلوم و مبارزه با استکبارجهانی است

انگشتان مهرخورده شیعه و سنی در انتخابات خاری بر چشم دشمن/سردار سلیمانی نماد حمایت از مظلوم و مبارزه با استکبارجهانی است
مسئولان سیستان و بلوچستان گفتند: امروز استکبار جهانی به تک تک انگشت ها و صف های مردم برای مشارکت در امر مهم انتخابات نگاه می کند، این انگشت ها موشکی به سمت دشمن و مشتی بردهان یاوه گویان استکبار جهانی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خبرنگار عصر هامون مستقر در ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان، شعبه ثبت نام و اخذ رای شماره (۵۸)، همانطور که پیش‌بینی می‌شد با توجه به سابقه و پیشینه تاریخی مردم در پایتخت وحدت کشور شاهد حضور پرشور مردم شیعه و سنی آن هم دقایقی قبل از آغاز رسمی انتخابات در شعب اخذ رای بودیم.

دسته دسته پیر، جوان، بازاری، کارمند، اصناف و رأی اولی‌های این خطه از کشور از صبح امروز با مراجعه به شعب اخذ رأی در اقصی نقاط استان آمادگی خود برای پشتیبانی از نظام جمهوری اسلامی ایران را اعلام کردند، انگشتان مهر خورده شیعه و سنی این دیار که سال هاست وحدت و برادری آنها زبانزد خاص و عام است در انتخابات چشم دشمنان را کور کرده است.

مردم ولایتمدار استان سیستان وبلوچستان امروز هم با وحدت و برادری حضور پای صندوق‌های رای شور و شعور خود را بار دیگر نشان دادند و باید گفت حماسه سیاسی مشقی بود که مردم عزیز ایران اسلامی امروز آن را به خوبی نوشتند و با حضور حداکثری خود در پای صندوق‌های رای به خوبی این حماسه را خلق و محقق ساختند.
 
دشمن در تلاش برای کمرنگ‌جلوه دادن تاثیر انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در حاشیه شرکت در یازدهمین مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی شهرستان زاهدان، اظهار داشت: امروزه انقلاب اسلامی در سطح جهان صادر شده و شاهد نفوذ آن و توسعه فرهنگ و ارزشهای دفاع مقدس و ایثار و شهادت در جوامع مختلف می باشیم.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر هامون ,
,
,
,
,
,
, دشمن در تلاش برای کمرنگ‌جلوه دادن تاثیر انقلاب اسلامی است,
,
,
,
, ,


وی با تاکید بر حضور پرشور مردم در پای صندوقهای رای، گفت: دشمن با تبلیغات سوء، در حال تلاش برای کمرنگ‌کردن حضور مردم در صحنه هایی به مثل انتخابات است.

امام جمعه زاهدان، تصریح کرد: شرکت در انتخابات، وظیفه ملی، عقلی، شرعی و حق قانونی هر فرد است و توصیه می شود در اول وقت افراد دارای شرایط قانونی، پای صندوق رای آمده و رای خود را به صندوق اخذ رای بیندازند.

,
,
,
,
 
,
رعایت قانون، شرط پیروزی در انتخابات
, رعایت قانون، شرط پیروزی در انتخابات,

احمد علی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان در حاشیه شرکت در یازدهمین مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی شهرستان زاهدان در گفت وگو با خبرنگار ما ضمن قدردانی از حضور همه مردم، کاندیداها و طرفداران آنها در پای صندوق های رای افزود:از همه دست اندرکاران استان در حوزه اجرا و نظارت و بازرسی و امنیت قدر دانی می کنیم که بستر یک انتخابات خوب را فراهم کردند.
 
وی بیان کرد: شرط پیروزی در انتخابات رعایت قانون است اگر قانون رعایت نشود پیروزی در کار نیست.

استاندار استان با اشاره به اینکه همه دنیا نظاره گر هستند تا حضور مردم در انتخابات را ببیند، افزود: نقش آفرین ترین بحث ایجاد، بقا و دوام در کشور حضور مردم در صحنه است که مردم در صحنه های مختلف از جمله راهپیمایی 22 بهمن و روز قدس و ...آن را به منثه ی ظهور رساندند.

وی بیان کرد: مردم استان سیستان و بلوچستان به جهت مشارکت حداکثری همیشه در انتخابات پیشگام و پیشرو بودند و امروز نیز برگ زرینی دیگررقم خواهند زد.  
 

,
,
,
,
,
,
,
,
, ,


موهبتی در ادامه از مردم خواستار آن شد تا رای دادن را به ساعات پایانی موکول نکنند زیرا در این دوره به جهت محدودیتی که وجود دارد از ساعت 12 شب به بعد رای گیری دیگر صورت نمی گیرد.
 
تاکنون گزارشی از تخلف در انتخابات گزارش نشده است

وی گفت: در ابتدای صبح امروز همه شعب اخذ رای که هزار و689 شعبه در سطح استان است کار خود را به سلامت شروع کردند و هیچ گونه گزارشی مبنی بر اینکه خللی در کار باشد تاکنون گزارش نشده است.

وی ادامه داد: با توجه به  بررسی که بر حسن اجرای امور و حوزه نظارت بر انتخابات شده، شرایط انتخابات بسیار مطلوب و خوب است و امیدواریم تا پایان انتخابات نیز به همین شکل، شرایط ادامه پیدا کند .

موهبتی خاطر نشان داشت : امیدواریم نتیجه این انتخاب که از بین 123 کاندید مورد تایید شورای نگهبان 8 نفری که انتخاب می شوند و مابقی آن 115 نفر با طرفداران خود کنار کاندیداهای منتخب که نمایندگان آینده خواهند بود بتوانند در جهت توسعه و شتاب پیش از پیش همه جانبه استان نقش داشته باشند.

وی در ادامه از عملکرد همه رسانه ها ی دیداری، شنیداری، نوشتاری و فضای مجازی که در بحث انتخابات نقش آفرین بودند تشکر و قدر دانی کرد و چند نکته را در خصوص بیماری کرونا یادآور شد:  خطر گشندگی این بیماری به مراتب از بیماری ساس که چند سال پیش شیوع پیدا کرده بود کمتر است اما نسبت شیوع آن بسیار بالاتر است و 14 روز دوره مخفی بودن این بیماری است و علائمی ندارد  ولی می شود با آموزش و اطلاع رسانی راههای پیشگیری مانع پیشرفت این بیماری شد.

این مقام مسئول تاکید کرد: مردم از دست دادن به همدیگر و همچنین دست زدن به اجسام و مکانهای شلوغ نظیر اتوبوس ها و مجموعه ای مختلف و همچنین از حضور در تجمعاتی که ضرورتی ندارد بپرهیزند در سطح استان هیچ نگرانی نیست و کلیه تمهیدات پیش بینی شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: با توجه به اینکه فصل سرما در استان ما رو به اتمام است خیلی جای نگرانی نداریم  و امیدواریم همانند سیل که حتی یه کشته در استان نداشتیم این موضوع نیز مهار شود و از این بحران گذر کنیم.
 
سردار سپهبد سلیمانی نماد حمایت از مظلوم است

موهبتی ادامه داد: در بدو پیروزی، انقلاب اسلامی مورد توطئه گروهک های معاند قرار گرفت و در نتیجه هفده هزار شهید ترور نثار انقلاب کرد، پس از آن ایادی باقیمانده از تفاله های رژیم سابق و بعضی دست نشانده ها و ایادی استکبار شروع به اقداماتی در کشور نظیر شهادت مسئولینی که خادم یامردمی که در صحنه بودند کرده تا دلسردی به وجود بیاورند ولی مردم همچون همیشه در صحنه ماندند و این حضور باعث پایداری جمهوری اسلامی شد.
 
وی بیان کرد: ملت ایران در هشت سال جنگ تحمیلی نقش مهمی در صحنه ایفا کردند اما دشمن دست از توطئه بر نداشته در مقاطعی محاصره اقتصادی را مطرح کردند و هم اکنون نیز جنگ تحمیلی تحریمی ظالمانه را آمریکا و ایادی آن در دست دارند در این میان نوع رفتار دشمن به گونه ای است که به ظاهر دفاع از برخی مباحث مورد استفاده خود دارند اما آنچه مهم است اینکه تحریم ها فشار جدی بر مردم دارد ولی مردم علیرغم آن در صحنه حضور دارند و همانگونه که در راهپیمایی 22 بهمن حماسه خلق کردند بار دیگر با حضور پرشور در جشن انتخابات دشمنان را مایوس خواهند کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه شهید سردار سپهبد سلیمانی از جمله افرادی بود که با ظلم مبارزه می کرد ویاریگر مظلوم بود، گفت: در شرایط فعلی در دنیا نوع رفتار صاحبان زر و زور و تزویر در افغانستان،عراق، سوریه، یمن و ... به نحوی است که ظلم هایی به مردم می شود که بخشی توطئه دشمن بخشی ندانم کاری مردم آن کشورها و گهگاهی ظلم حاکمان کشورها است که بستر عدم حضور مردم را فراهم کرده اند اما در جمهوری اسلامی مردم آزادانه رای می دهند  واین در حالیست که در دیگر کشورهای خلیج فارس رای وجود ندارد و حامکان دائمی هستند.
 
موهبتی ادامه داد: برای این شرایط باید تلاش کنیم و با آگاهی و بصیرت پیش برویم تا در فضای تبلیغاتی بازیچه دشمن نشویم.

,
,
,
, تاکنون گزارشی از تخلف در انتخابات گزارش نشده است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, سردار سپهبد سلیمانی نماد حمایت از مظلوم است,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,

هر انگشت مهرخورده موشکی به سمت دشمنان است

حجت الاسلام علی موحدی راد، دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان در حاشیه شرکت در یازدهمین مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی شهرستان زاهدان، در گفت وگو با خبرنگار ما افزود: اگر کشورمان را دوست داریم جدای از مذهب و فرقه و.. ایرانی باید با عزت و سربلند باشد.
 
وی بیان کرد: امروز استکبار جهانی به تک تک انگشت ها و صف های مردم برای مشارکت در امر مهم انتخابات نگاه می کند، این انگشت ها موشکی به سمت دشمن و مشتی بردهان یاوه گویان استکبار جهانی است.
 

, هر انگشت مهرخورده موشکی به سمت دشمنان است,
,
,
,
,
,
 
, ,


دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان در تکمیل مطلب فوق تصریح کرد: تک تک افرادی که امروز پای صندوق های رای حاضر شدند یک سردار سلیمانی هستند، امروز اگر می خواهیم ثابت کنیم سردار سلیمانی ایرانی هستیم باید پای صندوق های رای آمده و اعتقاد خود را به رهبر، کشور و سردار سلیمانی ثابت کنیم.
 
وی ادامه داد: هر عرصه ای که مردم در آن حضور پیدا می کنند باعث ایجاد شکست دشمن، یاس و ناامیدی استکبار جهانی و ایادی آن می شود. امروز روز ناامیدی دشمنان اسلام است و ایجاد این حماسه و حضور مردم پای صندوق های رای خود جشن بزرگ محسوب می شود.
 
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: یکی از مصادیق سرباز ایرانی،سرباز ولایت و سرباز اسلام بودن حضور پای صندوق های رای است.
 
وی با بیان اینکه امیدواریم با حضور پررنگ، آحاد مردم حماسه بزرگ دیگری دراستان و کشور رقم بخورد، گفت: امسال ما در روند تبلیغات و انتخابات با جرائم و تخلفات بسیار کمی روبرو هستیم و نامزدهای  انتخاباتی به قانون خوب تمکین کردند و تخلفات بسیار ناچیز بوده است.
 
وی در خصوص تخلف یکی از نامزدهای انتخاباتی در حوزه ایرانشهر گفت:  ما در یکی دو تا از حوزه های انتخاباتی تخلفاتی داشتیم یکی حوزه ایرانشهر و دیگری سرباز و دو بخشی که زیر مجموعه این دو تا شهرستان هستند، بودیم.

انتخابات صحنه ملیت و غیرت دینی و ولایتمداری است

موحدی در تکمیل مطلب فوق ادامه داد: یکی از نامزدهای انتخاباتی علیرغم اینکه صلاحیت او رد شده بود مبادرت به انتشار کلیپ های تبلیغاتی و حتی کد انتخاباتی برای خودش رقم زد و تبلیغاتی را انجام داده بود که این باعث می شود مردم وقتی پای صندوق رای حاضر می شوند رای آنها اشتباه داده و آمار آراء باطله بالا برود و هر چه آراء باطله بالا برود آن نماینده قوی که قرار است به مجلس برود قطعا نخواهد رفت.
 
وی تصریح کرد: نکته دوم اینکه گاهی افرادی سوء استفاده می کنند و علی رغم اینکه نامزد نیستند و صلاحیت آنها تایید نشده تبلیغ می کنند و لحظه آخر در فضای مجازی اعلام می کنند ما به نفع فرد خاصی کنار رفتیم تا از این طریق بتوانند آراء قابل توجهی را برای یک نامزد دیگر تهیه کنند که دستور دستگیری آنها صادر شده و ما مصاحبه ای کردیم تا مردم مطلع بشوند و خود مسئولین در فرمانداری ایرانشهر هم مصاحبه کردند و  شب گذشته همان نامزد متخلف از طرف خودش بیاینه ای در فضای مجازی صادر کرد و ضمن عذرخواهی و پوزش اعلام کرد که بنده نامرد انتخاباتی نیستم که پرونده قضایی وی تشکیل شده است.
 
وی در ادامه گفت: ما امسال پرونده تخلفاتی زیادی نداشتیم،امروز حدود 160 فقره شناسنامه و سند سجلی در اختیار طرفداران یکی از نامزدها در شهرستان چابهار بود که پلیس آن 160 شناسنامه را توقیف کرده و پرونده قضایی را تشکیل و کارهای تحقیقاتی آنها در حال انجام است ونتیجه  به اطلاع مردم استان خواهد رسید.

موحدی راد در خصوص حضور حماسی در انتخابات گفت: زمانی که حادثه تاسف بار سردار سلیمانی اتفاق افتاد خرد و کلان پیر و جوان صدا می زدیم "ما هر کدام یک سلیمانی هستیم" امروز هم اگر می خواهیم سلیمانی بودن را ثابت کنیم باید در صحنه باشیم و با حضور در پای صندوق های رای آن را نشان دهیم. 

وی در ادمه خاطر نشان کرد: اگر ادعای ولایتمداری و‌ اسلامیت داریم  و به دنبال دموکراسی و جمهوریت هستیم وغیرت ملی داریم و بخواهیم آن را ثابت کنیم؛ این صحنه، صحنه ملیت و غیرت دینی و ملی و ولایتمداری است.
 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, انتخابات صحنه ملیت و غیرت دینی و ولایتمداری است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
حضور در انتخابات تیری بر پیکره دشمن است

سردار محمد قنبری، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در حاشیه شرکت در یازدهمین مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی شهرستان زاهدان در گفت وگو با خبرنگار ما افزود: در حال حاضر مردم استان با آرامش کامل و با شوق و اختیار در صف های طولانی منتظر انداختن رای خود در صندوق ها هستند.
 
وی با بیان این مطلب از رهبر انقلاب که امروز "روز جشن ملی جمهوری اسلامی است"، ادامه داد: ما با این جشن تیر محکم دیگری بر پیکره دشمن خواهیم زد و آنها را به نابودی خواهیم کشاند.
 
قنبری با تاکید بر عالی بودن نظم انتخابات در استان گفت: اقدامات نیروی انتظامی از سه ماه پیش و همزمان با ثبت نام کاندیداها آغاز شد به گونه ای که هیچ مورد خاص و موضوع  انتظامی و امنیتی در استان وجود نداشته است.
 
, حضور در انتخابات تیری بر پیکره دشمن است,
,
,
,
,
,
,
,
 
 
, ,
,
وی با تاکید بر این مطلب که تمهیدات لازم برای امروز و بعد انتخابات اندیشیده شده است، ادامه داد: تا این لحظه هیچ مورد خاصی در سطح استان گزارش نشده و مردم در کمال آرامش و نظم و امنیت خاصی در پای صندوق ها حضور پیدا کردند.

فرمانده انتظامی استان افزود: نظم ترافیکی،انتظامی و امنیتی در استان حاکم است و اشرافیت بسیار قوی و قابل قبولی با مشارکت همه دستگاه های امنیتی و نظامی حاکم فرما می باشد و ما مشکل خاصی در بی نظمی و نا امنی نداشته ایم.
 
قنبری خاطر نشان کرد: پیش بینی این است که امن ترین و سالم ترین انتخابات را در سطح استان پشت سر خواهیم گذاشت.
 
,
,
,
,
,
,
میزان مشارکت مردم سیستان وبلوچستان در انتخابات بالا است
, میزان مشارکت مردم سیستان وبلوچستان در انتخابات بالا است,

ابوذر مهدی نخعی، فرماندار شهرستان زاهدان در حاشیه شرکت در یازدهمین مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار ما افزود: مردم شیعه و سنی این خطه از کشور درک بسیار بالایی در مسائل روز و شرایط مملکت دارند به همین منوال در طی 40 دوره انتخاباتی که در سنوات قبل برگزا شده شاهد آن بوده ایم که یک گام جلوتر از همیشه هستند.
 
وی با بیان اینکه مردم سیستان وبلوچستان به ویژه زاهدان همیشه تراز بالایی را در امر مشارکت داشته اند، ادامه داد: از آغازین لحظات شروع انتخابات در سطح شعب شاهد حضور پرشور مردم برای شرکت در این امر سرنوشت ساز هستیم که این حضور هر لحظه چشمگیر تر می شود.
 

,
,
,
,
, ,


نخعی در تکمیل مطلب فوق تصریح کرد: این حضور پرشور و میزان کشارکت بالای مردم، مصداق وحدت عملی مردمان این دیار است.

فرماندار شهرستان زاهدان با بیان اینکه تاکنون مشکلی در روند برگزاری انتخابات وجود نداشته است، گفت: در زاهدان 200 شعبه برای اجرای انتخابات در نظر گرفته شده که 179 شعبه ثابت و 21 مورد سیار است که در این خصوص نیز نسبت به دوره قبل 10 درصد افزایش در تعداد شعب را شاهد هستیم تا مردم دسترسی سریعتری برای اخذ رای خود داشته باشند.
 

,
,
,
,
,
هیچ خللی در برگزاری انتخابات گزارش نشده است
, هیچ خللی در برگزاری انتخابات گزارش نشده است,
 
,

علی زینی‌وند،معاون سیاسی و اجتماعی استاندار در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن قدردانی از حضور مردم سیستان و بلوچستان در یازدهمین دوره انتخابات نمایندگان مجلس افزود: مردم این خطه از کشور مانند همیشه مشارکت خوب همراه با شور و شوق در انتخابات خواهند داشت.

وی بیان کرد: از آنجا که 6ماه است برای انتخابات سالم و صحیح تلاش می شود تاکنون هیچ مشکلی در برگزاری انتخابات گزارش نشده و همه چیز به خوبی در سطح استان اجرا شده و امید می رود به همین منوال تا پایان انتخابات پیش برود.
 

,
,
,
,
, ,


این مقام مسئول در تکمیل مطلب فوق تصریح کرد: هیچ‌گونه مشکلی در امر پشتیبانی و مسائل مربوط به انتخابات در هیچ کدام از شهرستان‌های سیستان و بلوچستان وجود ندارد و هم اکنون ۴۷ هزار نفر در هزار و ۶۸۹ شعبه در سراسر این استان امر برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را بر عهده دارند. 

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار استان در ادامه از دست اندرکاران انتخابات به جهت برگزاری انتخاباتی به دور از هر گونه شائبه تشکر کرد و گفت: همت اصحاب رسانه برای مشارکت مردم در این امر سرنوشت ساز ستودنی است.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه