اخبار داغ

در خطبه‌های نمازجمعه شهرستانهای آذربایجان غربی عنوان شد؛

پیروز اصلی انتخابات، ملت بزرگ ایران اسلامی هستند/ مردم سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی معنا پیدا کرد

پیروز اصلی انتخابات، ملت بزرگ ایران اسلامی هستند/ مردم سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی معنا پیدا کرد
آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

پیروز اصلی انتخابات، ملت بزرگ ایران اسلامی هستند

, پیروز اصلی انتخابات، ملت بزرگ ایران اسلامی هستند, پیروز اصلی انتخابات، ملت بزرگ ایران اسلامی هستند,

حجت الاسلام و المسلمین قریشی آذربایجان غربی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان این که ملت بزرگ ایران اسلامی در طول چهل سال گذشته در تمامی صحنه‌های دفاع از نظام اسلامی حضوری گسترده داشته اند گفت: امروز نیز مردم سلحشور کشور افتخاری دیگر در تاریخ این مرز و بوم ثبت می‌کنند.

,
 
,
نماینده  ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه  بااشاره به تحریم‌های 40 ساله دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران افزود: ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی با حضور پرشور خود در انتخابات نشان می‌دهند که این فشار‌های سیاسی و اقتصادی تاثیری در اراده آن‌ها ندارد.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: این حضور آگاهانه و با بصیرت در صحنه‌های مختلف در هیچ جای جهان وجود ندارد و رسانه‌های عمومی وظیفه دارند این عظمت را به سراسر دنیا مخابره کنند.
,
 
,
نماینده ولی فقیه در استان گفت: هر یک از نامزد‌ها که رای بیاورند شکر کنند که توفیق خدمتگزاری پیدا کرده اند و آن‌هایی که رای هم نیاوردند نباید ناراحت شوند چرا که مسئولیت سنگینی از دوششان برداشته شده است.
,
 
,
امام‌جمعه ارومیه افزود: باید بعد از انتخابات بین نامزد‌های انتخاباتی همدلی و وفاق وجود داشته باشد و آن‌هایی که رای نیاورده اند به افراد منتخب کمک فکری دهند.
,
 
,
حجت الاسلام و المسلمین قریشی همچنین با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رجب گفت: در ماه رجب در‌های رحمت الهی به روی بندگان باز است و این ماه آمادگی برای ورود به ماه مبارک رمضان محسوب می‌شود.
,
 
,
وی افزود: باید لحظه لحظه این ماه عزیز را برای انجام اعمال عبادی قدر بدانیم.
,
 
,
امام جمعه ارومیه همچنین در رابطه با حقوق اعضای خانواده نسبت به یکدیگر گفت: باید همه اعضای خانواده در مقابل یکدیگر مسئولیت پذیر باشند.
,
 
,
یکی از نمایندگان مردم استان در مجلس خبرگان رهبری نیز به عنوان سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه ارومیه با اشاره به این که از اول انقلاب تمام مسئولان این نظام الهی با رای مستقیم و غیر مستقیم مردم انتخاب شده اند گفت: شرکت در انتخابات لبیک گویی به ندای رهبر معظم انقلاب است و در واقع تداوم جمهوری اسلامی ایران با حضور گسترده مردم امکان پذیر است.
,
 
,
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز افزود: شرکت گسترده مردم در انتخابات نشان از عجز دشمنان در برابر ایستادگی ملت بزرگ ایران اسلامی و افول استکبار جهانی خصوصا آمریکاست.
,
 
,
وی همچنین از اقدامات صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی در پوشش مناسب حضور مردم در صحنه انتخابات قدردانی کرد.
,

سوم اسفند رور مهربانی و اتحاد است/ میاندوآب مهد و نماد ایثارگری است 

, سوم اسفند رور مهربانی و اتحاد است/ میاندوآب مهد و نماد ایثارگری است , سوم اسفند رور مهربانی و اتحاد است/ میاندوآب مهد و نماد ایثارگری است ,

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه میاندوآب گفت: بعد از رقابت های انتخاباتی نوبت وحدت و اتحاد است.

,

امام جمعه میاندوآب افزود: بعد از دوم اسفند که روز رقابت و رای گیری بود، سوم اسفند رور مهربانی و اتحاد است.

,

وی با بیان اینکه پیروز اصلی این انتخابات مردم هستند، گفت: همه کاندیداها حتی کاندیدایی که حتی کمترین رای را می آورد این نشان دهنده اهمیت وی است و می تواند در خدمت شهر و مردم باشد.

,

حسن زاده تصریح کرد: همه کاندیداها باید به رای مردم تکمین کرده و به کاندیدای پیروز تبریک بگویند.

,

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه هرکس قبل از اعلام ستاد انتخابات و شورای نگهبان اعلام پیروزی کند، نشانگر فتنه گری است، اظهار کرد: هدف دشمن تفرقه و اختلاف است و لذا باید هوشیار باشیم.

,

وی افزود: کاندیدای منتخب مردم نماینده همه ملت ایران و همه کشور است و باید نماینده منتخب به این موضوع توجه داشته باشد.

,

حسن زاده اظهار کرد: کاندیدای منتخب در مدت زمان بین انتخابات تا شروع مجلس یازدهم که ۱۰۰ روز است، نسبت به شناخت کامل از میاندوآب و دسته بندی مشکلات این شهرستان اقدام کند.

,

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه برای رفع مشکلات شهرستان شعارهای خوبی داده شد، گفت: رفع بیکاری و رفع مشکلات شهرستان میاندوآب اولین خواسته مردم است که کاندیدای منتخب باید به آن توجه داشته باشد.

,

وی افزود: هر رای موشک و تیری به عین الاسد بوده و مشت محکمی بر دهان استکبار است.

,

حسن زاده با بیان اینکه برخی آبروی میاندوآب را به خطر انداختند، گفت: بعد از انتخابات باید با این افراد برخورد شود تا چنین افرادی نتوانند قدم علم کنند.

,

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه مهد و نماد ایثارگری است؛ اظهار کرد: نمی توان برخی اقدامات را کتمان کرد.

,

در نظام جمهوری اسلامی، مردم سالاری دینی معنا پیدا کرد

, در نظام جمهوری اسلامی، مردم سالاری دینی معنا پیدا کرد, در نظام جمهوری اسلامی، مردم سالاری دینی معنا پیدا کرد,

حجت الاسلام حسین فصیح نیا امام جمعه شاهین دژ در خطبه های امروز نماز جمعه ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوی الهی در ادامه مباحث خانواده به اهمیت تشکیل خانواده اشاره کرد و گفت :تشکیل خانواده از مستحبات موکد است و اولین پله کسب کمالات و معنویت ، ازدواج و تشکیل خانواده است و زن و مرد برای رسیدن به سعادت بایست اولین قدم که همانا ازدواج است را بردارند انچنانکه در روایتی از پیامبر گرامی اسلام امده است که ازدواج مایه تکمیل شدن نصف دین است و یا در روایتی دیگر از ایشان امده است که ازدواج از روش و سنت من است و هرکس به سنت من عمل نکند از من نیست.

, حجت الاسلام حسین فصیح نیا امام جمعه شاهین دژ در خطبه های امروز نماز جمعه ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوی الهی در ادامه مباحث خانواده به اهمیت تشکیل خانواده اشاره کرد و گفت :تشکیل خانواده از مستحبات موکد است و اولین پله کسب کمالات و معنویت ، ازدواج و تشکیل خانواده است و زن و مرد برای رسیدن به سعادت بایست اولین قدم که همانا ازدواج است را بردارند انچنانکه در روایتی از پیامبر گرامی اسلام امده است که ازدواج مایه تکمیل شدن نصف دین است و یا در روایتی دیگر از ایشان امده است که ازدواج از روش و سنت من است و هرکس به سنت من عمل نکند از من نیست.,

وی فرا رسیدن ولادت امام محمد باقر علیه السلام را تبریک گفت و به ذکر خصوصیاتی بارز از ایشان پرداخت.

,

خطیب نماز جمعه شاهین دژ به دیدار مردم اذربایجان و تبریز با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد که در این دیدار فرمودند مردم اذربایجان سنگر مستحکم انقلاب و کشور هستند و وجود مردم و جوانان مومن و انقلابی آذری زبان و حضور بموقع در مواقع ضروری و نیاز ، نشان از تکلیف مداری و بصیرت این مردمان است.

,

حجت الاسلام فصیح نیا گفت : ایشان به شاخصه های نماینده اصلح که از جمله افراد خوش سابقه،مومن و شجاع و انقلابی اشاره داشتند.

,

خطیب نماز جمعه شاهین دژ تصریح کرد : در نظام ما ، مردم سالاری دینی معنا پیدا کرد و به برکت نظام اسلامی در 4 مسئله مهم مردم تصمیم گیرنده اصلی است ،مردم گلایه از انقلاب نداشته باشند از انتخاب گله مند باشند باشند،به همین خاطر تقویت شعور سیاسی مردم بر عهده بنده و سایر مسئولین است و بایست این مسئله بصورت ریشه ای حل شود و تربیت سیاسی و دینی وقتی معنا پیدا خواهد کرد که بتوانیم فرد اصلح را انتخاب کنیم.

,

وی فرا رسیدن سالروز خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس را به جامعه مهندسی شهرستان تبریک گفت و با ذکر تلاشهای علمی وی که در تمام تخصصهای علمی تبحر خاصی داشت ارزوی رحمت واسعه الهی برای وی کرد.

,

حضور در انتخابات وظیفه شرعی، انقلابی و ملی است/ استکبار در تلاش برای کم رنگ نشان دادن حضور مردم است

, حضور در انتخابات وظیفه شرعی، انقلابی و ملی است/ استکبار در تلاش برای کم رنگ نشان دادن حضور مردم است, حضور در انتخابات وظیفه شرعی، انقلابی و ملی است/ استکبار در تلاش برای کم رنگ نشان دادن حضور مردم است,

حجت الاسلام و المسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به اینکه حب و بغض در انسان، محور جهت دهی به افکار، احساسات، بینش و تفکر است، گفت: در فرهنگ انسان‌ساز اسلام، این مفهوم ارتقاء و تعالی یافته و در زمره فروع دین به عنوان “تولّی و تبرّی” مطرح می‌گردد، خلا بزرگ و کمبود اصلی جوامع امروز بشری، علی‌رغم همه پیشرفت‌ها و رفاه و آسایش،کمبود شادی و غم نیست! فقدان عوامل و ظرف و ظرفیت‌های هدایت کننده و رشد دهنده، شادی‌ها و غم‌ها است.

,

وی با اشاره به وصیتنامه بیدارکننده‌ی حاج قاسم تصریح کرد: در تاریخ انقلاب اسلامی، وصیت نامه های شهدای انقلاب و دفاع مقدس، کتاب های معرفت و بصیرت و مدرسه اخلاق و عرفان حماسی و انقلابی است؛ در راس همه این وصیت نامه‌ها، وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی (ره)موسس و معمار کبیر انقلاب و نظام اسلامی است که گنجینه اسرار انقلاب و نقشه‌ی جامع مکتب امام خمینی(ره) است.

,

وی اظهار کرد: ️وصیت نامه حاج قاسم «وجود کتبی» اوست، شرح کتبی وجود عینی سردار که چهل سال را به جهاد و مبارزه در راه حق گذرانده است.

,

امام جمعه پلدشت افزود: حاج قاسم از همگان می‌خواهد افق های نگاه شان را بالا ببرند و مسئله را در سطح وجود اجتماعی و تاریخی اسلام ببینند، او از همه ما می‌خواهد از نگاه های نازل و تقلیل انگارانه دست برداریم و جایگاه واقعی نظام اسلامی را که پایگاه محوری دین در روزگار ما است، ببینیم و درک کنیم و با این درک، پای اصول آن، بایستیم و برای هر چه کمتر از این اصول است با یکدیگر درگیر نشویم و فرصت‌ها و استعدادهای‌مان را نسوزانیم.

,

طالبی با تاکید بر مجلس قوی با انتخابات قوی گفت: انتخابات ازدیدگاه رهبر انقلاب، ” مساله مهم”، ” جهاد عمومی”، ” مایهی آبروی نظام”، ” خنثی کنندهی نیتهای شوم آمریکا و صهیونیسم”، ” بدل فنِّ مکر و کید دشمن”، ” مایه برکت ” و ” تحولآفرین “، ” مایه قدرت ایران”، ” مصونیتبخش در برابر دشمن ” توصیف شده است.

,

وی تصریح کرد: هر چه تعداد مشارکت کنندگان بالا برود حتی اگر دلبسته اسلام و انقلاب و رهبری نباشند و فقط به ایران علاقه داشته باشند، لازم است در انتخابات شرکت کنند؛ انتخابات وظیفه شرعی، انقلابی و ملی است.

,

وی اظهار کرد: بعد از انتخابات پرحضور، نوبت به انتخاب درست می رسد که با انتخاب افراد مومن، شجاع، کارآمد، وظیفه شناس، پُرانگیزه، وفادار به مردم، وفادار به انقلاب، چشم و دل سیر، مستحکم در برابر دشمن، خوش سابقه در مقاومت در برابر استکبار، تحقق پیدا می کند.

,

خطیب نماز جمعه پلدشت با اشاره به نقشه شوم استکبار افزود: ️آمریکا و صهیونیست ها که احمق های درجه یک جهان هستند به خط شده اند تا با هزینه گزاف روی حضور مردم و کم رنگ کردن مشارکت عمومی تاثیر بگذارند ولی به لطف خداوند شکست می خورند.

,

طالبی با تاکید بر اینکه آمریکا، مانند کشتی تایتانیک غرق خواهد شد، گفت: همه باید توجه کنند، همچنان که بزرگی و قدرت کشتی تایتانیک و شکوه و جلال او مانع غرق شدنش نشد، قدرت و شوکت ظاهری آمریکا مانع غرق شدن او نخواهد گردید.

,

وی تصریح کرد: نشانه های افول موریانه وار آمریکا در همه ابعاد اجتماعی، فرهنگی، سیاسی در داخل و خارج این کشور به چشم میخورد، آمریکا سرانجام غرق خواهد شد.

,

وی اظهار کرد: مهم این است که ما در خط مستقیم الهی، صراط مستقیم الهی حرکت کنیم، کُند نشویم، خودمان را حفظ کنیم و تقویت کنیم.

,

امام جمعه پلدشت افزود: جوان ها که نسل آینده ساز فردا هستند باید خودشان را برای پذیرش مسئولیت های بزرگتر آماده کنند.

,

بدون تعصب اصلح را انتخاب کنید

, بدون تعصب اصلح را انتخاب کنید, بدون تعصب اصلح را انتخاب کنید,

ماموستا عبدالسلام امامی، در خطبه های نماز جمعه این هفته مهاباد با اشاره به برگزاری انتخابات ضمن تقدیر از مجریان و ناظران و زمینه سازان حماسه حضور مردم، با دعوت دوباره از شهروندان به حضور در شعبات اخذ رای شهرستان ابراز امیدواری کرد که این انتخابات هم همچون گذشته با شور و حرارت مردم در تاریخ افتخارات ملت ایران ثبت شود.

,

وی با تاکید بر ضرورت اعمال توجه و حساسیت در انتخاب کاندیداها گفت: انشالله بدون تعصب و بدور از حواشی گزینه اصلح را انتخاب کنیم.

,

امام جمعه مهاباد به خدمات شهرداری و راهداری طی روزهای گذشته در برفروبی و بارکردن راههای بین شهری و روستایی از زحمات این تلاشگران گمنام تشکر کرد.
ماموستا امامی در همین باره از مسئولان کشوری و بلندپایه درخواست کرد با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی و بارش نزولات آسمانی امکانات و تجهیزات بیشتری در اختیار دستگاههای خدمات رسان قرار دهند.

,
,

وی در بخش دیگری از سخنانش سالروز درگذشت ادیب و شاعر برجسته کرد، ماموستا عبدالرحمان شرفکندی (هه‌ژار) را تسلیت گفت و برای تازه درگذشتگان از جمله ماموستا «جعفر ماملی»هنرمند مهابادی طلب بخشش و مغفرت کرد.

,

این روحانی اهل سنت بخش دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه مهاباد که با حضور پرشور مردم مومن این شهرستان در مسجد جامع(سوور) برگزار شده بود به اهمیت و جایگاه نماز در آیات و روایات اشاره کرد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه